Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالی رئیس سازمان حمل‌ونقل شهرداری یزد گفت: با بازگشایی مدارس در سه ماهه پایان تحصیلی، استقبال رانندکان متقاضی برای سرویس مدارس ۸۷ درصد کاهش داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی فعالی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد پیشنهاد افزایش نرخ سرویس مدارس بر حسب هزینه‌ها انجام گرفته بود، گفت: پیشنهاد افزایش ۷۰ درصدی نرخ سرویس مدارس یزد از سوی  سازمان حمل‌ونقل شهرداری یزد براساس هزینه‌های مترتب بر سرویس مدارس که در دستورالعمل ابلاغ شده از سوی وزارت کشور مشخص شده است، انجام گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد افزود: برای نرخ سرویس مدرسه هزینه‌های خودرو و  حقوق راننده مطرح است، از این جهت که افزایش دو برابری قیمت خودرو در سال‌های اخیر به این معنی است که فردی که برای ارائه سرویس مدرسه اقدام می‌کند سرمایه‌گذاری دو برابری در این زمینه انجام می‌دهد.

فعالی ادامه داد: به غیر از سوخت، که تغییر قیمتی نداشته است برخی لوازم مصرفی خودرو از جمله لاستیک، روغن ماشین و ... از سال گذشته با افزایش قیمت حتی تا بیش از دو برابری روبرو بوده است و از طرفی باید به حقوق راننده نیز که امسال با افزایش ۵۷ درصدی مواجه بوده است،  توجه شود چرا که باید جذابیتی وجود داشته باشد تا فردی، خودرو شخصی خود را در حوزه ارائه سرویس مدرسه به کار گیرد.

وی اضافه کرد: تمام هزینه‌های خودرو و حقوق راننده در پیشنهاد افزایش نرخ سرویس مدارس در سال جاری لحاظ شد و به‌تناسب زمانی که سرویس مدرسه باید سرویس‌دهی انجام دهد سازمان حمل‌ونقل شهرداری به افزایش نرخی بالاتر از ۷۰ درصد رسید که با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی شهروندان، پیشنهاد افزایش ۷۰ درصدی را مطرح کرد.

وی با اشاره به تصویب ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ سرویس مدارس شهر یزد در شورای شهر یزد، گفت: شورای شهر یزد پیشنهاد سازمان حمل‌ونقل شهری را به ۳۵ درصد کاهش داده است که پس از این باید در کمیته تطبیق فرمانداری به تائید برسد با این حال باید توجه داشت برای اینکه بتوانیم بازار سرویس مدرسه را پابرجا نگه داریم باید جذابیت و درآمد قابل قبولی به دنبال داشته باشد.

فعالی تصریح کرد: سرویس مدرسه یک خودرو شهری نیست که بتوان روی آن اعمال نفوذ داشته باشیم و بتوانیم بالاجبار شخصی را مجبور به سرویس‌دهی کنیم و چنانچه درآمد شخصی که برای سرویس‌دهی مدارس اقدام می‌کند نتواند هزینه‌های مترتب بر آن را پوشش دهد از این کار منصرف می‌شود و از ورود به این بازار خودداری می‌کند.

وی با بیان اینکه وظیفه سازمان حمل‌ونقل شهری تأمین سرویس مدرسه نیست، افزود: این مهم بر عهده آموزش‌وپرورش است و تنها صدور مجوز سرویس مدرسه و نظارت بر آن به عهده سازمان حمل‌ونقل شهری است اما با توجه به تجارب و جایگاه این سازمان پیش‌بینی می‌شود استقبالی از سوی مردم برای ارائه سرویس مدرسه صورت نگیرد و شهر با مشکل ترافیکی در زمان بازگشایی مدارس مواجه شود.

 رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد با بیان اینکه ۲۰ شرکت حمل‌ونقل طرف قرارداد آموزش و پرورش برای ارائه سرویس مدرسه هستند، گفت: در سال ۹۸ تقریباً دو هزار و ۳۰۰ خودرو سواری شخصی به عنوان سرویس مدرسه فعالیت می‌کردند اما با بازگشایی مدارس در سه‌ماهه پایان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، حداکثر ۳۰۰ متقاضی ثبت‌نام برای سرویس مدرسه داشتیم که با کاهش ۸۷ درصدی در این زمینه مواجه بودیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: ارائه سرویس مدرسه سازمان حمل ونقل نرخ سرویس مدارس پیشنهاد افزایش شهرداری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۴۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ویژه اردو‌های مدارس از مجموعه ارم سبز

به گزارش روابط عمومی ارم سبز؛ اردو‌های دانش آموزی از مجموعه ارم سبز در بخش‌های بازدید از باغ وحش، شهربازی‌های روباز، سرپوشیده و فضای سبز مجموعه برگزار می‌گردد ودانش آموزان با حضور در این مجموعه ضمن استفاده از دستگاه‌های بازی و بازدید علمی و تفریحی از باغ وحش، میتوانند از فضای سبز منحصربفرد مجموعه لذت برده و یک روز خاطره انگیز را رقم زنند.

لازم به ذکر است؛ مدارس می‌توانند با هماهنگی قبلی از طریق شماره تلفن‌های ۰۲۱۲۷۲۰ و ۴۴۱۴۰۸۰۰ از کلیه اماکن مجموعه ارم سبز با لحاظ تخفیفات ویژه مدارس بازدید نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • استقبال ویژه اردو‌های مدارس از مجموعه ارم سبز
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری