Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@12:49:35 GMT

خروج چشمه کوهرنگ از مدار آبرسانی

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۴۲۳۲

خروج چشمه کوهرنگ از مدار آبرسانی

​​​​​​​چشمه کوهرنگ منبع تأمین‌کننده آب 7 شهر و 34 روستای چهارمحال و بختیاری به‌دلیل بارش‌های سیل‌آسای چند روز گذشته این استان، گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شد.

روزنامه ایران: با خروج آب چشمه کوهرنگ از شبکه آبرسانی شهرکرد (مرکزاستان) و 6 شهر دیگر که حدود 50 درصد آب مورد نیاز‌شان را تأمین می‌کند، مشترکان آب این شهر‌ها و روستا‌ها با قطعی و افت شدید فشار مواجه شدند و نگرانی‌هایی را برای مردم چهارمحال و بختیاری به‌وجود آورد به همین دلیل روز گذشته معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب برای پیگیری موضوع و حل سریعتر مشکل به این استان سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اتابک جعفری» معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در جریان این سفر به ایرنا، گفت: برای رفع تنش آبی شکل گرفته در چهارمحال و بختیاری ۸۰ تانکر آبرسانی بزودی به این استان می‌رسد اما برای رفع اساسی مشکل باید طرح بن به بروجن زودتر بهره‌برداری شود. وی افزود: چهارمحال و بختیاری با گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ و خارج شدن آن از مدار آبرسانی برخی شهرها و روستاهای در مسیر با چالش تأمین آب روبه‌رو شده است که برای رفع موقتی مشکل تا ظهر سه‌شنبه تانکرهای آبرسانی از دیگر استان‌های کشور به تجهیزات آبرسانی این استان اضافه شد. وی تأکید کرد: باید برای رفع مشکل، فکر اساسی کرد. جعفری با اشاره به حفر ۱۰ چاه تأمین آب شرب در این استان، خاطرنشان کرد: حفر این چاه‌ها متوقف شده است که تلاش می‌شود با انجام مکاتباتی با قوه قضائیه این مشکل برطرف شود. وی افزود: همچنین مطالعات حفر دو چاه دیگر نیز از سوی شرکت آب منطقه‌ای در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود که این چاه‌ها آبدهی خوبی داشته باشد و برای افق میان مدت شهرها و روستاهای در مسیر خط انتقال چشمه کوهرنگ مؤثر واقع شود.


همه شهر‌ها و روستاها آب شرب دارند ولی فشار آب را کاهش داده‌ایم
این درحالی است که «فردوس کریمی» مدیر عامل آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری به «ایران» گفت: نیمی از آب مورد نیاز 7 شهر استان از جمله شهر کرد و فارسان و بابا حیدر و 34 روستایی که در مسیر چشمه کوهرنگ قرار دارند از این چشمه تأمین می‌شود و مابقی نیز از طریق چاه‌های محلی تأمین می‌شود.
در واقع چشمه کوهرنگ سالانه 16 میلیون متر مکعب آب این مناطق را تأمین می‌کند و نکته اینجاست که آب چشمه کوهرنگ، آب معدنی است که نیاز به هیچ‌گونه تصفیه ندارد و به همین دلیل هیچ تصفیه خانه‌ای بر سر راه این آب با این تعداد شهر و روستا وجود ندارد. وی افزود: ماهیت سازند چشمه کوهرنگ «کارست» و از نوع آهکی است که با بارش برف یا باران روان‌آب را در خود نگه نمی‌دارد و به محض اینکه کاسه چشمه پر می‌شود این روان‌آب از دهانه چشمه خارج می‌شود.
در واقع سیلاب‌های اخیر آب چشمه کوهرنگ را کدر کرده و چون بر سر راه آبرسانی به این شهرها و روستاها تصفیه‌خانه نداریم مشکلاتی را به‌وجود آورده است. وی البته تأکید کرد: جای نگرانی برای مردم نیست و ما با وارد مدار کردن آب تصفیه خانه مجاور که در شهر سامان قرار داد و برخی چاه‌های کشاورزی و چاه‌های شهرداری  مشکل را به حداقل رسانده‌ایم و ازظهر روز سه‌شنبه همه این 7 شهر و 34 روستا آب شرب دارند ولی دبی آن را کاهش داده‌ایم و آب با فشار پایین در اختیار مردم قرار می‌گیرد، در جاهایی هم که مشکل داشته باشند از طریق تانکر آبرسانی می‌کنیم. وی در پاسخ به این پرسش که مشکل آب شرب این شهر‌ها و روستاها چه زمانی حل می‌شود، تصریح کرد: اگر سیلاب مجددی در کوهرنگ رخ ندهد مشکل ظرف 2 یا 3 روز آینده حل خواهد شد.
 

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری چشمه کوهرنگ برای رفع آب شرب چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۴۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ سکه در مدار نزولی قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) بازار طلای تهران، ۴۲ میلیون و ۹۰۴ هزار تومان دادوستد شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز، ۳۹ میلیون و ۸۱۵ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه ۲۵ میلیون ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

سکه گرمی نیز بدون تغییر هفت میلیون و ۵۰ هزار تومان دادوستد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • خرم‌آباد در انتظار ساخت ۲ سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • فیلم| کوهرنگ سرزمین لاله‌های واژگون
  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه
  • قرق مطلق دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ
  • نرخ سکه در مدار نزولی قرار گرفت
  • برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جام چشمه سبز گلمکان