Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-19@11:31:17 GMT

بایدن سند عضویت سوئد و فنلاند در ناتو را امضا می کند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۸۷۰۲

بایدن سند عضویت سوئد و فنلاند در ناتو را امضا می کند

به گزارش فارس،  چند روز قبل مجلس سنای آمریکا با حمایت بی‌سابقه اعضای حزب جمهوری‌خواه و دموکرات طرح تایید عضویت فنلاند و سوئد در ناتو را به تصویب رساند.

با امضای جو بایدن که این مصوبه را نهایی می کند، طرح پیوستن این دو کشور به ائتلاف ناتو که مقصر اصلی شدت گرفتن تنش‌ها در اوکراین بوده از تایید کشور آمریکا برخوردار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رویترز امروز سه شنبه در گزارشی نوشت، سناتورهای آمریکایی فنلاند و سوئد را به عنوان متحدانی مهم و برخوردار از ارتشهای مدرن و دارای همکاری‌های نزدیک با ناتو توصیف کرده اند.

طرح پیوستن این دو کشور حوزه نوردیک به ناتو باید از سوی پارلمانهای کل ۳۰ کشور عضو ناتو مورد تصویب قرار بگیرد، اما این احتمال هست که پارلمان ترکیه از تصویب کردن توافق مربوط به پیوستن آنها به ناتو خودداری کند. ترکیه در ابتدا با پیوستن این دو کشور به ناتو مخالفت کرده بود. آنکارا ماه پیش از این مخالفت عقب‌نشینی کرد اما گفت هنوز احتمال عدم حمایت از انضمام سوئد و فنلاند توسط این کشور وجود دارد.

رویترز نوشت که روند تصویب عضویت این کشورها در حوزه اعضای اتحادیه اروپا ممکن است یک سال طول بکشد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۸۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشرف بانوی فنلاندی به دین اسلام در حرم رضوی

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، این تازه مسلمان ۲۵ ساله که ساکن کشور فنلاند است به همراه همسر ایرانی خود برای تشرف به دین اسلام، عصر دوشنبه ۲۸ اسفندماه به مدیریت زائرین غیر ایرانی مراجعه کرد و پس از انجام مشاوره دینی و توضیح مبانی دین اسلام و پاره‌ای از موضوعات عملی آن توسط کارشناس مذهبی، با ذکر شهادتین به دین مبین اسلام مشرف شد.

وی که در کشور فنلاند زندگی می‌کند، به‌واسطه همسر ایرانی و فارسی زبان خود و آشنایی با دوستان مسلمان در دانشگاه با دین اسلام آشنا شده و کم و بیش اطلاعاتی در این زمینه کسب کرده بود، با آگاهی قبلی به دین حقه اسلام مشرف شد.

شایان ذکر است، یک جلد قرآن کریم به زبان انگلیسی و تعدادی کتب اسلامی مرتبط با نیاز وی از طرف مدیریت زائرین غیر ایرانی اهدا شد.

این بانوی فنلاندی پس از تشرف به دین مبین اسلام گفت: امروز خیلی خوشحال هستم که در کنار همسرم در جستجوی حقیقت، امروز مسیری روشن را انتخاب کرده‌ام.

وی که خواست نامش ذکر نشود، افزود: من به کشور‌های زیادی سفر کرده‌ام و ارتباط با مسلمانان در اثنای این سفر‌ها کنجکاوی مرا برانگیخت و واقعه طوفان الاقصی و درک صبوری و مقاومت مردم غزه، روح من را به پرواز درآورد تا هر چه بیشتر و عمیق‌تر با اسلام آشنا شوم و آشنایی با پسری مسلمان و ایرانی در فنلاند، مسیر این ارتباط را برای من سهل‌الوصول کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشرف بانوی فنلاندی به دین اسلام در حرم رضوی
  • دولت آمریکا در حال تغییر سیاست خود در قبال اوکراین است
  • موافقت اتحادیه اروپا با افزایش ۵ میلیارد یورویی کمک‌ها به ارتش اوکراین
  • آغاز کارزار تبلیغاتی در مولداوی برای پیوستن به اتحادیه اروپا
  • ورود محموله نظامی بزرگ آمریکا به یونان
  • بزرگترین قرارداد نفتی تاریخ کشور امضا شد
  • وزیر خارجه اتریش: تمایلی برای پیوستن به ناتو نداریم
  • پیامدهای گسترش ناتو به شمال
  • ترامپ: اگر من انتخاب نشوم، حمام خون در کل کشور به راه خواهد افتاد
  • نشنال اینترست: ناتو اوکراین را به زباله‌دان سلاح‌های قدیمی خود تبدیل کرد