Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت طلا امروز در آستانه انتشار آمار نرخ تورم آمریکا که انتظار می رود بر سرعت افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی این کشور تاثیر بگذارد، کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا امروز در آستانه انتشار آمار نرخ تورم آمریکا که انتظار می‌رود بر سرعت افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی این کشور تاثیر بگذارد، کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 1.27 دلار افزایش 1793.02 دلار فروخته شد.

تحلیلگران انتظار دارند که نرخ تورم سالانه آمریکا در از 9.1 دلار در ماه ژوئن به 8.7 درصد در ماه جولای کاهش یابد.

تورم اصلی ماهانه که شامل هزینه های اجاره بها، حمل و نقل، خدمات پزشکی، تفریح، پوشاک و آموزش است انتظار می رود به 0.5 درصد برسد.

فدرال رزرو در هر کدام از ماه های ژوئن و جولای، نرخ بهره را 0.75 درصد افزایش داد تا تورم فزاینده را مهار کند.

هرچند طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری در برابر افزایش نرخ تورم محسوب می شود اما افزایش نرخ بهره آمریکا از جذابیت طلا به عنوان دارایی بدون بهره می کاهد.

شاخص دلار در برابر ارزهای رقیب ثابت ماند و این امر از جذابیت طلا برای مالکان ارزهای دیگر می کاهد.

ارزش اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا نیز افزایش یافت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: افزایش نرخ نرخ تورم نرخ بهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی دوباره پر کشید

به گزارش پارس نیوز، براساس گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۹۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۱۱ درصدی به ۲۳۷۱ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

محبوبیت طلا به عنوان یک سرمایه مالی به خاطر ترکیبی از مخاطرات ژئوپلیتیکی و دورنمای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نیمه دوم سال جاری میلادی افزایش یافته است. با توجه به توانایی طلا برای افزایش قیمت تحت مقتضیات متنوع بازار در ۲۰۲۴، به نظر می‌رسد این فلز گرانبها تبدیل به سرمایه‌ای برای تمام موقعیت‌ها شده است.

قیمت طلا در روز گذشته به بیش از ۲۴۰۰ دلار رسید و ۱۴ درصد از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا افزایش داشته است. خرید بالای بانک‌های مرکزی و تمایل به این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه ادامه مخاطرات ژئوپلیتیکی از قیمت آن حمایت کرده است.

علی رغم اطلاعات اقتصادی جدید آمریکا مبنی بر بهبود بازار کار این کشور و تورم بالا، سوزان کالینز رئیس فدرال رزرو بوستان گفت چندین مرحله کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی اتفاق می‌افتد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۲۸ دلار و ۲۹ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۴۱ درصدی ۹۷۲ دلار و ۷۵ سنت معامله می‌شود.

منبع : تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • طلا وارد کانال جدید شد/ قیمت جدید طلا ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
  • طلای جهانی دوباره پر کشید
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • رمز تثبیت قیمت سکه در بازار
  • قیمت کالا‌های صنعتی در انتظار تورم پیشران بهمن
  • نرخ تورم آمریکا در دوره بایدن به ۱۸.۸ درصد رسید
  • رالی قیمت جهانی طلا ادامه خواهد داشت؟