Web Analytics Made Easy - Statcounter

 در مورد میزان یارانه واریزی مرداد ماه ۱۴۰۱ دولت همچنان قرار است یارانه نقدی را مطابق مراحل پیشین پرداخت کند؛ اگر وام کرونا را در سال ۹۹ دریافت کرده‌اید، از مجموع دریافتی تان ۳۵ هزار تومان کسر می‌شود.

به نقل از مشرق، تنها ۴۸ ساعت به واریز یارانه مرحله مرداد ماه ۱۴۰۱ باقی مانده است و با توجه به کاهش میزان یارانه دریافتی در مرحله پیشین، حالا سوال یارانه بگیران این است که در این مرحله میزان دریافتی آن‌ها چه میزان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرحله ۱۳۷ پرداخت یارانه‌های نقدی، برخی یارانه بگیران گفته بودند که به میزان ۳۵ هزار تومان از مجموع یارانه دریافتی آن‌ها کاسته شده است. بررسی ما نشان می‌دهد که در این مرحله هم این دسته از یارانه بگیران به همان میزان از دریافتی شان کسر می‌شود.

علت کسر مبلغ ۳۵ هزار تومان هم به دریافت وام کرونا در سال ۱۳۹۹ بر می‌گردد. در آن‌ سال بخش اعظم یارانه بگیران در دو مرحله تیر ماه و آذر ماه یارانه یک میلیون تومانی دریافت کردند و قرار شد اقساط آن در سر ماه از یارانه آنها کسر شود.

در چنین شرایطی، افرادی که تیر ماه ۱۳۹۹ وام یک میلیون تومانی کرونا دریافت کرده اند، تاکنون ۲۴ قسط را پرداخت کرده اند و باید تا دی ماه امسال هم شش قسط دیگر پرداخت کنند. اما سرپرستان خانواری که در دی ماه ۹۹ وام به حساب شان واریز شده است، ۱۸ قسط را پرداخته اند و همچنان تا مرداد ماه سال آینده باید اقساط این وام را بپردازند.

در مرحله مرداد یارانه بگیران چه میزان یارانه نقدی دریافت می‌کنند؟

در مورد میزان یارانه واریزی مرداد ماه ۱۴۰۱ دولت همچنان قرار است یارانه نقدی را مطابق مراحل پیشین پرداخت کند؛ بنابراین افراد حاضر در دهک اول تا سوم در مرداد ماه به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. این میزان برای افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم به ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد.

اما اگر وام کرونا را در سال ۹۹ دریافت کرده اید، از مجموع دریافتی تان ۳۵ هزار تومان کاسته می‌شود. مثلا اگر خانواده‌ای سه نفره هستید و در دهک اول تا سوم قرار دارید، باید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به حساب تان واریز شود که با کاستن قسط ۳۵ هزار تومانی وام کرونا این میزان به یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان می‌رسد./تجارت نیوز

منبع: فردا

کلیدواژه: یارانه نقدی یارانه جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۶۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ احمد محمود زاده، رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش درباره تعیین شهریه مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: تغییر اساسی درباره موضوع الگوی تعیین شهریه امسال اتفاق افتاده است، بطوریکه هفت نکته‌ای که در ماده ۱۵ به آن اشاره شده است مبنای کار قرار گرفته است.
محمودزاده افزود: دوره تحصیلی، کیفیت آموزشی و پرورشی، تورم و امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی و فوق برنامه‌ها که در مدارس استفاده می‌شود در تعیین شهریه مدارس و مراکز آموزش غیردولتی تاثیرگذار خواهد بود.
محمود زاده گفت: میزان شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی در سامانه مشارکت‌ها دات آی آر قابل مشاهده است.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: حدود ۱۳ هزار آموزشگاه غیر دولتی در سامانه مشارکت‌ها وارد شده اند، اما میزان شهریه این مراکز در حال بارگذاری است که تا پایان اردیبهشت همه این مراکز میزان شهریه خود را بارگذاری خواهند کرد.
محمودزاده گفت:، چون باید مراحل تایید منطقه و استان نیز انجام شود تا میزان شهریه این مراکز بارگذاری شود و اگر اعتراضی داشتند تایید وزارت آموزش و پرورش نیز صورت گیرد تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان برخواهد بود.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: مصوبه این الگو‌ها قبل از پایان سال ۱۴۰۲ از شورای نظارت دریافت شد و کار‌های عملیاتی آن بررسی شد و در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.
محموزاده گفت: امسال تفویظ اختیاری نیز به مناطق و مدارس هم داده شد و این الگو در اختیار مدارس و مراکز قرار گرفته است. رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: مدارس و مراکز غیر دولتی موظف هستند که براساس موارد ذکر شده در بخشنامه تعیین شهریه را رعایت کنند و در اختیار مناطق قرار دهند.
وی افزود: در جلسات مفصلی که کارگروه تعیین شهریه که در ماده ۱۶ دیده شده است باید این موضوع تایید شود و بعد از تایید منطقه و استان قرار گیرد و شهریه ابلاغ شود. محمودزاده گفت: امسال در آموزش و پرورش بیشتر به اعتراض‌ها درباره میزان شهریه مدارس رسیدگی خواهد شد. وی گفت: این شهریه از ابتدای اردیبهشت امسال در اختیار مدارس و مراکز غیر دولتی قرار خواهد گرفت تا براساس الگو‌ها میزان شهریه مدارس خود را در سامانه آموزش و پرورش قرار دهند. این مسئول آموزش و پرورش افزود: شهریه‌ها زودتر اعلام خواهد شد تا در کاربرگ مدارس غیر دولتی قرار گیرد تا اولیاء دانش آموزان با مشاهده این کاربرگ‌ها و بحث شهریه آن مدارس با کدی که مدنظر است بتوانند ثبت نام دانش آموزان خود را انجام دهند.
محمودزاده گفت: میزان شهریه در سامانه‌ای که مدارس طراحی کرده اند قابل مشاهده خواهد بود.
وی گفت:، چون موضوع تعیین شهریه به تازگی ابلاغ شده است هنوز در سامانه بارگذاری نشده است که تا پایان اردیبهشت انجام خواهد شد. وی افزود: امسال دیگر شهریه درصدی وجود ندارد و متناسب با مواردی که در تعیین شهریه مدارس اعلام شده است، میزان شهریه مدرسه مورد نظر مشخص و تعیین شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر مهم درباره یارانه کودکان شیرخوار؛ طرح یسنا چیست و چه کسانی آن را دریافت می‌کنند
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟
  • مادران باردار و دارای کودک شیرخوار یارانه تشویقی می گیرند
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • جزئیات نحوه دریافت یارانه یک‌ میلیونی کودکان | این دست از کودکان یک میلیون یارانه می‌گیرند
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد
  • جشنواره سراسری فیلم رفسنجان (شهرنما) برگزیدگان خود را شناخت
  • عشایر استان مرکزی ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند
  • هشدار مهم پلیس؛ مراقب پیامک‌های جعلی کالابرگ باشید!
  • اختتامیه جشنواره ملی فیلم شهرنما رفسنجان