Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست آموزش‌وپرورش کوهدشت جزئیات اعتراض رتبه‌های برتر رشته علوم انسانی در این شهرستان را نسبت به کاهش سهمیه‌های بومی دانشگاه فرهنگیان تشریح کرد. - اخبار استانها -

علیرضا وفایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کوهدشت در رابطه با اعتراض رتبه‌های برتر رشته علوم انسانی در این شهرستان نسبت به کاهش سهمیه‌های بومی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: استخدام‌های بی‌رویه سالیان اخیر در آموزش‌وپررش کوهدشت و همچنین نقل و انتقالات بی‌ضابطه مهم‌ترین عوامل محدودشدن سهمیه جذب نیروی توانمند و نخبه برای آموزش‌وپرورش از طریق آزمون سراسری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: نیروی مازاد حاصل از استخدام‌های بی‌رویه سالیان اخیر و همچنین نقل و انتقالات بی‌ضابطه در آموزش‌وپرورش کوهدشت  محرومیت و محدودیت شدید برای دانش‌آموزان کنکوری این شهرستان در استفاده از سهمیه و ظرفیت مناسب بومی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان را به‌وجود آورده‌است.

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان/ حداکثر سن 24 سالظرفیت دانشگاه فرهنگیان استان خراسان شمالی ارتقا می‌یابد + فیلمتمام فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان استخدام آموزش و پرورش می‌شوند

سرپرست آموزش‌وپرورش کوهدشت با بیان اینکه اختصاص سهمیه بومی برای هر شهرستان بر اساس داده‌های وزارت آموزش‌وپرورش از نیروی موجود در هر منطقه از ترکیب اعداد مربوط به رشته، جنس، مقاطع آموزشی و همچنین چشم‌انداز سنواتی آن است، عنوان کرد:  تصمیم‌گیری اعمال این سهمیه‌ها از اختیار اداره‌کل آموزش‌وپرورش لرستان و کوهدشت خارج بوده و به‌عهده وزارت آموزش‌وپرورش است.

وی با اشاره به جذب نیروهای نهضتی و پیش‌دبستانی در کوهدشت بیان کرد: این جذب در قبل از سال 1400 و تحت عنوان تبصره 10 در سطح کشور اجرا شده‌، اما تبعات اجرای این قانون در این شهرستان منجر به کاهش سهمیه‌های بومی‌شده دانشگاه فرهنگیان در کنکور شده‌است.

وفایی به پیگیری برای رفع محدودیت بومی‌گزینی سهمیه فرهنگیان در کوهدشت از طریق اداره‌کل آموزش‌وپرورش لرستان و رایزنی فرماندار کوهدشت با معاون وزیر علوم اشاره کرد و گفت: نامه‌نگاری نماینده مردم کوهدشت و رومشکان با وزیر آموزش‌وپروش برای جبران این محدودیت در مرحله تکمیل ظرفیت و پیگیری حضوری از طریق اداره‌کل از اقدامات انجام شده است که امیدواریم به نتیجه برسد.

سرپرست آموزش‌وپرورش کوهدشت با بیان اینکه سهمیه دانشگاه فرهنگیان لرستان حدود 900 نفر در سال گذشته بوده‌است، تصریح کرد: این سهمیه برای سال جدید به حدود 450 نفر کاهش یافته که دلیل آن اجرای عجیب مورد تبصره 10 در سطح این استان است و در پی این امر سهمیه کوهدشت به‌صورت مضاعفی به‌ویژه در رشته علوم انسانی کاهش یافت.

وفایی با بیان اینکه عزم ما برای ضابطه‌مندی و ساماندهی دقیق و علمی نیروی انسانی در آموزش‌وپروش کوهدشت بسیار جدی است، اظهار داشت:  باید بر نقل و انتقال نیروها نیز ضوابط سخت‌گیرانه‌ای برای تعدیل این وضعیت و تغییر آن در سال‌های آینده اعمال شود تا امکان افزایش سهمیه‌ها با کنترل ورودی انجام شود.

وی با اشاره به‌ انتظار 205 نیروی تبصره 10 در کوهدشت برای به‌کارگیری به‌دلیل افزایش بی‌رویه استخدام در آموزش‌وپرورش این شهرستان افزود: بسیاری از این نیروها  هم‌اکنون در تهران و شهرستان‌های استان تهران مشغول به‌کار شده‌اند.

سرپرست آموزش‌وپرورش کوهدشت با بیان اینکه جذب نیروی انتقالی در آموزش‌وپرورش این شهرستان هم‌اکنون به صفر رسیده‌است، عنوان کرد: اعلام نیاز در هیچ رشته‌ای نیز برای ساماندهی وضعیت سهمیه فرهنگیان انجام نشده‌است.

انتهای پیام/ 644/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش وپرورش کوهدشت دانشگاه فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۴۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم

رئیس دانشگاه شاهد از احداث اولین خوابگاه متاهلی این دانشگاه با ظرفیت ۳۳ واحد در محوطه دانشگاه شاهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احمد چلداوی، رئیس دانشگاه شاهد در نشست خبری تشریح برنامه‌های این دانشگاه گفت: دانشگاه شاهد شامل ده دانشکده است که در حوزه علوم پزشکی و علوم انسانی و علوم پایه است که ۳۸ کارشناسی، ۱۰۰ رشته ارشد هستند.

وی افزود: دانشگاه شاهد در مجموع ۶ هزار دانشجو دارد که در سطوح مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند.


وی ادامه داد: در حوزه پژوهش بودجه پژوهشی را ده برابر کردیم که پژوهانه اساتید هم ده برابر شد.


چلداوی اضافه کرد: حدودا قرارداد‌های ارتباط با صنعت ما ۱۷ برابر و مبلغ آن هم ۱۴ برابر شد.

وی ادامه داد: هزار متر مربع مرکز نوآوری راه اندازی کردیم، مرکز رشد دانشگاه هم راه اندازی شده است.


وی با اشاره به حوزه فرهنگی گفت: دوره‌های هم اندیش اساتید برگزار می‌شود، اردو‌های راهیان نور و مشهد را داشتیم و در دو شاخص مهم فرهنگی رتبه اول را کسب کردیم.


رئیس دانشگاه شاهد گفت: پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت غیر متمرکز است و ۴ برابر ظرفیت دانشجو معرفی می‌شود که با برگزاری مصاحبه دانشجویان پذیرش می‌شوند.


وی خاطرنشان کرد: دانشجویان دختر در انتخاب دانشگاه می‌دانند که پوشش برتر را دارد و در دانشگاه شاهد چادر پوشش دانشجویان است.


چلداوی گفت: جمعیت دانشجویی دانشگاه شاهد ۵۰ درصد دختر و ۵۰ درصد را نیز پسران تشکیل می‌دهند.


وی ادامه داد: ۳۴۴ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد داریم که سرانه مقالات بین المللی ۱/۵ به ازای هر استاد است.

چلداوی گفت: خوابگاه متاهلی نداشتیم و در اولین اقدام یک خوابگاه ۳۳ واحدی در مرحله تدوین نقشه است که در محوطه دانشگاه احداث خواهد شد.


وی افزود: دانشگاه شاهد سیاست زده نیست، اما منفعل سیاسی هم نیست در حوادث ۱۴۰۱ تعداد زیادی گردهمایی دانشجویی داشتیم و مناظره‌های سیاسی برگزار کردیم و در دو سال اخیر ۸۹۹ عنوان برنامه تشکل‌ها برگزار کردند.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • کاهش 25 درصدی دستمزد اریک تن هاخ در صورت عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان
  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه
  • افزایش تک ماده كمكی به آموزش‌وپرورش نخواهد کرد