Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور سابق افغاستان در دیدار سفیر کشورمان در کابل ایران را همسایه خوب و دارای روابط حسنه و تاریخی با افغانستان دانست و بر تحکیم هرچه بیشتر این روابط تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان امروز (سه شنبه ۱۸ مرداد) با بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحولات جاری افغانستان و منطقه از جمله روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور و تلاش برای رسیدگی به مشکلات مهاجر افغانستانی که طی یکسال گذشته به ایران سفر کردند از مهمترین موضوعات این دیدار بوده است.

رئیس جمهور پیشین افغانستان، جمهوری اسلامی ایران را همسایه خوب و دارای روابط حسنه و تاریخی با افغانستان دانست و بر تحکیم هرچه بیشتر روابط میان دو کشور تاکید کرد.

کرزی در حالی ایران را همسایه خوب افغانستان معرفی کرده که اخیرا در یک مصاحبه به شدت از سیاست آمریکا در ۲۰ سال گذشته در افغانستان انتقاد کرده است.

رئیس‌جمهور سابق افغانستان در گفتگو با رادیو ملی آمریکا با اشاره به روند بی‌شرمانه خروج آمریکا از افغانستان گفته است: این کشور بسیاری از افغان‌ها را بی‌دلیل کشت که نمی‌توانم باور کنم اشتباهی این کار را کرده باشد و باید سریعا آن را جبران کند.

کرزی در بخشی از این مصاحبه درباره عملکرد یک ساله طالبان ضمن تاکید بر ایجاد امنیت و ثبات در افغانستان گفت: «به جز موضوع امنیت، ما با اقتصاد در حال فروپاشی مواجه هستیم و هنوز با دولت فراگیر و حضور اقشار مختلف مردم در قدرت فاصله داریم.»

وی مهاجرت مردم افغانستان از این کشور را یک بحران خواند و تاکید کرد که اقتصاد، مهاجرت و دولت فراگیر از مشکلاتی است که نیاز است طالبان به آن‌ها رسیدگی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حامد کرزای ایران و افغانستان بهادر امینیان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۸۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند

رئیس جمهور اسلامی ایران در دیدار با همتای پاکستانی خود با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرزهای مشترک بین دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر دوشنبه _سوم فروردین_ و در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوندها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرزهای مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقه‌مندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

آصف علی زرداری همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 747078

دیگر خبرها

  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • رئیس‌ جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • رئیس‌جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • رئیسی: پیوند های عمیق اعتقادی و دینی دو ملت ایران و پاکستان ناگسستنی است/ تاکید بر مواضع مشترک
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است/ نامگذاری یکی از اتوبان های پاکستان به نام «ایران»
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است