Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به هشدار وزیر نیرو در خصوص افزایش مصرف برق در کشور، اظهار کرد: از نیمه خرداد تا کنون ۶۰ درصد از دوره سخت را با همراهی و همکاری مردم عزیز بدون خاموشی پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: طبق پیش‌بینی مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور، نیاز مصرف برق امروز سه‌شنبه به میزان ۶۶ هزار و ۲۰۰ مگاوات خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: گزارش‌ها حاکی از آن است، روز عاشورا میزان نیاز مصرف برق کشور به میزان ۵۴۸۰۰ مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که عدد ۴۹۶۰۰ مگاوات برای روز تعطیل ثبت شده بود، افزایش مصرف ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

رجبی مشهدی گفت: با توجه به تداوم و ماندگاری هوای گرم با افزایش مصرف برق و درنتیجه افزایش بار شبکه که منجر به فشار مضاعف به نیروگاه‌ها می‌شود روبرو خواهیم شد، لذا از کلیه هموطنان درخواست می‌شود جهت تامین برق مطمئن و پایدار برای کلیه مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی در ساعات اوج مصرف که از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰:۳۰ تا ۲۳ است، از استفاده وسایل برقی پرمصرف اجتناب کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق اظهار داشت بیان کرد: برای سپری شدن باقیمانده روزهای گرم تابستان دمای کولرهای گازی خود را روی عدد ۲۵ تنظیم و یا از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند.

برچسب‌ها شرکت مدیریت شبکه برق ایران برق وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت مدیریت شبکه برق ایران برق وزارت نیرو شرکت مدیریت شبکه برق ایران برق وزارت نیرو مصرف برق شبکه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۷۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرما در بنگلادش قربانی گرفت

کارشناسان هشدار داده‌اند میلیون‌ها نفر در این کشور در معرض تأثیرات ناشی از گرما هستند و شروع زودهنگام تابستان شدید را با تغییرات آب و هوایی مرتبط می‌دانند.

به گزارش ایسنا به نقل از شینهوا، بر اساس گزارش‌ها، یک زن میانسال صبح روز گذشته در این کشور بر اثر گرمازدگی جان باخت. تاکنون چهار نفر به دلیل گرمازدگی در دو روز گذشته در این کشور جان خود را از دست داده اند.

برای مقابله با گرمای طاقت فرسا، دولت این کشور تصمیم گرفته است تمامی مدارس، دانشکده‌ها و موسسات آموزش فنی در سراسر کشور را از ۲۱ تا ۲۷ آوریل (۵ روز آینده) تعطیل اعلام کند.

همچنین دولت بنگلادش از مقامات ذیربط خواست تا اقدامات پیشگیرانه را برای مدیریت گرمای تابستان که در بخش‌هایی از این کشور به ۴۲ درجه سانتیگراد رسیده است، اتخاذ کنند.

اداره هواشناسی بنگلادش (BMD) پیش‌تر «هشدار موج گرما» صادر کرده است.

مقامات بنگلادش اعلام کردند بالاترین دمای این کشور در تابستان امسال ۴۲.۶ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

همچنین دمای هوا در داکا روز شنبه به ۴۰ درجه سانتیگراد افزایش یافت. با این حال ترکیب گرما و رطوبت باعث می‌شود که افزایش دما بیش از آنچه دماسنج نشان می‌دهد احساس شود.

موج گرمای غالب در چندین بخش این کشور ممکن است ادامه یابد و در چند روز آینده گسترش یابد.

در سال‌های اخیر، بلایای طبیعی مانند سیل و موج گرما ناشی از تغییرات آب و هوایی باعث بروز حوادث مکرر و بیش از حد معمول در این کشور با جمعیت حدود ۱۶۵ میلیون نفر شده است.

کارشناسان می‌گویند موج گرما احتمالا در سال‌های آینده به دلیل بارندگی‌های نامنظم و دمای بالا تشدید خواهد شد و تهدیدی برای بنگلادش، یکی از بزرگترین قربانیان گرمایش جهانی است.

داکا، پایتخت بنگلادش در ۱۶ آوریل سال گذشته دمای ۴۰.۶ درجه سانتیگراد را تجربه کرد که بالاترین میزان در پایتخت این کشور در ۵۸ سال گذشته است.

میزان گرم شدن زمین در طولانی‌مدت اکنون در مقایسه با دوران پیشاصنعتی زمین، پیش از انقلاب صنعتی و دورانی که بشر هنوز استفاده از سوخت‌های فسیلی را شروع نکرده بود، حدود ۱.۱ تا ۱.۲ درجه سانتی‌گراد است.

هرچند جهان با وجود همه تلاش‌ها برای مهار گاز‌های گلخانه‌ای در مسیر رسیدن به میزان افزایش دمای حدود ۲.۵ درجه سانتی‌گراد تا سال ۲۱۰۰ است. سازمان ملل اعلام کرده است که حفظ حد ۱.۵ درجه سانتی‌گراد افزایش دما به سرعت در حال ناممکن شدن است.

دیگر خبرها

  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • تبدیل ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به الکترونیکی در کشور
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان
  • استان یزد، رتبه نخست ضریب بیمه در کشور
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالانه خارج شد
  • گرما در بنگلادش قربانی گرفت
  • ◄ بررسی اهم اقدامات شرکت مترو تهران در خط 6 برای سال جاری