Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید نظری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرفیت طرح تلفیقی سنگی، خاکی و گابیونی امامزاده جعفر و ناصر آباد و طرح سنگی ملاتی تنگ سخت امامزاده جعفر  ۲۵۰ هزار متر مکعب بوده  که در بارندگی تابستانه هفته گذشته سرریز شد.

وی بیان کرد: همچنین طرح های رسوب گیر سنگی ملاتی پشت حوزه سد چم شیر گچساران واقع در روستای سراب ننیز این شهرستان با ظرفیت ۲۰۰ هزار متر مکعب در بارندگی اخیر سرریز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری ادامه داد: با سرریز شدن طرح های رسوب گیر سنگی ملاتی پشت حوزه سد چم شیر گچساران چشمه روستای سراب ننیز بعد از چند سال جوشان شد.

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: اجرای سازه های آبخیزداری در برخی از نقاط مختلف این شهرستان که سالانه با سیلاب زیادی مواجه می باشد از جمله روستای پشه کان نیاز ضروری است.

نظری ابراز داشت: دولت به منظور مقابله با خشکسالی و کنترل سیلاب ها به مدیریت جامع حوزه‌های آبریز توجه ویژه ای دارد.

وی هدف از ساخت سازه‌های آبخیز داری از سوی منابع طبیعی و آبخیز داری را تقویت آب‌های زیر زمینی، مهار سیلاب‌های فصلی و جلوگیری از فرسایش خاک اعلام کرد و گفت: وجود این مخازن آبی در آب و هوای منطقه نیز تأثیر مطلوبی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران تصریح کرد: ذخیره آب در سازه های آبخیز داری برای غنی شدن سفره های زیر زمینی، مراتع و تامین آب کشاورزی مردم منطقه مفید است.

وی تاکید کرد: تقویت سفره های زیرزمینی، پیشگیری از فرسایش خاک و کاهش  خسارت های سیلاب از مزایای احداث طرح های آبخیزداری است.

نظری  بیان کرد: سازه های آبخیزداری این شهرستان می‌تواند حجم وسیعی از رسوبات ناشی از شستن خاک با باران را در خود نگه دارد و منبع خوبی برای تأمین خاک مناسب کشاورزی در باغ‌ها، گلخانه‌ها و اراضی کشاورزی باشد.

برچسب‌ها بارندگی گچساران منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی گچساران منابع طبیعی بارندگی گچساران منابع طبیعی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی

فریبرز امامبخش رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافت ضمن بیان این موضوع که مسئله درختداری از درختکاری اهمیت بیشتری دارد گفت: با توجه به تفاهم نامه‌های منعقد شده در سطح استان فی مابین ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و آموزش و پرورش، برنامه ریزی‌های مختلفی با هدف ترویج فرهنگ درختکاری و درختداری در بین دانش آموزان انجام شده است. 

امام بخش بیان داشت: وقتی کودکان درخت می‌کارند احساس می‌کنند قدرتی دارند که می‌توانند برای بهبود جهان اطرافشان و برای ساخت آینده‌ای روشن از آن استفاده کنند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های فرهنگی که نیازمند پیگیری و اجرا در جامعه می‌باشد آموزش و فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در بین دانش آموزان است، فرهنگ کاشت و نگهداری از درخت می‌باشد که موجب تقویت حفظ مسئولیت پذیری در برابر طبیعت از سنین کودکی در بین دانش اموزان می‌شود. 

به گفته وی، در این راستا دانش آموزان مدارس شهرستان بصورت دوره‌ای و تیمی با برنامه ریزی که از طرف کادر آموزشی مدارس صورت می‌گیرد از درختان کاشته شده در مدارس خود سرکشی و نگهداری می‌نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی