Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در حال حاضر بسیاری از کارشناسان معتقدند مدرک دیگر نیاز امروز جامعه نیست و باید به سمتی حرکت کرد که نگاه جوانان از مدرک‌گرایی و پشت‌میزنشینی به مهارت‌آموزی و کار و تولید تغییر کند و دانشگاه‌ها به کانون‌های کارآفرینی تبدیل شوند. هم‌اکنون پدیده «مدرک‌گرایی» یکی از معضلات جامعه به شمار می‌رود که در عدم جذب دانش‌آموختگان به بازار کار اثرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارشناسان، فقدان و ضعف مهارت‌آموزی در جامعه و گرایش افراد و خانواده‌ها به مدرک‌گرایی باعث شده بیشتر جوانان با وجود هزینه‌ای که خانواده‌ها برای تحصیل آن‌ها می‌پردازند نتوانند شغل مناسب خود را پیدا کنند و عمدتا با معضل بیکاری دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، اما معاون وزیر کار از رویکرد جدید جوانان و انتخاب آگاهانه آن‌ها خبر می‌دهد.

به‌گفته غلامحسین حسینی‌نیا، ۵۳درصد از فارغ‌التحصیلان مدارس که در کنکور مجاز به انتخاب رشته هستند، انتخاب رشته نمی‌کنند و این موضوع نشان می‌دهد جوانان در مسیر زندگی خود به انتخاب آگاهانه روی آورده‌اند. او تاکید دارد مهارت‌های کارآفرینی و مهارت‌های نرم و سخت با رویکرد دانش‌بنیان را باید جایگزین رفتن به دانشگاه در مسیر سنتی کرد. با وجود آنکه بخش اعظمی از سرمایه‌ها و نیرو‌های کار کشور را جوانان تحصیلکرده تشکیل می‌دهند، اما بخش عمده‌ای از این نیرو‌های آماده به کار در راه‌یابی به بازار کار ناموفق هستند. براساس گزارش‌ها، ۴۵درصد ورودی‌های فنی و حرفه‌ای را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که نشان می‌دهد علیرغم تحصیلات عالیه و مدارک دانشگاهی دنبال مهارت‌آموزی برای کسب درآمد هستند.

منبع: ايسنا لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر کنکور سراسری اخبار عمومی اخبار مرتبط انتخاب رشته دانشگاه آزاد آغاز شد ۱۴۰۱/۵/۱۸ مغایرت در معدل اعلامی موجب لغو قبولی کنکور می شود ۱۴۰۱/۵/۱۸ ۲۲ مردادماه پایان مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ ۱۴۰۱/۵/۱۸ داوطلبان فریب مشاوران زرد انتخاب رشته را نخورند ۱۴۰۱/۵/۱۷ جزئیات نحوه انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ ۱۴۰۱/۵/۱۵ انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ را چگونه انجام دهیم + آموزش ۱۴۰۱/۵/۱۳ آخرین ویدیو ها لحظات نفس گیر نجات یک زن محبوس در ماشین وسط سیل + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۱۰:۱۲ ناگفته‌ هایی از زندگی هوشنگ ابتهاج + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۰۹:۱۵ نظر هوشنگ ابتهاج درباره شیرینی زندگی و راحتی مرگ + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۰۹:۰۰ لحظه فوران آتشفشان ابکو در روسیه + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۰۸:۵۶ نکاتی که باید در انتخاب رشته رعایت کرد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۰۸:۳۶ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۱:۱۴ چرا نصف بیشتر کنکوری های مجاز انتخاب رشته نمی کنند؟ ۱۱:۰۲ ۴ میوه ای که چاقتان می کند ۱۰:۵۵ بورس برجام را باور ندارد / فولاد هم شاخص را سبز نگه نداشت ۱۰:۴۶ تعویض ۱۷۰۰ تاکسی فرسوده معطل یک تایید ۱۰:۴۳ کاهش قیمت نفت تا ۸۰ دلار در صورت احیای برجام ۱۰:۴۳ مهاجری: عده ای به صورت ژنتیکی و ایدئولوژیک با برجام مخالفت می کنند ۱۰:۳۷ کارنامه نهایی کنکور هفته اول مهر منتشر می شود ۱۰:۳۲ توییتر حساب کاربری معاون سیاسی دفتر رییس جمهور را مسدود کرد ۱۰:۳۰ سرماخوردگی تابستانی همان کرونا است ۱۰:۲۶ عاقبت تقلب در آزمون سراسری؛ محرومیت ده ساله از شرکت در کنکور ۱۰:۲۱ بهترین برنامه های ادیت عکس برای ویرایش عکس و فیلم در گوشی ۱۰:۱۶ دانلود نوحه و مداحی ویژه شهادت امام سجاد (ع) ۱۰:۱۴ اسکرین شات گرفتن در واتساپ غیرممکن می شود ۱۰:۰۷ نرخ رسمی ۹ ارز ثابت ماند ۱۰:۰۴ کاهش اشتغال؛ گمشده پازل رکود تورمی اقتصاد آمریکا ۱۰:۰۰ آپارتمان های ۶۰ متری شرق تهران چند؟ ۰۹:۵۵ سقوط طلا در بحبوحه اعلام تورم آمریکا ۰۹:۵۳ ماجرای راه اندازی شبکه خبر ۲ چیست؟ ۰۹:۴۷ دولت ژاپن استعفا داد ۰۹:۴۰ هوای تهران قابل قبول است ۰۹:۳۷ کاهش بهای برنت در پی افزایش ذخایر نفت خام آمریکا ۰۹:۳۶ افت قیمت بیت کوین به کانال ۲۲ هزار دلاری ۰۹:۲۵ برای راه ‌اندازی کسب و کار خود نیاز به وام دارید؟ / شرایط دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بانک سپه ۰۹:۲۳ ۷ عاملی که بر سرعت وای فای تاثیر می گذارد ۰۹:۱۵ دلار همچنان صعودی است ۰۹:۱۲ میزان مراجعات سرپایی به بیمارستان ها بالا است ۰۹:۰۱ خیال خوزستان از آب شرب تا ۲۰سال راحت می شود / طرحی که این بار کامل افتتاح می شود ۰۸:۵۶ لحظه فوران آتشفشان ابکو در روسیه + فیلم ۰۸:۵۲ امکان خروج از گروه های واتساپی بدون اطلاع دیگران ۰۸:۴۰ با سیستم تنظیم دمای بدن آشنا شوید ۰۸:۳۶ نکاتی که باید در انتخاب رشته رعایت کرد + فیلم ۰۸:۳۱ هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۶ استان ۰۸:۲۸ روش هایی که مشکلات مربوط به شارژ شدن ایرپاد را حل می کند ۰۸:۲۳ خدا به آخر و عاقبت علم اقتصاد رحم کند / دموکراتها پاک عقلشان را از دست داده اند ۰۸:۱۴ کدام کشورها بیشترین میزان گاز طبیعی را تولید می کنند؟ ۰۸:۰۶ ایران در راه قله موج هفتم کرونا / آخرین جزییات از سویه جدید بیماری ۰۷:۵۶ هوشنگ ابتهاج درگذشت ۰۷:۳۰ ۳ شب سفر رفت و برگشت با اتوبوس به ارمنستان چقدر پول می خواهد؟ + جدول ۰۲:۴۴ با این ۶ ویژگی؛ به سادگی قلب مردان را تسخیر کنید ۰۲:۳۵ مدت زمان نرمال پریود چقدر است؟ ۰۲:۰۱ ۱۲ حقیقت باورنکردنی که ثابت می کند زنان قدرت فرا انسانی دارند ۰۱:۵۴ تست شخصیت؛ زندگی عاشقانه شما چطور است؟ ۰۱:۴۶ کشف موجودی عجیب الخلقه در اعماق دریا + عکس ۰۱:۳۵ عکس پروفایل ویژه شهادت امام سجاد (ع) ۰۱:۰۳ کاربردهای جالبی از سیب زمینی که باور نمی کنید! ۰۰:۵۱ فال ابجد روزانه چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۰۰:۳۵ ۱۰ راه حل جالب برای اینکه پولتان را پس انداز کنید ۰۰:۲۶ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۲۳ با این ترفند با یک نگاه رنگ شدگی خودرو را تشخیص می دهید ۰۰:۱۷ فال حافظ امروز چهارشنبه ۱۹ مرداد اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کنکور سراسری اخبار عمومی انتخاب رشته ۱۴۰۱ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۱۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری

به گزارش جام جم آنلاین، سردار وحید مجید در تشریح جزئیات این خبر گفت: با توجه به حساسیت مربوط به ایام کنکور و پیرو مجموعه اقدامات سال گذشته از ابتدای سال جاری پلیس فتا فراجا ضمن هدایت و نظارت عملیاتی کلیه رده‌های پلیس سایبری در سراسر کشور در زمینه ارتقاء امنیت آزمون های کنکور سراسر نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام کرده است.

وی ادامه داد : با انجام اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و رصدهای تخصصی بالغ بر ۳۰۰ نشانگاه مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفته است که از این تعداد ۸۰ مورد موضوع تحت اقدام عملیاتی بوده و تعداد ۲۰ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی این صفحات، کانال و اکانت که مدعی فروش و واگذاری سوالات کنکور سراسری سال  ۱۴۰۳ با قبولی تضمینی در کنکور و آزمون و یا واگذاری ادوات تقلب افزار بوده‌اند دستگیر شده و برای سیر مراحل قانونی پرونده‌شان به مرجع قضایی ارجاع شده است.

مجید با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای شناسایی سایر مرتکبان و مجرمان در این رابطه در حال اجرا است، افزود : برابر رصدهای صورت گرفته و تحلیل روش های کلاهبرداری افراد مذکور مشخص شده است دریافت رمز ارز و مسکوکات طلا و سکه نیز یکی از روش های دریافت وجوهات از سوی مجرمان بوده است. تا کنون در این رابطه بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال معادل رمز ارز و تعداد ۵۰ قطعه انواع سکه طلا از این افراد کلاهبردار، کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره صریح به این موضوع که تا کنون هیچگونه نمونه سوال از متهمان و مجرمان مرتبط با کنکور سراسری کشف نشده است، گفت: یکی از شگردهای این افراد واگذاری نمونه سوالات ادوار گذشته است.

رئیس پلیس فتای فراجا خاطرنشان کرد: این افراد کلاهبردار در بسیاری از موارد پس از دریافت وجوهات از پاسخگویی به متقاضیان و مالباختگان امتناع می‌کنند،  لذا هموطنان گرامی ضمن حفظ هوشیاری به هیچ عنوان فریب این افراد را نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را به مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سؤالات کنکوری
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری
  • انتخاب رشته ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته بیش از ۳۲۷ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها
  • نکات ویژه کنکوری‌ها برای پذیرش در آزمون فرهنگیان