Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@23:20:54 GMT

موضع گیری نخست وزیر سابق پاکستان درباره آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۷۷۵۶

موضع گیری نخست وزیر سابق پاکستان درباره آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در پی ربوده شده دستیار ویژه «عمران خان» نخست وزیر سابق پاکستان، این حزب آمریکا را به طراحی توطئه برای پیگیری برنامه تغییر رژیم در این کشور متهم کرد.

نخست وزیر سابق پاکستان در واکنش به این حادثه اعلام کرد: این آدم ربایی است، نه بازداشت. آیا چنین اعمال شرم آوری می تواند در هر دموکراسی رخ دهد؟ با نیروهای سیاسی به صورت یک دشمن رفتار می شود و همه اینها برای این است که ما وادار به پذیرش دولت شیادان تحت حمایت عوامل خارجی شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمران خان همچنین بیانیه‌ای ویدیویی از راننده شهباز گیل را به اشتراک گذاشت که در آن عنوان می شود که این سیاستمدار حزب تحریک انصاف پاکستان پس از شکنجه شدن، با اعمال زور از ماشین خود بیرون کشیده شده است.

حزب تحریک انصاف پاکستان روز سه شنبه اعلام کرد «شهباز گیل» دستیار ویژه سابق نخست وزیر سابق پاکستان در جاده ای شلوغ در اسلام آباد پایتخت این کشور به دست افراد ناشناس ربوده شده است.

«شیرین مزاری» وزیر سابق دولت پاکستان نیز در این باره گفت که ربوده شدن سیاستمدار حزب تحریک انصاف بخشی از طرح بزرگ توطئه آمریکا و عوامل آن برای تغییر رژیم در پاکستان است.

حزب تحریک انصاف همچنین طی بیانیه ای، اعلام صورت گرفته از سوی پلیس اسلام آباد مبنی بر اینکه گیل به دلیل اقدامات عمومی علیه نهادهای دولتی و تحریک مردم به شورش بازداشت شده، را رد کرد.

کد خبر 5559527

منبع: مهر

کلیدواژه: پاکستان عمران خان ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه ایالات متحده امریکا عراق اوکراین جنگ اوکراین نوار غزه تایوان جنبش جهاد اسلامی تنش آمریکا و چین مقاومت فلسطین ایران نخست وزیر سابق پاکستان حزب تحریک انصاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۷۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تحقیق از فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان

رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند تحقیق از فساد مالی ژنرال «فیض حمید» رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان (آی.اس.آی) آغاز شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، روزنامه «اکسپرس تریبون» در گزارشی اظهار داشت دیوان عالی و وزارت دفاع پاکستان تحقیق از ژنرال فیض حمید در ارتباط با پرونده غصب زمین و مال همچنین سوءاستفاده از صلاحیت‌ها را آغاز کرده است.

این گزارش مدعی شد که «معز احمدخان» مالک شهرک خصوصی «تاپ سیتی» در نزدیک فرودگاه اسلام‌آباد به دیوان عالی پاکستان شکایت کرده است.

این تحقیق به دستور دیوان عالی پاکستان و وزارت دفاع این کشور صورت می‌گیرد و ارتش این کشور نیز یک کمیته ویژه را برای انجام این تحقیق تشکیل داده است.

بر اساس این شکایت، در ماه می سال 2017 میلادی شماری از ماموران اطلاعات ارتش پاکستان به دستور فیض حمید به شهرک و دفاتر احمدخان یورش می‌برند و مقداری طلا، الماس، پول نقد را با خود می‌برند.

مالک این شهرک در شکایت خود نوشته است پس از این یورش، فیض حمید و برادرش وعده حل مشکل و بازگرداندن اشیاء گرانقیمت را دادند اما به این وعده عمل نکردند.

ارتش پاکستان: افغانستان از تروریسم حمایت کامل می‌کندهشدار رسانه نزدیک به ارتش پاکستان به طالبان؛ صبر استراتژیک رو به پایان استرئیس پیشین آی اس آی قصد داشت اعضای تحریک طالبان پاکستان را به خانه بازگرداند

ژنرال فیض حمید از سال 2019 تا 2022 مسولیت ریاست سازمان اطلاعات ارتش پاکستان را به عهده داشت و پیش از آن مدیر مبارزه با تروریسم این سازمان بود.

این ژنرال بازنشسته در پرونده‌های جنجالی زیادی دخیل بوده است. نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان او و جنرال باجوه را عامل سرنگونی حکومت خود می‌داند.

ژنرال فیض حمید اولین مقام پاکستانی بود که در روزهای سقوط حکومت پیشین افغانستان به کابل سفر کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • السودانی:لزوم توقف فوری جنگ غزه/ اردوغان دوشنبه در عراق است
  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / نخست وزیر سابق: هیچ کس اینگونه اسرائیل را رسوا نکرده / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده
  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • آغاز تحقیق از فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • موضع‌گیری نخست وزیر قطر درباره تحولات غزه
  • نشاندن بایدن پشت میز روزولت برای سخنرانی، تهران را تحریک می‌کند