Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره نظارت نظامی بر مطبوعات اسرائیل اجازه داد اطلاعات مربوط به استفاده جنبش جهاد اسلامی فلسطینی از پهپاد برای هدف قرار داد یکی از سکوهای گازی را منتشر کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند، اداره نظارت نظامی بر مطبوعات اجازه داد اطلاعات مربوط به استفاده جنبش جهاد اسلامی فلسطینی از پهپاد برای هدف قرار داد یکی از سکوهای گازی را منتشر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به روایت این رسانه‌ها در جنگ غزه که در رژیم اسرائیل به نام (طلوع سحر) شهرت یافته، سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، تلاش کرد با استفاده از یک فروند پهپاد سکوی گاز تامار واقع در نزدیک سواحل اشدود را مورد تهاجم قرار دهد.

به زعم رسانه‌های عبری زبان، این تلاش ناکام ماند اما باعث شد تا تدابیر امنیتی و پدافندی در اطراف این سکو افزایش پیدا کند.

گفتنی است رژیم صهیونیستی از بیم پایین آمدن روحیه اصولا متزلزل صهیونیست‌ها تمام تلاش خود را برای جلوگیری از انتشار میزان تلفات خود به کار بسته است.

انتهای پیام/*

 

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۷۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک نظامی ایران به جهان /این پهپاد انتحاری ایران را بشناسید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پهپادهای انتحاری آرش از جمله سامانه‌‎های پهپادی ارتقا یافته در حوزه مقابله با اهداف پدافندی، استحکامات، تأسیسات و مراکز کنترل فرماندهی دشمن محسوب شده که در ۲ نوع با قابلیت‌های ویژه توسط سازمان صنایع دفاعی وزارت دفاع ساخته شده است.

آنگونه که فارس روایت کرده، پهپاد «آرش-۱» به جای پیشرانه جت از پیشرانه پیستونی نیرو گرفته و به‌عنوان یکی از پهپادهای انتحاری، ازسوی متخصصان ارتش طراحی و ساخته شده‌ است. این پرنده با بهره‌مندی از جست‌وجوگرهای متنوع قادر خواهد بود اهداف مختلف ثابت و متحرک را با دقت بالا هدف قرار دهد و لذا می‌توان گفت پهپاد «آرش» به دلیل داشتن بدنه دوکی شکل و بال‌های مثلثی، دوربردترین پهپاد انتحاری در ایران و جهان محسوب می‌شود.

مزیت دیگر این پرنده بدون سرنشین نسبت به سایر پهپادها این است که علاوه بر پرتاب از روی سکو، در یک پرتابگر جعبه‌ای نیز می‌توان آن را به سوی هدف پرتاب کرد و لذا این نوع از پرتاب موجب می‌شود شناسایی این پرنده از سوی دشمن کاهش یابد؛ بنابراین می توان گفت «آرش-۱» برای شناسایی موقعیت و مواضع دشمن پرنده‌ی بسیار مناسبی است. علاوه بر وجود چنین مزیت بزرگی در این پرنده، می‌توان این پهپاد را از مکان‌های مختلف یعنی هم از خشکی و هم از دریا برای انهدام هدف پرتاب کرد.

از مشخصات منحصر به فرد پهپاد آرش این است که توانایی انهدام هدف‌های ثابت و شناور را داشته و نیز یکی از مهمترین مشخصات این پرنده بدون سرنشین برد عملیاتی آن بوده که نسبت به پهپاد کیان بسیار افزایش یافته به‌گونه‌ای که برد عملیاتی آن بیش از هزار و ۷۰۰ کیلومتر است.

پهپاد «آرش-۲» نیز یکی از پهپادهای ایرانی با برد ۲۰۰۰ کیلومتری بوده که توسط متخصصان ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و تولید شده است، «آرش-۲» که از یک موتور پیستونی بهره می‌برد، بدنه‌ای استوانه‌ای شکل با یک تیل عمودی دارد و دو بال آن در انتهای بدنه قرار گرفته‌اند.

این پهپاد از روش پرتاب به‌وسیله JATO استفاده می‌کند و همین امر آن را بی نیاز از باند برای پرواز کرده است. به این ترتیب پهپاد آرش قادر است از انواع پرتابگر های متحرک به سمت اهداف به پرواز درآید و این موضوع آن را به یک پهپاد راهکنشی با قابلیت تحرک بالا مبدل می‌سازد که به بهره‌برداران این پرنده امکان بکارگیری از آن در محیط‌های مختلف جغرافیایی را می‌دهد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888211

دیگر خبرها

  • پسر نتانیاهو هم مهاجرت کرد
  • رسانه‌های عبری: سخت‌ترین صبح را در شمال تجربه کردیم
  • پسر نتانیاهو هم از فلسطین اشغالی مهاجرت کرد
  • رسانه بیش از موشک و پهپاد بر دشمن اثر میگذارد
  • آمریکا: به اسرائیل فقط مشاوره نظامی می‌دهیم
  • رسانه‌ عبری: اختلاف گالانت و نتانیاهو به نقطه اوج رسیده است
  • اعتراف رسانه عبری زبان: اسرائیل به انزوای کامل نزدیک می‌شود
  • رسانه‌ بیش از موشک و پهپاد بر دشمن اثر می‌گذارد
  • ببینید | رهبر انقلاب: رسانه‌ها بیش از موشک و پهپاد بر دشمن اثر می‌گذارد
  • شوک نظامی ایران به جهان /این پهپاد انتحاری ایران را بشناسید