Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@04:43:11 GMT

المیادین: خبر احتمال تماس اسد و اردوغان درست نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۶۹۸۶

المیادین: خبر احتمال تماس اسد و اردوغان درست نیست

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از منابع خود، خبر احتمال تماس بین روسای جمهور سوریه و ترکیه را درست ندانست.

به گزارش مشرق، شبکه المیادین روز سه شنبه به نقل از این منابع که آنها را "بلندپایه" توصیف کرد، بدون ذکر نام گفت: سخن درباره احتمال تماس بین بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به هیچ وجه درست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این برخی رسانه های ترکیه نوشته بودند که احتمالا روسای جمهوری ترکیه و سوریه تماسی تلفنی با هم داشته باشند.

به نوشته پایگاه النشره، یک روزنامه ترکیه نزدیک به دوایر دولتی این کشور به نقل از منابع خود نوشته بود: اردوغان و بشار اسد ممکن است تماسی تلفنی به پیشنهاد رئیس جمهور روسیه داشته باشند.

این منابع گفته بودند: همانطور که می دانید اردوغان و پوتین اخیرا در سوچی دیدار و به تبادل نظر درباره سوریه پرداختند.

دولت سوریه تاکنون به این خبر واکنش نشان نداده است.

دمشق حضور نیروهای ترکیه در خاک این کشور را نقض حاکمیت و اشغالگری می داند و خواستار خروج فوری این نیروها است.

پیش از این وزیر امورخارجه سوریه در گفت وگو با خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه، خاطرنشان کرد: عامل اصلی تشدید درگیری‌ها در ادلب [شمال غرب سوریه] اشغالگری ترکیه و حمایت آنکارا از گروه‌های تروریستی در آنجاست.

وی گفت: ترکیه باید فورا نیروهایش را از سوریه خارج کرده و جامعه جهانی نیز از تلاش‌های دمشق برای آزادسازی خاک سوریه در شمال این کشور حمایت کند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه بر اجرای حمله ای نظامی در شمال سوریه با وجود مخالفت دولت سوریه اصرار می ورزد و هدف از آن را "مبارزه با تروریسم" می داند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «الکساندر لاورنتیف»، نماینده ویژه روسیه در امور سوریه اخیرا در نشست روند آستانه، درباره تهدیدهای ترکیه برای انجام عملیات نظامی جدید در سوریه، بار دیگر  مخالفت روسیه را با این اقدام تکرار کرد و از ترکیه خواست از راه های مسالمت آمیز موضوع را حل کند.
لاورنتیف اقدام‌های ترکیه در شمال سوریه را غیرمنطقی خواند و گفت که این اقدام‌ها شرایط را بی‌ثبات و تنش‌ها را در منطقه تشدید می‌کند.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرد.

آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت رجب طیب اردوغان بشار اسد سوریه آنکارا مشرق دولت سوریه دمشق خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۶۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه اردوغان به پاپ درباره کشتار رژیم اسرائیل در فلسطین

رئیس جمهور ترکیه طی نامه‌ای به پاپ نوشت: بشریت نباید اجازه نقض بیشتر قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه در غزه را بدهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با ارسال نامه‌ای درباره فلسطین به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان اظهار داشت که بشریت نباید اجازه نقض بیشتر قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه بین المللی در غزه را بدهد.

اردوغان در این نامه که طی سفر علی ارباش، رئیس سازمان دیانت ترکیه به پاپ تقدیم شد، آورده است: ترکیه در خط مقدم دفاع از حق حیات و آرمان عادلانه غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی بوده و هست.

اردوغان با تاکید بر اینکه ترکیه با ارسال نزدیک به 45 هزار تن کمک‌های بشردوستانه از 7 اکتبر 2023 به دومین کشور بیشترین کمک‌ها به غزه تبدیل شده است، گفت: درمان 429 بیمار و مجروح غزه از جمله مسیحیان در ترکیه همچنان ادامه دارد.

اردوغان همچنین با اشاره به اینکه در تمام مذهب‌ها کشتن یک آدم گناه است، تاکید کرد: بشریت باید صدای خود را در برابر بمباران بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد و کلیساهایی که حتی در جنگ نباید به آنها دست زد، بلند کند. ایجاد صلح و ثبات پایدار در خاورمیانه بدون دستیابی به یک راه حل عادلانه برای مسئله فلسطین و اسرائیل ممکن نخواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به تمایلات اخیری که صلح و ثبات جوامع را تهدید می‌کند، مانند اسلام‌ستیزی، نژادپرستی و بیگانه‌هراسی که در سراسر جهان گسترش یافته است، جهان ما به سیاست‌های همه جانبه و منطقی و بازیگران نیاز دارد که بتوانند تحت هر شرایطی با همه طرف ها گفت‌وگو کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد
  • امیرعبداللهیان در تماس فیدان: حمله به ایران پاسخ سخت‌تری دارد
  • امیرعبداللهیان در تماس وزیر خارجه ترکیه: حمله اسرائیل به ایران پاسخ سخت‌تری دارد
  • امیرعبداللهیان در تماس فیدان:حمله به ایران پاسخ سخت‌تری دارد
  • اردوغان به پاپ نامه نوشت
  • کشته شدن ۴ عضو «پ.ک.ک» در حمله هوایی ترکیه به شمال عراق
  • دیپلماسی ریا
  • نامه اردوغان به پاپ درباره کشتار رژیم اسرائیل در فلسطین
  • وقوع انفجار در پایتخت سوریه
  • رویای نفتی ترکیه محقق می‌شود؟