Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@19:04:43 GMT

تمام روستاهای کردستان نیمه اول ۱۴۰۲ گازدار می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۷۶۸۶

تمام روستاهای کردستان نیمه اول ۱۴۰۲ گازدار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج احمد فعله‌گری عصر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته دولت که در سالن شهدای گمنام برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر ۹۸.۵ درصد از جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

به گفته وی پروژه‌ گاز رسانی در یک هزار و ۵۱۰ روستای استان اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان به جز شهر چناره مریوان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند و شهر چناره نیز به زودی وارد فاز اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عملیات گازرسانی در ۱۳۷ روستای استان در حال انجام است گفت: عملیات گازرسانی به ۵۰ کوخ در سطح استان در حال اجرا است.

به گفته وی، براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تانیمه اول ۱۴۰۲ روستایی برای گازرسانی در استان باقی نمی‌ماند و همه روستاهای به شبکه گازرسانی وصل می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه ۹۳ واحد صنعتی و تولیدی همزمان با هفته دولت به شبکه گاز سراسری وصل می‌شود اظهار کرد: تفاهم نامه در سفر ریاست جمهوری برای گازرسانی به واحدهای مسکونی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد منعقد شده که به زودی وارد فاز اجرا می‌شود.

یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کردستان هم در این نشست اظهار کرد: ۲۲ کارگاه با اشتغالزایی ۱۳۰ نفر همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: اقامتگاه بوم گردی در روستای هشمز با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۴ نفر همزمان با این هفته افتتاح می‌شود.

وی عنوان کرد: موزه ختم کتابت کردستان به نام امیرنظام گروسی و حمام حاج صالح موزه در سقز افتتاح می‌شود.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: شرکت گاز استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۷۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: با بررسی میزان هدر رفت آب در روستاهای تحت پوشش امور آبفا زاوه و تحلیل تراکم اتفاقات و حوادث شبکه‌ها، اقدام به اصلاح ۶۰۰۰ متر از شبکه  آب‌رسانی در روستاهای حفیظ‌آباد، کنگ علیا، ریگان، ساق، قلعه نی، کلاته سعید، کنگ سفلی و شهر دولت‌آباد شد.

حسین امامی افزود : در زمینه توسعه شبکه هم ۴۰۰۰ متر کار اجرایی در شهرهای دولت‌آباد و چخماق، و روستاهای صبی، ساق، عنبرسرا، کاریزبالا، پطرو، صفی‌آباد، نصیرآباد، کلاته زنگنه، محمدآباد و قلعه آقاحسن انجام شده است.

امامی یادآور شد: شبکه فرسوده آب در اغلب روستاها، موجب هدر رفت میزان قابل توجهی از آب تولیدی می‌شود که باید با برنامه‌ریزی، تعیین اولویت و برنامه زمانبندی مشخص نسبت به اصلاح شبکه ها اقدام کرد.

وی هدر رفت واقعی آب ناشی از فرسودگی شبکه و اتفاقات در شبکه آب در شهرها و روستاهای خراسان رضوی را ٢١ درصد اعلام کرد و افزود: در این خصوص برنامه جامعی برای کاهش هدر رفت آب به ١۵ درصد در دست انجام است که اصلاح و بازسازی شبکه از آن جمله محسوب می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی و ادامه‌دار بودن شرایط خشکسالی در خراسان رضوی حفر ١٠٠ حلقه چاه برای تابستان پیش رو در دستور کار قرار دارد که تاکنون بخشی از آنها انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون با همت خیرین به ۵۲۵ روستای خراسان رضوی آب‌رسانی شده و یا در حال آبرسانی است، گفت: آب‌رسانی به ۱۵ مجتمع و ۱۲۱ روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با ۵ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال تا پایان امسال در حال انجام است.

امامی در پایان افزود: امسال ۴۰ شهرستان خراسان رضوی با مشکل کمی و کیفی آب مواجه خواهند بود که تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در دست انجام است.

دیگر خبرها

  • تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد