Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال رشد حوزه رمزارزها در دنیا، اکنون موضوع متاورس نیز به بحث داغ تبدیل شده و این روز‌ها اخباری در رابطه با خرید وفروش زمین در فضای مجازی شنیده می‌شود، زمین‌هایی که در دنیای واقعی وجود ندارند.

متاورس محیطی بین واقعیت فیزیکی و مجازی بوده که در آن مکان‌های جغرافیایی دنیای واقعی بر روی یک نقشه قسمت‌بندی شده با محیط‌های مجازی دیجیتال تولید شده توسط کاربر مطابقت دارند که این محیط‌ها قابلیت خرید و فروش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع پول واقعی توسط سرمایه گذاران برای خرید زمین در یک شهر جدید که فقط در واقعیت مجازی وجود دارد، خرج می‌شود.

هدف اصلی زمین‌ها این است که به طراحان و توسعه دهندگان بازی اجازه دهد تا تجربیاتی را بر روی آن‌ها منتشر کنند که می‌تواند توسط گیمر‌ها بازی شود.

در این محیط مجازی، افراد می‌توانند با استفاده از روش‌های بسیار متنوع کسب درآمد کنند که یکی از این روش‌ها خرید و فروش زمین مجازی است. افراد می‌توانند این زمین‌ها را به دیگران اجاره دهند و از این طریق درآمدی برای خود داشته باشند ،درست مانند اجاره یک ملک در دنیای واقعی.

طبق پیش بینی‌های انجام شده ارزش بازار املاک و مستغلات در متاورس تا سال ۲۰۲۶ از ۵ میلیارد دلار عبور خواهد کرد در نتیجه متاورس به دنیایی ملموس تبدیل می‌شود.بر اساس اخبار منتشر شده از فضای مجازی برای خرید زمین در متاورس مشاورین املاک حدود ۲۰۰۰ دلار هزینه می‌گیرند.

در این میان افرادی که دانش کافی ندارند، بسیار مستعد کلاهبرداری هستند. پس از افزایش قیمت چشم گیر زمین در کشور و سود بالای دلالان از خرید وفروش زمین در واقعیت ، این بار سوداگران و دلالان به سراغ خرید وفروش زمین در فضای مجازی رفته و اقدام به خرید وفروش این اراضی با قیمت های نجومی در دنیای فضای مجازی و در قالب متاورس کرده اند.

در ایران آگهی‌های متفاوتی در فضای مجازی منتشر شده است که برای مشاوره خرید ملک در متاورس بین ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه پرداخت می‌شود.

اگر چه بازار مشاوران املاک متاورسی رونق گرفته است، اما شاهد ریزش ۸۰ درصدی قیمت زمین‌های متاورس در شش ماه گذشته بودیم.

۹۵ درصد از مردم هیچ اطلاعی از خرید وفروش زمین در متاورس ندارند

عبدالله اوتادی عضو هیئت مدیره مشاوران املاک کشوری در این خصوص به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هیچ معامله به صورت مجازی یا متاورسی توسط مشاوران املاک در کشور وجود ندارد چراکه هم اکنون مردم ایران به این شیوه معاملاتی عادتی ندارند و اراضی که تاکنون ندیده اند را خرید وفروش نمی‌کنند.

او می‌گوید: طبق بررسی‌های صورت گرفته در چند ماه گذشته عدد‌هایی در این حوزه معامله و خرید وفروش شده است که البته حدود ۸۰ درصد از ارزش معاملاتی آن‌ها کاسته و باعث شده که یک فضای نا امنی در این بخش ایجاد شود.

به گفته اوتادی، ۹۵ درصد از مردم هیچ اطلاعی از خرید وفروش زمین در حوزه متاورس ندارند بنابراین می‌توان به راحتی بسیاری از افراد را در این حوزه فریب داد.

او گفت: خریدوفروش زمین و ملک در خارج از ایران و خرید وفروش ملک از طریق ارز برای تمامی مشاوران املاک کشور ممنوع است. از سوی دیگر جلسات و کلاس‌های آموزشی بسیاری در این بخش برای مشاوران املاک برگزار کرده ایم بنابراین هیچ یک از مشاوران حق ورود به این معاملات را ندارند و در صورت مشاهده با آن‌ها برخورد خواهد شد.

۹۰ درصد از پروژه های متاورسی تقلبی هستند

عبدالله ایلاتی کارشناس مسکن هم در این خصوص گفت: در متاورس زمین‌های مجازی تعریف شده‌ای هستند که برخی از افراد ، سرمایه گذاران را ترغیب می‌کند که این زمین‌ها را خریداری کنند. این امر با فضای اقتصاد کلان ارتباط مستقیم دارد به طوری که باعث می‌شود سرمایه گذاری در فضای رمز ارز‌ها ایجاد شود و این امر زمینه ساز خروج ارز از کشور خواهد شد.

او گفت: در اجرای چنین پروژه‌هایی شاهد کلاهبرداری‌های متعددی هم هستیم به طوری که ۹۰ درصد از رمز ارز‌هایی که خریدوفروش شده تقلبی بوده بنابراین همین پروژه‌ها در زمین‌های مجازی متاورس تکرار خواهد شد.

کارشناس مسکن می‌گوید: شرکت‌های بزرگ در سال‌های آینده اقدام به سرمایه گذاری در متاورس می‌کنند اما چنین اقداماتی زمینه ساز خروج ارز از کشور می‌شود بنابراین باید در داخل کشور شرکت‌های دانش بنیان همچنین معاونت علمی ریاست جمهوری اقدام به طراحی چنین پروژه‌هایی در قالب فضای سه بعدی کنند.

ایلاتی گفت: ۹۰ درصد از پروژه‌های متاورس تقلبی است، اما همان ۱۰ درصدی که سالم هستند باید با مطالعه وآگاهی کامل خریداری شوند. تجربه هم نشان داده است که بسیاری از پروژه‌هایی که به صورت صعودی افزایش می‌یابند در کوتاه مدت با شکست سرمایه گذاری‌ها روبرو می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خرید وفروش متاورس مشاوران املاک فضای مجازی پروژه ها زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۹۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات در بروجرد دستگیر شدند

فرمانده انتظامی بروجرد گفت: سه نفر از عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی در فضای مجازی توسط پلیس فتا شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، سرهنگ مهدی مهدوی‌کیا گفت: شبکه‌های اجتماعی این افراد بعد از دستگیری مسدود و با دستور قضایی روانه زندان شدند.

وی تاکید کرد: با کسانی که در فضای مجازی به ارزش‌های دینی و اسلامی و اعتقادات مردم هتاکی می‌کنند، برخورد قاطع خواهد کرد.

فرمانده انتظامی بروجرد تاکید کرد: فضای مجازی و کانال‌ها و پیج‌های شهرستان بروجرد توسط پلیس فتا فرماندهی انتظامی بروجرد رصد می‌شود و در صورت مشاهده هتاکی به نظام و مقدسات اسلامی، شناسایی و صفحات مجازی آنان مسدود و گردانندگان آنان دستگیر خواهند شد.

دیگر خبرها

  • هشتگ یونایتد: حمله فضای مجازی به فوتبال واقعی!‏
  • حمل گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد / ماجرا چیست؟
  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات در بروجرد دستگیر شدند
  • "رایانه سپهر" به جای فضای مجازی ؛ استقبال رهبر انقلاب (فیلم)
  • مجازات شاهزاده سرین چیست؟
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی