Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: هیچ کلاسی در مدارس و دانشگاه‌ها، کسب‌وکار و سالن ورزشی به خاطر بیماری کرونا تعطیل نخواهد شد، اما باید شرایطی فراهم شود که اگر سویه‌های دیگری از کرونا شیوع پیدا کرد پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری امروز _سه‌شنبه هجدهم مردادماه ۱۴۰۱_ در جلسه ستاد کرونا استان اصفهان، اظهار کرد: مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد، مراسم عید غدیر امسال نیز بیان‌گر آن بود که محرم امسال نیز مراسم عزاداری به خوبی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخی تحلیل می‌کردند اوضاع اقتصادی باعث می‌شود مردم استقبال با شکوهی از برگزاری مراسم عزاداری نداشته باشند، اما مردم نشان دادند اینگونه نیست و هیچ چیز نمی‌تواند جلودار عشق به اباعبدالله الحسین (ع) باشد، از این رو به صحنه آمدند و به لحاظ کمی و کیفی به نحو شایسته مراسم ایام محرم را برگزار کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: پروتکل‌های بهداشتی به خوبی در مراسم دهه محرم رعایت شد به گونه‌ای که بسیاری از مراسم و هیئت‌های مذهبی در اماکن باز، مساجد و حسینیه‌ها برگزار شد.

وی اضافه کرد: وضعیت توزیع ایستگاه‌های چای و نذری به لحاظ بهداشتی بسیار بهتر از گذشته بود و از ظروف و لیوان‌های یکبار مصرف استفاده شد، همچنین تعداد قابل توجهی از برگزارکنندگان مراسم و روضه‌ها، پروتکل‌های بهداشتی را تا حد امکان به خوبی رعایت کردند.

جان‌نثاری افزود: تدبیر دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور این است که باید تمام فعالیت‌ها را بدون تعطیلی و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در کشور انجام دهیم، از این رو مراسم عزاداری با شکوه برگزار شد و هیچ مکانی تعطیل نشد.

وی تصریح کرد: هیچ کلاسی در مدارس و دانشگاه‌ها، کسب‌وکار و سالن ورزشی تعطیل به خاطر بیماری کرونا نخواهد شد، اما باید شرایطی فراهم شود که اگر سویه‌های دیگری از کرونا شیوع پیدا کرد پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: انتظار داریم اصناف و اماکن ورزشی پروتکل‌های بهداشتی را به نحو شایسته رعایت کنند و در فضای سرپوشیده که امکان انتقال سرایت ویروس وجود دارد، از ماسک استفاده کنند. همان گونه که هیئت‌های مذهبی رعایت کردند و به عزاداری پرداختند.

وی با بیان اینکه مسئولان مدیریت شهری و شهرداری به صورت ایجابی نسبت به رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی برخورد کنند، ادامه داد: باید رانندگان اتوبوس رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در اتوبوس را به مردم متذکر شوند.

لزوم توجه به حقوق متقابل حاکمیت و مردم

جان‌نثاری گفت: هرجایی که تجمع صورت می‌گیرد متولی دارد، از این رو متولی آن تجمع باید به مردم تذکر دهد تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه حق الناس این است که فردی بیماری واگیردار داشته باشد و در بین مردم حضور یابد، رئیس اداره، مدیرکل و فرمانده یگان باید با ستاد کرونا همکاری کنند، ادامه داد: فراوانی بیماری‌های واگیردار در مدت زمانی کم رخ می‌دهد، اینگونه نیست که اگر ۱۰ روز گذشته این بیماری روند نزولی داشته است، در ۱۰ روز بعد هم به همین صورت باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: اگر کارمندان دولت در ادارات پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، مردم نیز از رعایت خواهند کرد، لذا باید در اماکن سربسته، اصناف، ورزشگاه‌ها، کلاس‌ها و وسایل نقلیه شهری و بین شهری پروتکل‌های بهداشتی به نحو احسن رعایت شود.

وی گفت: حقوق متقابل حاکمیت و مردم در شرایط کنونی این است که پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود تا هزینه‌ای به کشور و کادر درمان تحمیل نشود، اگر هزینه به کشور تحمیل شود بر روی چرخه اقتصاد تأثیرگذار خواهد بود.

جان‌نثاری با بیان اینکه صداوسیما باید به صورت شفاف‌تر با دعوت از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی دلایل و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای مردم بیان کنند، تصریح کرد: در سویه جدید کرونا درست است که کشندگی ویروس کمتر است، اما این به این معنا نیست که اثر بدی بر روی بدن افراد نمی‌گذارد. فردی که به کرونا مبتلا می‌شود مشخص نیست سال‌ها بعد کدام امراض و سرطان‌ها در بدن آن بروز می‌کند.

وی تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم ویروس کرونا را جدی بگیرند، نباید به راحتی از کنار کرونا و تعداد جان باختگان بگذریم، صداوسیما و اصحاب رسانه مردم را نسبت به کرونا و عوارض آن آگاه کنند و مسئولان، مدیران و فرمانداران نظارت‌های کافی در این راستا انجام دهد، همچنین باید مذاکراتی در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی انجام و این طرح به صورت محله محور اجرایی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی، از مذهبی‌ها، حزب اللهی‌ها و افراد متدین می‌خواهیم پروتکل‌های بهداشتی را به صورت حداکثری رعایت کنند تا در آستانه اربعین کشور ما از کرونا پاک شود و مردم با خاطره آسوده به راهپیمایی اربعین بروند و باعث سرایت بیماری به مردم دیگر نقاط دنیا که در این مراسم حضور دارند، نشوند.

جان‌نثاری خاطر نشان کرد: اینکه در برخی اماکن گفته می‌شود اگر پروتکل‌ها رعایت نشود، خدمات‌رسانی به مردم صورت نمی‌گیرد، سخنی اشتباه است؛ ما با مردم رفیق هستیم و قرار نیست در حاکمیت با زور و تهدید اقدامات را به پیش ببریم، از مردم خواهش می‌کنیم ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. مردم ایران مردمی با فرهنگ، روشن و فهیم هستند.

کد خبر 595072

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان مصوبات ستاد کرونا ستاد کرونا ویروس کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی اربعین هیئت مذهبی ایام محرم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان پروتکل های بهداشتی پروتکل های بهداشتی مراسم عزاداری معاون سیاسی رعایت کنند رعایت شود جان نثاری پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۸۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رسمی به ماجرای خودکشی دکتر پرستو بخشی | هنوز علت مرگ این متخصص قلب مشخص نشده است | انتقال پرستو بخشی به نورآباد به خاطر تبعید و با اجبار بود؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا دکتر بهرام دلفان با بیان اینکه درگذشت خانم دکتر پرستو بخشی باعث تاسف و تاثر فراوان شد و تسلیت این ضایعه به خانواده ایشان و جامعه پزشکی بیان کرد: این موضوع در فضای مجازی بازتاب های خلاف واقع داشته است، در حالیکه به محض اطلاع از مرگ ایشان، گروهی از افراد مرتبط، مامور پیگیری موضوع شدند و بر اساس نتایج بدست آمده از طریق معاونت درمان دانشگاه ، اطلاعیه ای صادر و کلیت موضوع برای اصحاب رسانه، اطلاع رسانی شد.

وی اظهار داشت: همزمان و در این مدت تمامی مستندات لازم در اختیار مراجع قانونی و نظارتی قرار گرفت تا چنانچه قصوری صورت گرفته باشد با مسببین آن برخورد قانونی صورت گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه سالانه هزاران نفر متخصص و فوق تخصص توسط وزارت بهداشت بین استان های کشور توزیع می شود و این متخصصین خدمات شایانی را در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی کشور ارائه می دهند، ادامه داد: بدیهی است در قبال تحصیل از این افراد تعهداتی گرفته می شود تا در مناطق مورد نیاز خدمت کنند و در مواردی که امکان ادامه خدمت به هر دلیلی مقدور نباشد ، وزارت بهداشت در کمیسیون موارد خاص به جابجایی افراد مساعدت می کند.

دکتر دلفان عنوان کرد: مرحومه پرستو بخشی سال ۱۴۰۱ از طرف وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی لرستان معرفی شدند، ولی ایشان به این دانشگاه مراجعه نکردند تا اینکه در سال ۱۴۰۲ مجددا به دانشگاه معرفی می شوند و بعد از ورود به خرم آباد به جهت تکریم ایشان از طرف بیمارستان شهید رحیمی از فرودگاه به هتل منتقل شده و بعد از یک روز در سوئیت مناسب اسکان داده می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از آنجائیکه بیمارستان شهید رحیمی یک بیمارستان آموزشی است، نامبرده همکاری لازم را با کادر آموزشی نداشته لذا بر اساس توافق حاصله ، سه بیمارستان دیگر برای خدمت ایشان پیشنهاد می شود و در نهایت با رضایت شخصی ، بیمارستان نورآباد دلفان انتخاب می شود.

وی افزود: انتخاب شهرستان نورآباد به این دلیل بوده که مدت خدمت طرح در این شهر ۱۹ ماه است، در حالیکه در خرم آباد ۳۰ ماه، از طرفی به فرودگاه کرمانشاه نزدیک بوده و رفت و آمد ایشان به تهران نیز تسهیل شده است و مردم این شهر هم رابطه خوب و مناسبی با پزشکان دارند و به عبارتی موافقت با انتقال ایشان به نورآباد به جهت مساعدت و همراهی با ایشان بوده است و نه تبعید و اجبار.

دلفان اظهار داشت: هیچگونه اجباری برای اعزام مرحومه به نورآباد وجود نداشته و با رضایت ضمنی ایشان و نیاز این شهرستان بوده و در بهترین سوییت بیمارستان اسکان داده شده است.

وی عنوان کرد: هر سال توسط وزارت بهداشت میزان درخواست جابجایی متخصصین طرحی در استان های کشور سنجیده می شود و استان لرستان در این زمینه نمره قابل قبولی (۲۳٪) کسب کرده که نشان دهنده مقبولیت استان برای نیروهای طرحی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: با توجه به موارد فوق و در حالیکه که هنوز علت مرگ مرحومه توسط پزشکی قانونی اعلام نشده هرگونه اظهار نظر قطعی فاقد وجاهت قانونی است.

دکتر دلفان ادامه داد: سو استفاده از مرگ مرحومه دکتر بخشی برای اغراض شخصی و سیاسی جفا در حق جامعه پزشکی و آن مرحومه است، لذا از همگان بخصوص جامعه پزشکی تقاضا می شود از گمانه زنی های نادرست ، پرهیز کنند و به جامعه پزشکی اطمینان می دهم اگر قصوری صورت گرفته باشد با مسببین آن برخورد خواهد شد.

مرحومه دکتر« پرستو بخشی » پزشک متخصص قلب متولد ۱۳۶۸ به تازگی از تهران به بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد منتقل شده بود.

این مرحومه با رضایت خود بیمارستان ابن سینا دلفان را انتخاب و چند روز پیش در این مرکز درمانی مشغول کار می شود.

شامگاه چهارم فروردین سوپروایزر بیمارستان با ایشان تماس گرفته ولی تماس های مکرر و بی پاسخ موجب نگرانی می شود ، تعدادی از پرسنل به درب منزل مسکونی وی در محوطه بیمارستان مراجعه می کنند که جوابی دریافت نمی کنند ، در نهایت وارد ساختمان شده و در بالکن با جسد بی جان دکتر بخشی مواجه می شوند.

کد خبر 841049 برچسب‌ها پزشکی قانونی وزارت بهداشت و درمان خبر ویژه خودکشی پزشکی

دیگر خبرها

  • واکنش رسمی به ماجرای خودکشی دکتر پرستو بخشی | هنوز علت مرگ این متخصص قلب مشخص نشده است | انتقال پرستو بخشی به نورآباد به خاطر تبعید و با اجبار بود؟
  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • آقای مطهری! نوروز تعطیل‌بردار نیست نه به خاطر جنگ ۸ ساله نه غزه
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟