Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از واکنش‌های جامعه‌ی کاربران نسبت به ردیاب‌های تبلیغاتی مایکروسافت، DuckDuckGo تصمیم دارد میزان محافظت دربرابر این ردیاب‌ها را افزایش دهد. اولین مرورگر مبتنی‌بر حریم خصوصی DuckDuckGo در ماه می، نسخه‌ی جدیدی با قابلیت مسدودسازی ردیاب‌های تبلیغاتی گوگل و فیسبوک منتشر کرد که باعث شد کاربران آن نسبت به مجاز بودن ردیاب‌های مایکروسافت، واکنش نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل این شرکت گفت که مرورگر حریم خصوصی آن به بیشتر ردیاب‌های غول فناوری مستقر در ردموند امکان ردیابی نمی‌دهد و البته وعده داد تغییراتی روی آن اعمال کند. اکنون DuckDuckGo میزان محافظت دربرابر ردیاب‌های مایکرسافت را افزایش داده است.

۹to۵mac می‌نویسد، DuckDuckGo از هفته‌ی آینده امکان اجرای اسکریپت‌های ردیابی متفرقه ازجمله اسکریپت‌های مایکروسافت را نخواهد داد. این به‌روزرسانی برای نسخه‌ی iOS و اندروید و همچنین افزونه‌ی مرورگر آن اعمال می‌شود.

گابریل واینبرگ، مدیرعامل و بنیانگذار DuckdDuckGo می‌گوید:

محافظت از ردیابی وب در اکثر مروگر‌های محبوب وب به‌طور پیش‌فرض ارائه نمی‌شود، درحالی‌که مرورگر و افزونه‌ی مرورگر ما درحال‌حاضر به‌طور پیش‌فرض نسبت به کروم، سافاری، فایرفاکس و غیره، محافظت بهترین دربرابر ردیاب‌های مایکروسافت ارائه می‌دهد.

علاوه‌براین، به‌منظور کمک به رفع برخی تصورات غلط دیگر، اسکریپت‌های مایکروسافت هرگز در موتور جست‌وجو یا برنامه‌های ما تعبیه نشده‌اند و نمی‌توانند شما را ردیابی کنند. وب‌سایت‌های مختلف از این اسکریپت‌ها برای اهداف خود بهره می‌برند و بنابراین هرگز اطلاعاتی برای DuckDuckGo ارسال نکرده‌اند. همچنین ما قبلاً ردیابی مایکروسافت را ازطریق برخی ابزار‌های خود مثل مسدودساز کوکی‌ها در مرورگرمان محدود کرده بودیم.

DuckDuckGo همچنین یک صفحه‌ی راهنمای جدید ارائه می‌دهد که توضیح مفصلی درمورد همه‌ی ردیاب‌های وب در آن دیده می‌شود. این شرکت همچنین فهرست حفاظتی ردیاب خود را به‌صورت عمومی دردسترس قرار می‌دهد تا مردم بتوانند آنچه را که DuckDuckGo مسدود می‌کنند مشاهده و هرگونه مشکل احتمالی را گزارش کنند.

این شرکت همچنین توضیح می‌دهد که عملکرد مرورگر و افزونه‌ی آن دربرابر تبلیغات خصوصی چگونه است. به گفته‌ی واینبرگ، تبلیغات در DuckDuckGo با مشارکت مایکروسافت انجام می‌دهد، اما مشاهده‌ی تبلیغات درمرورگر به‌طور ناشناس است، زیرا مایکروسافت تعهد داده که کاربران را با کلیک‌های تبلیغاتی ردیابی نکند.

درنهایت این شرکت قصد دارد با کار روی معماری مخصوص، اتکا به دامنه‌ی bat.bing.com را جایگزین کند.   در ادامه فهرست دامنه‌هایی که DuckDucGo تبلیغات و ردیاب‌های آن‌ها را مسدود می‌کند آورده شده است:

adnxs.com
adnxs-simple.com
adsymptotic.com
adv-cloudfilse.azureedge.net
app-fnsp-matomo-analytics-prod.azurewebsites.net
azure.com
azure.net
bing.com
cdnnwlive.azureedge.net
clarity.ms
dynamics.com
fp-cdn.azureedge.net
licdn.com
linkedin.com
live-tfs-omnilytics.azurewebsites.net
msecnd.net
nlo-stl-web.azureedge.net
nuance.com
pestcontrol-uc۱.azureedge.net
sdtagging.azureedge.net
serviceschipotlecom.trafficmanager.net

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اخبار فناوری فناوری فناوری اطلاعات فناوری نانو فناوری نوین اسکریپت ها ی تبلیغات ردیاب ها ی ردیاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۷۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱ برابری ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد آذربایجان‌ غربی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶ در سطح آذربایجان‌غربی هشت‌ونیم برابر افزایش پیدا کرده است که با تکمیل کمپ میاندوآب ۱۱ برابر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، پروین محمدپوری، امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان میاندوآب اظهار کرد: ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶ در سطح آذربایجان‌غربی هشت‌ونیم برابر افزایش پیدا کرده است که با تکمیل کمپ میاندوآب ۱۱ برابر خواهد شد.

وی افزود: اگر بنا بر افزایش ظرفیت کمپ ماده ۱۶ میاندوآب باشد، این اقامتگاه باید از نظر اماکن و تجهیزات تکمیل شود که این امر نیازمند تأمین اعتبار است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: حلقه مفقوده در زنجیره درمان معتادان، حمایت اجتماعی است.

محمدپوری ادامه داد: اگر بتوانیم با استفاده از اعتبارات دولتی و ظرفیت خیران و حامیان، در کنار کمپ‌های ترک اعتیاد کارگاه‌های اشتغال‌زایی ایجاد کنیم، می‌توانیم معضل اعتیاد را تا حد زیادی کنترل کنیم.

کد خبر 746891

دیگر خبرها

  • رونمایی از کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت
  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند
  • مایکروسافت ظاهراً به‌دنبال افزایش همکاری با سامسونگ در حوزه هوش مصنوعی است
  • افزایش ۱۱ برابری ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد آذربایجان‌ غربی
  • اسرائیل اینگونه از سربازان خود در غزه محافظت می کند
  • نصب ۹۵ دستگاه ردیاب برروی خودروی دهیاران قزوین
  • تاکید رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برافزایش مشارکت مردم درصیانت از اراضی