Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا سیدالنگی عصر سه‌شنبه در سومین جلسه کارگروه شهر تاریخی استرآباد (گرگان) اظهارداشت: دستگاه‌های عضو این کارگروه برآورد ریالی برنامه‌های اولویت‌دار اجرایی، نیازها، اقدامات و برنامه‌ریزی‌های آتی خود در راستای خدمات‌رسانی بهتر در محدوده شهر تاریخی استرآباد را به دبیرخانه کارگروه اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: این کارگروه، مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان را اخذ کرده و با ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان و دبیری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان باهدف تعامل دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای احیا و مرمت شهر تاریخی استرآباد (گرگان) تشکیل می‌شود.

سیدالنگی با اشاره به این‌ که در سال‌های گذشته با احیا گذر محله سرچشمه شهر تاریخی استرآباد اتفاقات مثبتی را در حوزه‌های میراث‌ فرهنگی و گردشگری در این محدوده شاهد بودیم، تاکید کرد: برای تداوم این روند شهرداری گرگان بر اساس مطالعات صورت گرفته، اولویت بعدی را برای احیا و بهسازی‌گذری در محدوده مرکزی شهر تاریخی مشخص کند تا با تجمیع اقدامات دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در گذرهای تاریخی اولویت‌دار، روند احیا و مرمت شهر تاریخی تسریع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: با توجه به بافت و شکل معماری محدوده مرکزی شهر تاریخی استرآباد و وجود کوچه‌های باریک دسترسی خودروهای آتش‌نشانی در هنگام حادثه، دشوار و در مکان‌هایی غیرممکن است، ازاین‌رو نصب شیرهای آتش‌نشانی در گذرهای تاریخی امری ضروری است و باید آتش‌نشانی گرگان نصب این شیرها را با همکاری شرکت آب و فاضلاب پیگیری کند.

وی در ادامه گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان عضو کارگروه شهر تاریخی استرآباد (گرگان) باهدف برنامه‌ریزی منسجم و هم‌افزایی و تعامل بیشتر گزارشی از اقدامات و اعتبارات در نظر گرفته در محدوده بافت تاریخی گرگان را در جلسه آتی کارگروه ارائه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان اظهار امیدواری کرد با پیگیری و تعامل ارگان‌های مختلف ذیل کارگروه شهر تاریخی استرآباد (گرگان) شاهد تسریع در امور احیا و مرمت این شهر تاریخی باشیم و این بافت جایگاه خود را به‌ عنوان نخستین بافت تاریخی ثبت‌ شده کشور به دست آورد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان نیز در این جلسه گفت: کارگروه استانی شهر تاریخی استرآباد (گرگان) با مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی استان به‌ عنوان بالاترین شورای تصمیم‌گیری استانی شکل گرفت و در این کارگروه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در امور مرمت و احیا بافت تاریخی گرگان اجرایی خواهد شد.

رحمان فرمانی خاطرنشان کرد: جلسات کارگروه استانی شهر تاریخی استرآباد (گرگان) به‌ صورت مستمر و پیوسته با دستور کار مشخص تشکیل خواهد شد تا با هم‌افزایی ارگان‌های عضو این کارگروه مشکلات این بافت تاریخی به کمترین حد ممکن برسد و رضایت ساکنان و مالکان و همچنین مسافران و گردشگران را شاهد باشیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان یادآور شد: در جلسه اخیر کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری استان کلیات طرح حفاظت و ساماندهی شهر تاریخی استرآباد (گرگان) و ضوابط اختصاصی آن به تصویب رسید که با توجه به اهمیت این اثر تاریخی ارزشمند، خبر خوبی برای حوزه میراث‌ فرهنگی شهر گرگان است.

وی با اشاره به این‌ که شهر تاریخی استرآباد در سال ۱۳۱۰ به‌ عنوان اولین بافت تاریخی و چهل و یکمین اثر تاریخی کشور به ثبت ملی رسید که نشان از اهمیت و پویایی این اثر تاریخی است، تصریح کرد: پویایی و جریان داشتن زندگی از نقاط قوت و متمایزکننده شهر تاریخی استرآباد (گرگان) نسبت به سایر بافت‌های تاریخی سطح کشور است.

رحمانی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات برای حفظ شهر تاریخی استرآباد و تداوم پویایی و جریان زندگی در آن، حفظ و مرمت بناهای مسکونی در محدوده این اثر تاریخی ارزشمند است که باید در راستای ترغیب و تشویق ساکنان و مالکان بناهای مسکونی در این محدوده، تسهیلات حمایتی را با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط نظیر راه و شهرسازی برای مرمت و احیا بناهای مسکونی در نظر گرفت.

وی در ادامه گفت: در این جلسه از کارگروه شهر تاریخی استرآباد با نیازسنجی صورت گرفته نیازمندی‌های پیشنهادی پایگاه ملی شهر تاریخی استرآباد (گرگان) برای اعلام نظر به دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان عضو کارگروه اعلام شد.

در این جلسه مصوبات جلسه گذشته کارگروه مورد یررسی و پیگیری قرار گرفت و دو دستور کار شامل استعلام ضوابط در محدوده مصوب شهر تاریخی استرآباد و بناهای در معرض خطر اوقافی-تاریخی نیز بررسی شد.

در ادامه این جلسه نیز مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه به بیان مسائل و موضوعات مربوط به شهر تاریخی استرآباد (گرگان) پرداختند.

برچسب‌ها گرگان گلستان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان گلستان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گرگان گلستان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی دستگاه های اجرایی گردشگری و صنایع بافت تاریخی برنامه ریزی اثر تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستر‌های مشارکت مردم در جهش تولید فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرماندار ارومیه در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به این که توجه رهبر انقلاب در نامگذاری سال‌های گذشته با محوریت تولید نشان گر اهمیت این موضوع است گفت: با توجه به تاکید رهبر انقلاب در شعار امسال باید در زمینه تولید بستر‌های لازم برای مشارکت مردم فراهم شده و موانع این مشارکت رفع شود.

آقای عماری با بیان این که پیگیری طرح‌ها یکی از اصول اساسی در روند توسعه اقتصادی و عمرانی است افزود: ارتقا ایمان و امید به آینده روشن در بین مردم یکی از محور‌های فعالیت دستگاه‌های مختلف اجرایی در سال جاری است چرا که این موضوع محرک و شاه کلید حرکت به سمت قله‌های پیشرفت می‌باشد. 

وی تاکید کرد: تقویت و توسعه ارتباط بین مردم و مسئولین با خدمت صادقانه و بی منت به مردم محقق می‌شود. 

یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به این که با تحقق شعار جهش تولید می‌توان رونق را در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اشتغال شاهد بود گفت: باید روش‌های مشارکت مردم در خصوص جهش تولید بیش از پیش کارشناسی و بررسی شود که تسریع در فرایندها، تسهیل در امور و تکریم مردم از جمله راهکار‌های موجود در این زمینه است. 

حجت الاسلام ذاکر افزود: مهمترین طرح دولت باید ارتقا اعتماد عمومی و امید به آینده مردم باشد و در زمینه حل مسائل و مشکلات از افراد کاردان و متخصص استفاده شود. 

در این جلسه برخی اعضای حاضر از فعالیت نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان گزارشی ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه اجرایی شعار سال در مازندران
  • وجود يکهزار هکتار بافت تاریخی در شهر موزه‌ها
  • کاهش نرخ بیکاری در شهرستان گلپایگان
  • بستر‌های مشارکت مردم در جهش تولید فراهم می‌شود
  • هیرکان دالانی برای گذر در رمز و راز‌های تاریخ/ گلستان فقط جنگل و دریا نیست
  • تشکیل سه کارگروه برای تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن
  • تو‌رهای بافت‌گردی شیراز رونق گرفت
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • بیش از ۵ هزار مسافر از تورهای بافت‌گردی شیراز استقبال کردند
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تورهای بافت‌گردی شیراز