Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از برنا، درگیری مرزی ایران و طالبان در ساعات گذشته باز هم به وقوع پیوسته و به نظر می رسد باز هم عدم توجیه نیروهای طالبان و عدم اشراف آنها بر خطوط مرزی تکرار شده است.

برخی منابع از درگیری طالبان با مرزبانی فراجا در هنگ مرزی شهرستان تایباد خبر میدهد.

ظاهرا نیروهای طالبان به خودروی گشتی گروهان مرزی هشتادان تایباد حمله کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می شود یکی از سربازان وظیفه در این درگیری به شهادت رسیده و یک سرباز وظیفه دیگر زخمی شده است.

هنوز هیچ مقام رسمی درباره این درگیری مرزی واکنشی نشان نداده است.

در روزهای گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به صراحت اعلام کرده بود که اتفاقات رخ داده در مرز ایران با افغانستان ناشی از عدم توجه و توجیه نیروهای مرزبانی افغانستان به خطوط مرزی و بین‌المللی دو کشور است.

چند هفته پیش هم این درگیری در یک نقطه دیگر مرز بین ایران و افغانستان تکرار شده بود.

مجید میراحمدی، دبیر شورای امنیت کشور در توضیح درگیری مرزی چند هفته گذشته گفته بود که تعداد محدودی از نیروهای مرزبانی افغانستان در منطقه زهک بین میل ۵۶ و ۵۷ بدون رعایت حدود جغرافیایی و مرزی دست به اقدامات تحریک‌آمیز می‌زنند.

وی همچنین افزود: مرزبانی جمهوری اسلامی با مدیریت صحنه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها، موضوع را مدیریت کرده و آن را خاتمه می‌دهد؛ متاسفانه در همان منطقه نیروهای مرزبانی افغانستان دست به اقدامات تحریک‌امیز دیگر می‌زنند و به سمت نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی اقدام به تیراندازی می کنند که متقابلا نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی پاسخ این تیراندازی را می دهند.

میراحمدی تصریح کرد: لازم است نیروهای مرزبانی افغانستان به حدود و جغرافیای مرزی توجیه شوند و بارها این امر به مقامات افغانستان گوشزد شده است تا این موضوع باعث نشود تنش‌های محدود خلاف میل و خواسته دو طرف صورت بگیرد.

منبع: برنا لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر شهادت مرزبانان اخبار بین الملل اخبار مرتبط دولت ژاپن استعفا داد ۱۴۰۱/۵/۱۹ فرمانده ارشد طالبان کشته شد ۱۴۰۱/۵/۱۸ تماس تلفنی رییس اسرائیل با پوتین پس از پرتاب ماهواره خیام ۱۴۰۱/۵/۱۸ تنش میان چین و تایوان به کجا رسید؟ ۱۴۰۱/۵/۱۸ تنگه تایوان صحنه رویارویی پکن و تایپه شد ۱۴۰۱/۵/۱۸ ترور یک مسئول فلسطینی در لبنان ۱۴۰۱/۵/۱۸ آخرین ویدیو ها لحظات نفس گیر نجات یک زن محبوس در ماشین وسط سیل + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۱۰:۱۲ ناگفته‌ هایی از زندگی هوشنگ ابتهاج + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۰۹:۱۵ نظر هوشنگ ابتهاج درباره شیرینی زندگی و راحتی مرگ + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۰۹:۰۰ لحظه فوران آتشفشان ابکو در روسیه + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۰۸:۵۶ نکاتی که باید در انتخاب رشته رعایت کرد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۰۸:۳۶ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۱:۱۹ تلاش کیهان برای مانع تراشی در برابر تیم مذاکره ۱۱:۱۷ چه تصمیماتی برای بازار سرمایه گرفته شد؟ ۱۱:۱۷ خودروسازی دوباره به کما می رود؟ ۱۱:۱۶ در درگیری مرزبانان ایرانی با طالبان یک سرباز وظیفه به شهادت رسید ۱۱:۱۴ چرا نصف بیشتر کنکوری های مجاز انتخاب رشته نمی کنند؟ ۱۱:۰۲ ۴ میوه ای که چاقتان می کند ۱۰:۵۵ بورس برجام را باور ندارد / فولاد هم شاخص را سبز نگه نداشت ۱۰:۴۶ تعویض ۱۷۰۰ تاکسی فرسوده معطل یک تایید ۱۰:۴۳ کاهش قیمت نفت تا ۸۰ دلار در صورت احیای برجام ۱۰:۴۳ مهاجری: عده ای به صورت ژنتیکی و ایدئولوژیک با برجام مخالفت می کنند ۱۰:۳۷ کارنامه نهایی کنکور هفته اول مهر منتشر می شود ۱۰:۳۲ توییتر حساب کاربری معاون سیاسی دفتر رییس جمهور را مسدود کرد ۱۰:۳۰ سرماخوردگی تابستانی همان کرونا است ۱۰:۲۶ عاقبت تقلب در آزمون سراسری؛ محرومیت ده ساله از شرکت در کنکور ۱۰:۲۱ بهترین برنامه های ادیت عکس برای ویرایش عکس و فیلم در گوشی ۱۰:۱۶ دانلود نوحه و مداحی ویژه شهادت امام سجاد (ع) ۱۰:۱۴ اسکرین شات گرفتن در واتساپ غیرممکن می شود ۱۰:۰۷ نرخ رسمی ۹ ارز ثابت ماند ۱۰:۰۴ کاهش اشتغال؛ گمشده پازل رکود تورمی اقتصاد آمریکا ۱۰:۰۰ آپارتمان های ۶۰ متری شرق تهران چند؟ ۰۹:۵۵ سقوط طلا در بحبوحه اعلام تورم آمریکا ۰۹:۵۳ ماجرای راه اندازی شبکه خبر ۲ چیست؟ ۰۹:۴۷ دولت ژاپن استعفا داد ۰۹:۴۰ هوای تهران قابل قبول است ۰۹:۳۷ کاهش بهای برنت در پی افزایش ذخایر نفت خام آمریکا ۰۹:۳۶ افت قیمت بیت کوین به کانال ۲۲ هزار دلاری ۰۹:۲۵ برای راه ‌اندازی کسب و کار خود نیاز به وام دارید؟ / شرایط دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بانک سپه ۰۹:۲۳ ۷ عاملی که بر سرعت وای فای تاثیر می گذارد ۰۹:۱۵ دلار همچنان صعودی است ۰۹:۱۲ میزان مراجعات سرپایی به بیمارستان ها بالا است ۰۹:۰۱ خیال خوزستان از آب شرب تا ۲۰سال راحت می شود / طرحی که این بار کامل افتتاح می شود ۰۸:۵۶ لحظه فوران آتشفشان ابکو در روسیه + فیلم ۰۸:۵۲ امکان خروج از گروه های واتساپی بدون اطلاع دیگران ۰۸:۴۰ با سیستم تنظیم دمای بدن آشنا شوید ۰۸:۳۶ نکاتی که باید در انتخاب رشته رعایت کرد + فیلم ۰۸:۳۱ هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۶ استان ۰۸:۲۸ روش هایی که مشکلات مربوط به شارژ شدن ایرپاد را حل می کند ۰۸:۲۳ خدا به آخر و عاقبت علم اقتصاد رحم کند / دموکراتها پاک عقلشان را از دست داده اند ۰۸:۱۴ کدام کشورها بیشترین میزان گاز طبیعی را تولید می کنند؟ ۰۸:۰۶ ایران در راه قله موج هفتم کرونا / آخرین جزییات از سویه جدید بیماری ۰۷:۵۶ هوشنگ ابتهاج درگذشت ۰۷:۳۰ ۳ شب سفر رفت و برگشت با اتوبوس به ارمنستان چقدر پول می خواهد؟ + جدول ۰۲:۴۴ با این ۶ ویژگی؛ به سادگی قلب مردان را تسخیر کنید ۰۲:۳۵ مدت زمان نرمال پریود چقدر است؟ ۰۲:۰۱ ۱۲ حقیقت باورنکردنی که ثابت می کند زنان قدرت فرا انسانی دارند ۰۱:۵۴ تست شخصیت؛ زندگی عاشقانه شما چطور است؟ ۰۱:۴۶ کشف موجودی عجیب الخلقه در اعماق دریا + عکس ۰۱:۳۵ عکس پروفایل ویژه شهادت امام سجاد (ع) ۰۱:۰۳ کاربردهای جالبی از سیب زمینی که باور نمی کنید! ۰۰:۵۱ فال ابجد روزانه چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شهادت مرزبانان اخبار بین الملل نیروهای مرزبانی افغانستان ۱۴۰۱ ۵ ۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۱۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته‌اند

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی با تاکید بر لزوم مهارت‌آموزی سربازان وظیفه عمومی گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر از سربازان ماهر توانسته‌اند وام خود اشتغالی دریافت کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار موسی کمالی، در اولین کنفرانس ملی مهارت ایران که ظهر امروز ۴ اردیبهشت ماه برگزار شد، اظهار کرد: احساس می‌کنیم امروز همه ما به مهارت نیاز داریم؛ تمامی افراد جامعه به مهارت‌های مختلف نیاز دارند و برای غلبه بر بیکاری، رشد و توسعه کشور و …. باید به مهارت آموزی توجه شود و نوع مهارت برای هر فردی متفاوت است.

وی درباره علت ورود نیرو‌های مسلح به موضوع مهارت آموزی افزود: امروز بیکاری یکی از معضلات جامعه ما است و نیرو‌های مسلح هرکجا که احساس کنند معضلی وجود دارد و می‌توانند کمک کنند، به موضوع ورود پیدا خواهند کرد.

کمالی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا تأکیدات فراوانی بر حوزه مهارت‌آموزی دارند گفت: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار جوان ذکور به خدمت وظیفه اعزام می‌شوند که بیش از ۶۰ درصد از آن‌ها جوانان دیپلم به بالا هستند.

وی بیان کرد: ما شورای عالی مهارت‌آموزی را در نیرو‌های مسلح به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح، ۹ وزارتخانه، ۵ سازمان و چند نهاد داریم.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح افزود: ۲ مأموریت کمک به اشتغال جوانان منقضی خدمت و کمک به مهارت‌آموزی سربازان وظیفه را در قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح دنبال می‌کنیم.

وی گفت: ۳۶ دستگاه متولی امر مهارت آموزی و اشتغال در کشور وجود دارد که تا امروز با ۲۶ دستگاه متولی این امر تفاهم نامه همکاری امضا کرده‌ایم و نیرو‌های مسلح قرار نیست گواهی و مدرکی را از جانب خود به جوانان اعطا کنند و جوانان بعد از طی کردن دوره‌های مهارتی از سوی دستگاه‌های متولی مدرک دریافت می‌کنند.

سردار کمالی بیان کرد: ما ۲ نوع مهارت عمومی و مهارت تخصصی را داریم که تمامی سربازان مهارت‌های ۵ گانه عمومی را در نیرو‌های مسلح طی خواهند کرد و ما برای آموزش‌های تخصصی امسال ۲۵۰ هزار نفر آموزش تخصصی خواهند دید.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح افزود: به زودی هیچ سربازی بدون داشتن مهارت از نیرو‌های مسلح ترخیص نخواهد شد و ما برای افراد مهارت دیده مشوق‌هایی نظیر ۱ ماه کسری خدمت، انتخاب محل خدمت، بخشودگی اضافه خدمت، اعطای یک درجه بالاتر و … را در نظر گرفته‌ایم.

وی گفت: ۶ سال است که این کار شروع شده و نزدیک به ۲ میلیون سرباز پای کار بوده‌اند و بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار سرباز نیز توانسته‌اند وارد بازار کار شوند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح ادامه داد: همچنین ۸۵۰ نفر نیز توانسته‌اند دوره‌های مهارتی تخصصی را طی کنند و در این مدت بیش از ۲ هزار مربی تربیت کرده‌ایم و بیش از ۲۰ هزار نفر از سربازان ماهر هم توانسته‌اند وام خود اشتغالی دریافت کنند.

سردار کمالی بیان کرد: نیرو‌های مسلح برای کمک به اشتغال پای کار آمده‌اند تا مهارت‌آموزی جایگاه ویژه خود را در کشور پیدا کند و نیرو‌های مسلح به هیچ کاری ورود پیدا نمی‌کنند، مگر اینکه در آن کار سربلند بیرون بیایند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح افزود: ما لایحه‌ای در زمینه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در مجلس داریم که ۲ سال است بر روی زمین مانده و انتظار داریم هرچه زودتر به آن رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • آتش نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • آتش نشانی هم سرباز می گیرد
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته‌اند
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • دستگیری باند قاچاق و توزیع مواد مخدر شهرستان سرخس توسط مرزبانان
  • کشف ۳۰ قوطی شیر خشک قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد