Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@14:17:02 GMT

روایت «جان» از شهید محسن حججی

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۶۸۴۱

روایت «جان» از شهید محسن حججی

مستند «جان» به کارگردانی امیرحسین نورزی که به موضوع شهید محسن حججی می‌پردازد، از تولیدات گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت است که امروز ۱۸ مرداد از شبکه دو پخش می‌شود.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مستند «جان» به کارگردانی امیر حسن نورزی و محصول گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح است که با موضوع چگونه تبادل شهید حججی و واکنش‌های هنرمندان، نویسندگان، شعرا نسبت به شهادت این شهید تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مستند همزمان با سالروز شهادت محسن حججی روز سه شنبه ۱۸ مرداد ساعت ۱۸ از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.

امیرحسین نورزی کارگردان مستند جان در خصوص فرایند شکل‌گیری و تولید این مستند از ایده تا ساخت گفت: شهریور سال ۹۶ و مدتی بعد از شهادت شهید محسن حججی به درخواست مدیران محترم موسسه مهاد که آن سال‌ها در سوریه به تولید مستند و هماهنگی بچه‌های مستندساز برای تولید آثار مشغول بودند و طی یک همکاری بین ارگانی، سازمان اوج و گروه مستند روایت فتح برای تولید مستندی با موضوع شهید حججی دعوت شدم البته که این دعوت به‌واسطه تجربه و ساخت آثار مستندی، چون پل و نجات که در حوزه عراق بود صورت گرفته و هم‌زمان شد با ایام مذاکره برای تبادل پیکر شهدا که پیکر شهید حججی هم یکی از آن‌ها بود و من با همکاری دوستان در سوریه به منطقه تبادل پیکر‌ها رفتم.

وی افزود: در همان ایام هم که خبر به ایران رسیده بود و در داخل کشور هم غوغایی به پا شده بود از طرفی هنرمندان، شاعران و نویسندگان و اهالی قلم هم نسبت به شهادت شهید حججی واکنش‌هایی را نشان داده بودند و همین امر سبب شد روایت موازی از عکس‌العمل‌ها و تبادل پیکر شهید در ذهنم شکل بگیرد و ما به‌محض بازگشت به کشور موفق شدیم با برخی از این چهره‌ها قراری بگذاریم و واکاوی کنیم احساسی را که باعث چنین عکس‌العمل‌هایی از آن‌ها شده بود.

این مستندساز همچنین با اشاره به همکاری و هم‌افزایی منحصر به فردی که برای تولید چنین اثری صورت گرفت نیز گفت: هم به لحاظ شهادت شهید حججی عزیز و هم به واسطه صاحب این جهاد و دلیری صورت گرفته یک روحیه برادری خاص و منحصربه‌فردی برای تولید این اثر شکل گرفت، فضای همدلی که ما در تشیع پیکر شهید حججی نیز شاهد آن بودیم هر کسی به هر نحوی چه از لحاظ شخصیت حقوقی و حقیقی و چه در جلوی تصویر و چه در پشت صحنه دست به دست هم دادند تا این اثر تولید شود و یک هم‌افزایی خاصی که لازمه تمامی تولیدات فرهنگی و هنری ما است شکل گرفت و این همدلی الحمدالله در خود اثر نیز ساری و جاری شده است.

کارگردان مستند پل و نجات همچنین در خصوص تولیدات هنری صورت گرفته با محوریت شهید حججی نیز اظهار کرد: به نظرم در خصوص شهید حججی تولیدات آثار هنری نه زیاد بوده نه کم، به‌هرحال هرکسی توانسته کاری را انجام داده است، خود موضوع هم بسیار سخت است، به هر حال کار خیلی قابل پیش‌بینی نبود و این مدل موضوعات در دل جنگ رخ می‌دهد و طبعاً باید در دل ماجرا باشی تا بتوانی کار را تولید کنید، اما با احترام به خود موضوع که مبدأ و قلب تپنده اثر هست، اما ابعاد دیگری که این اتفاق را به وجود می‌آورد هم مباحث مهمی هستند اگر به خود کار هم دقت شود قسمت عمده از کار بحث همدلی و اجتماعی و این یکی شدن است و این ابعاد جانبی و بررسی اجتماعی و جامع شناسی موضوعات هم اگر از این زاویه بدان نگاه شود می‌توان کار‌های متعدد و مؤثری با قابلیت پخش در مقاطع مختلف زمانی تولید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهید محسن حججی شهدای مدافع حرم شهید مدافع حرم شبکه دو سیما صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای تولید محسن حججی شهید حججی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پیکر‌ مطهر ۷ شهید در منطقه عملیاتی والفجر ۱ +فیلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گروه‌های تفحص شهدا موفق شدند ۲۹ فروردین ماه امسال پیکر‌های مطهر ۷ شهید دوران دفاع مقدس را در منطقه عملیاتی والفجر ۱ تفحص نمایند.

در ادامه فیلم مربوط به این عملیات تفحص را تماشا کنید: 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جستجوی یک خانواده برای یافتن پیکر فرزندشان/ یادبودی برای یاسین
  • روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار
  • «تا اطلاع ثانوی تعطیل»، نگاهی متفاوت به انقلاب فرهنگی!
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • روز ۲۰۱ طوفان‌الاقصی| کشف ۵۱ پیکر دیگر در خان یونس
  • کشف پیکر ۵۱ شهید دیگر در خان یونس
  • کشف پیکر‌ مطهر ۷ شهید در منطقه عملیاتی والفجر ۱ +فیلم
  • فیلم| کشف پیکر ۳۵ شهید دیگر در محوطهٔ بیمارستان الناصر خان‌یونس
  • روایت عشق و فلسفه؛ پرتره نادیا مفتونی استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • روایت شهادت محسن حججی از زبان پدر و مادرش + فیلم