Web Analytics Made Easy - Statcounter

فوتبال باشگاهی در قاره آفریقا دستخوش تغییرات قابل ملاحظه‌ای خواهد شد. 

در روز چهارشنبه از سوپرلیگ فوتبال آفریقا رونمایی خواهد شد. این مسابقات برای باشگاه‌های حاضر در این قاره، ۱۰۰ میلیون دلار جایزه به همراه خواهد داشت. 

طرفداری | به گزارش خبرگزاری رویترز، این پروژه از زمانی که جیانی اینفانتینو (رییس فیفا) در اوایل سال ۲۰۲۰ آن را پیشنهاد کرد، در دستور کار کنفدراسیون فوتبال آفریقا قرار داشت و برخلاف نمونه اروپایی‌اش، با مخالفت زیادی رو به رو نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها اتحادیه بازیکنان آفریقای جنوبی این هفته از این طرح انتقاد کرد.

پاتریس موتسپه (رییس کنفدراسیون فوتبال آفریقا) وعده داده است که سود سرشاری از راه حامیان مالی نصیب فوتبال در قاره آفریقا شود؛ جایی که قهرمان سالیانه لیگ قهرمانان آن، فقط ۲.۵ میلیون دلار جایزه دریافت می‌کند. او بارها در نشست‌های خبری خود تاکید کرده است که این پروژه به باشگاه‌ها کمک خواهد کرد تا دستمزد بیشتری به بازیکنان خود بپردازند و بدین ترتیب از مهاجرت بی رویه استعدادهای آفریقایی به اروپا جلوگیری خواهد کرد. 

گفته می‌شود این سوپرلیگ با هدف اجتناب از بازخورد منفی در سطح جوامع با عنوان «لیگ فوتبال آفریقا» شناخته خواهد شد و از آگوست سال ۲۰۲۳ با حضور ۲۴ تیم کارش را شروع خواهد کرد. از جمع ۱۰۰ میلیون دلار جایزه آن مسابقات، ۱۱.۶ میلیون به تیم قهرمان اهدا خواهد شد. کنفدراسیون فوتبال آفریقا همچنین قصد دارد از درآمد این سوپرلیگ، سالیانه ۱ میلیون دلار به فدراسیون‌های فوتبال بپردازد. این نهاد در سراسر قاره آفریقا، ۵۴ عضو دارد. 

هنوز اطلاعات دقیقی از تیم‌های شرکت کننده در دور اول این مسابقات در دست نیست ولی گفته می‌شود ۱۶ فدراسیون مختلف در این سوپرلیگ حضور خواهند داشت که تعداد نمایندگان هر کشور از ۳ مورد فراتر نخواهد رفت. کنفدراسیون فوتبال آفریقا همچنین قصد دارد لیگ قهرمانان خود را همچنان برگزار کند ولی صحبت از حذفی شدن آن مسابقات (در قالب مسابقات رفت و برگشت) و کنار گذاشتن مرحله گروهی به میان آمده است. 

اخبار داغ 

استقلالی ها، اول و آخر فهرست قهرمانی هستند رونمایی از شکار بزرگ پرسپولیس تا 48 ساعت آینده! / ادعای رسانه داخلی دوری شش هفته‌ای تیاگو آلکانتارا از میادین به دلیل مصدومیت حضور کریستیانو رونالدو در ترکیب اصلی منچستریونایتد در دیداری دوستانه

منبع: طرفداری

کلیدواژه: کنفدراسیون فوتبال آفریقا میلیون دلار خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ اعلام باشگاه های مجوز حرفه ای مشخص شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ششمین جلسه هیات‌های بدوی و استیناف مجوز باشگاهی با گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم بهروان در سالن روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد. با توجه با هماهنگی‌های بعمل آمده با کنفدراسیون فوتبال آسیا و به احترام آقای بهروان جایگزینی برای ایشان در هیات استیناف معرفی نخواهد شد. 

در ادامه مدیر مجوز باشگاهی گزارشی از وضعیت بدهی‌های معوق باشگاه‌های متقاضی دریافت مجوز ارایه کرد. همچنین وضعیت سایر مدارک باشگاه‌ها نیز بررسی شد.

 در پایان باتوجه به زمان بندی فرایند‌های مجوز باشگاهی، جلسات تصمیم گیری هیات‌های بدوی و استیناف برنامه ریزی شد.

براساس برنامه زمان بندی اعلام شد می‌بایست اسامی باشگاه‌های حایز شرایط دریافت مجوز باشگاهی تا تاریخ ۱۰ خرداد به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین جلسه هیات‌های بدوی و استیناف مجوز باشگاهی
  • تاریخ اعلام باشگاه های مجوز حرفه ای مشخص شد
  • جایزه جام گلف مسترز ۲۰ میلیون دلاری شد
  • جایزه ۲۰ میلیون دلاری جام گلف مسترز
  • مقیمی: اینکه «رژیم اشغالگر قدس یک خانه عنکبوت بیش نیست»، در واقعیت به وقوع پیوست
  • حضور ۱۲۴ تکواندوکار از ۵۵ کشور در المپیک پاریس
  • نوسانات ارزی به دور از واقعیت‌های اقتصادی/ دلار به عقب باز می‌گردد
  • مدرس UWW در گزینشی آسیایی سوت می‌زند
  • تساوی در بازی تیم‌های لژیونرهای ایرانی سوپرلیگ ترکیه
  • کمک داور خارجی VAR در سوپرلیگ ترکیه