Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در بازدید از تعدادی از رسانه های قزوین که به مناسبت روز خبرنگار انجام شد، افزود: از فعالیت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی اصحاب رسانه تشکر می‌کنیم و به خبرنگاران عزیز خداقوت می‌گوییم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه یاد شهید گرامی خبرنگار سرافراز مظلوم شهید صارمی را نیز گرامی می‌داریم و امیدواریم خدا به قلم و فعالیت‌های شما خبرنگاران برکت عنایت کند، افزود: خبرنگاران در رساندن اخبار مهم نمایندگان حضرت زین‌العابدین (ع) و حضرت زینب کبری (س) هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کجای دنیا الگوهایی مانند حضرت امام زین‌العابدین (ع) و حضرت زینب کبری (س) دارند که همه چیز خود را گذاشتند تا خبرهای بزرگ عالم هستی را به گوش همگان برسانند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: جنبه خبرنگاری حضرت زینب (س) از جنبه پرستاری ایشان مهم‌تر است، این عزیزان کاری کردند که ما هنوز پس از ۱۴۰۰ سال بر سفره بابرکت آن‌ها نشسته‌ایم، آن‌ها خبرها را ماندگار کردند و با اخلاص برگزیدند و تبدیل به شجره طیبه‌ای کردند که ریشه دواند و قد کشید.

امام‌جمعه قزوین عنوان کرد: حضرت زینب (س) پس از عاشورا، در بحرانی‌ترین شرایط به مصیبت‌های خود فکر نکردند، زیرا وظیفه اصلی‌شان در آن برهه از زمان این است که به دنیا نشان بدهند مکتب حسینی چیست؟، حضرت در آن برهه از زمان پیام عاشورا را منتقل کردند تا نگذارند مکتب اباعبدالله (ع) فوت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: یک وقت ما در دنیای خودمان به کشورهای اروپایی و امریکایی نگاه می‌کنیم که کدام روزنامه در کدام کشور زودتر چاپ می‌شود و اخبار را به مردم می‌رساند تا آن را الگوی خود قرار دهیم، در حالی که در گذشته‌های دور در دستگاه انبیاء رساندن پیام رسم بوده است و اگر نبود ما از اخبار حضرت ابراهیم (ع) و حضرت نوح (ع) مطلع نمی‌شدیم، تمام این خبرها به موقع مخابره شده است، خدا هم روی این‌ها صحه گذاشته و گزارش‌های خبری را در کتاب خود ثبت کرده و راجع به خبر و خبرگزاری مبانی و مسائل بسیاری را عنوان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در سوره نبأ از خبرهای کوچک و بزرگ سخن می‌گوید؛ خبرهای بسیار با اهمیت داریم، در کنار آن نیز خبرهایی داریم که اصلاً نباید مطرح شوند و لازم است فراموش شوند، خبرهایی هم هستند که باید بسیار جدی دنبال شوند، ما وقتی چنین کتابی را با چنین بیاناتی داریم باید در دنیا سرآمد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: قرآن آینده خوبی را برای فضای خبری و روشنگری در جامعه رقم زد تا این روشنگری‌ها جامعه‌ای بالنده و روشنفکر به بار بیاورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: کاری که برای خدا انجام می‌دهیم را کوچک نبینیم، ممکن است ما یک خبری را به جایی برسانیم، این خبر خیلی مهم نباشد اما ما می‌دانیم این حقی است که باید گفته شود، موقعی هم که می‌خواهیم این اخبار را بنویسیم تا جایی که بتوانیم با با اخلاص کار کنیم چرا که این اخلاص به خبر ما معنا می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بزرگانی مانند شهید آوینی و شهید صارمی سرمایه‌های ما هستند، خبرنگارانی که در جبهه‌های جنگ و دفاع زحمت کشیدند و به شهادت رسیدند نیز سرمایه‌های ما هستند و خدا حامی آن‌هاست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: تعامل رسانه‌های استان با یکدیگر و اینکه هوای یکدیگر را دارند ارزشمند است و باید تلاش کنیم این رویه هر روز تقویت شود.

برچسب‌ها روز خبرنگار عبدالکریم عابدینی رسانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز خبرنگار عبدالکریم عابدینی رسانه روز خبرنگار عبدالکریم عابدینی رسانه نماینده ولی فقیه حضرت زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۸۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز خرسندی نائب رئیس مجلس شیعیان لبنان از پاسخ مقتدرانه ایران به اسرائیل

شیخ علی‌الخطیب ضمن بازدید از جامعه‌الزهرا (س) در دیدار مدیر و مسئولان این موسسه علمی، گفت: غرب همانگونه که در مسیر استعمار کشور‌ها و ملت‌ها گام برمی دارد، تلاش مضاعفی در تسلط بر افکار داشته و در این زمینه، روی زنان برنامه‌ریزی جدی دارد.

نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان عنوان کرد: هدف غرب از آزادی‌های ظاهری که برای زنان ایجاد کرده یا شعار آن را سر می‌دهد به بند کشیدن زنان و استفاده ابزاری از آنهاست.

او ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابل این رویکرد غرب، کوشیده‌اند زنان را مسلح به سلاح فکر و بصیرت کنند تا بتوانند در مقابل سلطه گری غرب ایستادگی نمایند.

شیخ علب‌الخطیب بیان کرد: کارکرد این نگاه فرهنگی و دینی نسبت به زنان به مراتب بیشتر از موشک و پهباد است، چراکه این بانوان تربیت‌کنندگان نسلی مقاوم و استکبارستیز هستند.

نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان  خواستار ارتباط دانشکده مطالعات علوم اسلامی بیروت با جامعه الزهرا (س) شد که در این زمینه مقرر گردید نمایندگانی از هر ۲ مرکز معرفی و زمینه‌های امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی فراهم شود.

مدیر جامعه الزهرا (س) نیز در این دیدار ضمن حمایت از پاسخ کوبنده سپاه پاسداران به رژیم تروریستی اسراییل، گفت: جامعه الزهرا (س) در شرایطی با تدبیر حضرت امام خمینی (ره) تاسیس شد که التهاب و کشمکش‌های جامعه پس از انقلاب در اوج خود بود و این نشان از دوراندیشی و ژرف‌نگری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و تاثیر بانوان در حرکت‌های اجتماعی و سیاسی است.

سیده زهره برقعی افزود: بررسی دیدگاه‌های امام موسی صدر هم نشان می‌دهد ایشان چنین دغدغه و نگاه ویژه به بانوان را داشته است.

او با اشاره به این‌که جامعه‌الزهرا (س) یک موسسه بین‌المللی علمی آموزشی ویژه بانوان است که از بیش از ۸۰ کشور جهان دانش آموخته و طلبه در حال تحصیل دارد، گفت: جامعه‌الزهرا (س) شامل زنجیره‌ای معنادار از مهدکودک تا سطوح عالی حوزوی و دانشگاهی است که هدف آن تربیت بانوان طراز انقلاب اسلامی و فاضله است.

مدیر جامعه الزهرا (س) در ادامه با اشاره به این‌که قرآن کریم برای معرفی الگو به مومنین از زنان مثال می‌زند که خود دارای پیام است، افزود: معرفی حضرت آسیه و حضرت مریم به‌عنوان الگو در قرآن مجید که مورد احترام در ۲ دین یهود و مسیحیت هستند، این ظرفیت را ایجاد کرده که حتی بتوانیم در مورد وحدت در ادیان ابراهیمی هم بحث و گفتگو کنیم.

برقعی در پایان از تلاش‌های نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در راستای گفتمان وحدت بین مسلمانان تقدیر و تشکر کرد.

در پایان این نشست شیخ علی‌الخطیب از مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی جامعه الزهرا (س) بازدید کرد و با فعالیت‌های علمی، فرهنگی و هنری طلاب آشنا شد.

همچنین شیخ علی‌الخطیب نائب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان روز گذشته با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نکته مهمی که امام به هنگام عملیات طریق‌القدس بر آن تاکید کردند چه بود؟
  • تلاش برای رساندن کمک‌های جدید به دست صهیونیست‌ها در کنگره
  • ابراز خرسندی نائب رئیس مجلس شیعیان لبنان از پاسخ مقتدرانه ایران به اسرائیل
  • آیا دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • تقابل اسراییل با سپاه، نابودی صهیونیست را محقق می‌کند
  • مسلم بن عقیل پیشگاه حماسه عاشورا
  • فیلم/ پخش دعای اهل الثغور امام سجاد در کاظمین در زمان حمله موشکی ایران
  • دیدار خاتمی و موسوی خوئینی ها با کروبی و کلید خوردن انشعاب /واکنش امام خمینی به تشکیل مجمع روحانیون مبارز چه بود؟
  • تصاویر هوایی از قلعه خیبر که حضرت علی علیه السلام در آن را از جا کندند + فیلم
  • صدور ۲۰ هزار جلد سند شهری و روستایی در گیلان