Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@16:49:42 GMT

3 ماهواره چین به فضا رفت

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۳۰۴۶

3 ماهواره چین به فضا رفت

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، چین روز سه شنبه موشک حامل CERES-۱ Y۳ خود را از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan در شمال غربی چین پرتاب کرد.

این موشک در ساعت ۱۲:۱۱ بعد از ظهر (به وقت پکن) پرتاب شد و سه ماهواره را در مدار برنامه‌ریزی شده قرار داد. 

این سه ماهواره شامل دو ماهواره Taijing-۱ برای خدمات سنجش از راه دور تجاری و ماهواره Donghai-۱ برای تایید فناوری حس‌گر از راه دور دوربین‌های پولاریزاسیون استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موشک حامل CERES-۱ با طول ۲۰ متر که توسط شرکت چینی «گالاکتیک انرژی» در پکن توسعه داده شده، یک موشک حامل سوخت جامد در مقیاس کوچک است که قادر است ریزماهواره‌ها را به مدار بفرستد.

این پرتاب سومین ماموریت راکت CERES-۱ بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پرتاب ماهواره مدار زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۳۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی در حال ساخت و آماده پرتاب داریم

وزیر ارتباطات گفت: سعی می‌کنیم ماهواره‌های متعددی را به شکل سنجشی داشته باشیم تا چند ماهواره تصویربرداری در فضای کشور وجود داشته باشد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات صبح امروز چهارشنبه در حاشیه نشست دولت، اظهار داشت: از جمله کارهای مشترک ما و دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته، هوشمندسازی خدمات بود؛ پارسال پنجره واحد دانشگاه‌ها فعال شد که 260 دانشگاه به آن متصل شدند و این کار در ارزیابی اتحادیه بین‌المللی مخابرات منتخب شد که مایه افتخار است و پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز سال قبل از آن در این اتحادیه مورد تقدیر قرار گرفته بود.

ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیازمند تصمیم مجدد است

وی با بیان اینکه امسال مسیر هوشمندسازی دولت را دنبال خواهیم کرد، گفت: سال گذشته 70 درصد خدمات دولت از طریق پنجره داده می‌شد و 12 درصد از آن هوشمند بوده و تلاش می‌کنیم امسال این میزان به 30 درصد برسد.

وزیر ارتباطات در خصوص دستاوردهای حوزه فضایی نیز خاطرنشان کرد: ماهواره‌های متعددی در دست ساخت داریم و ماهواره‌های دیگری هم آماده پرتاب هستند.

زارع پور ادامه داد: ما سعی می‌کنیم ماهواره‌های متعددی را به شکل سنجشی داشته باشیم تا چند ماهواره تصویربرداری در فضای کشور وجود داشته باشد.

در حال تکمیل..

دیگر خبرها

  • چین ۳ فضانورد را به ایستگاه فضایی‌اش می‌فرستد
  • سه فضانورد چینی به مدار زمین می‌روند
  • وزیر ارتباطات: پرتاب ماهواره‌های سنگین‌ در راه است
  • ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • کاروان جدید ماهواره های « استارلینک » به مدار زمین رفتند
  • به دنبال منظومه سازی ماهواره‌ای در مدار هستیم
  • آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب
  • زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی در حال ساخت و آماده پرتاب داریم
  • چرا باید به مدار‌های مختلف فضا ماهواره ارسال کنیم؟