Web Analytics Made Easy - Statcounter

209 مجموعه آزمایشگاهی، پژوهشی و دانشگاهی به اشتراک گذاشتن تجهیزات کاربردی خود در حوزه زیست‌فناوری به توسعه این صنعت کمک کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ تجهیزات و دستگاه‌هایی که در اختیار متقاضیان و فعالان این حوزه قرار گرفته است تا بتوانند در مسیر توسعه زیست‌فناوری در کشور قدم بردارند و این عرصه کاربردی را هم‌گام با دیگر کشورها رشد دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس با همکاری 209 مجموعه در حال حاضر 5 هزار و 570 تجهیز و ادوات آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شده است.

فناوری‌های زیستی از جمله حوزه‌هایی است که برای توسعه یافتگی خود به بهره گیری از تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی نیاز دارد این عرصه به عنوان یکی از پرکاربردترین و پرمخاطب‌ترین حوزه‌های فناورانه قطعا در مسیر توسعه یافتگی خود به ابزارهای آزمایشگاهی نیاز دارد تا بتواند پژوهشگران و اساتید این حوزه را برای انجام تحقیقات هدفمندشان یاری کند.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم به عنوان یکی از مجموعه‌های پیشتاز و نقطه اتصال مراکز و فعالان حوزه آزمایشگاهی؛ چند سالی است که با دور هم جمع کردن مجموعه‌های فعال حوزه آزمایشگاهی اعم از مراکز پژوهشی، آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌ها در تلاش است تا پل ارتباطی شود میان دارندگان و متقاضیان این تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی.

 تاکنون هم 1 هزار و 369 مجموعه آزمایشگاهی در کشور به عضویت این شبکه درآمده اند و 26 هزار و 617 ابزار و دستگاه آزمایشگاهی خود را به اشتراک گذاشته اند که 5 هزار و 570 قطعه از این دستگاه‌ها به حوزه فناوری‌های زیستی مربوط می شود.

آزمایشگاه شرکت سلول بافت آزما، آزمایشگاه آنالیز آنتی باکتریال پژوهشکده مهندسی بافت و پزشکی بازساختی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، آزمایشگاه آنالیز دستگاهی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان فارس (شیراز)، آزمایشگاه آنالیز دستگاهی مواد طبیعی و شیمیایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، آزمایشگاه تحقیقات مرکزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دزفول، آزمایشگاه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، آزمایشگاه تحقیقاتی زیست فناوری دانشگاه پیام نور کرمانشاه از جمله این مجموعه‌ها هستند. مراکزی که در استان‌ها و مناطق مختلف کشور پراکنده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان فارس دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی مواد شیمیایی ایلام دانشگاه بازار پژوهش شیراز کرمانشاه مهندسی پژوهشکده گرگان آزمایشگاه دزفول پژوهشگران زیست فناوری مواد طبیعی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام حدود ۲میلیون و ۸۰۰ هزار آزمایش روتین وتخصصی​ در کرمانشاه

علی رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به نقش عمده و برجسته آزمایشگاه رفرانس (مرکزی) دانشگاه در ارائه خدمات آزمایشگاهی تخصصی و فوق تخصصی آزمایشگاهی به مردم شریف استان و استان‌های همجوار به ویژه اقشار ضعیف و آسیب پذیر اشاره و اظهار کرد: طی سال گذشته ۴۲۵ مورد آزمایش تشخیص پیش از تولد و بعد از تولد بیماری تالاسمی و فنیل کتونوریا و ۱۰۰۰ مورد آزمایش سیتوژنتیکی و تشخیص اختلالات کروموزومی پیش از تولد (آنالیز مایع آمینوتیک) و بعد از تولد در این مرکز انجام شده است.

وی به انجام سه هزار مورد آزمایشات غربالگری سلامت جنین سه ماه اول و دوم، ۲ هزار و ۵۰۰ مورد آزمایشات تشخیص مولکولی کروناویروس ارسالی از مراکز بهداشتی و درمانی استان، ۳۰۰۰ مورد آزمایشات تشخیص مولکولی بیماری‌های ویروسی وسرطانها و انجام ۴۰۰۰ مورد آزمایشات پاتولوژی و سیتولوژی در این مرکز طی سال ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد.

رئیس آزمایشگاه مرکزی کرمانشاه از اجرای برنامه‌های کنترل کیفی داخلی, کنترل کیفی خارجی و استاندارد سازی آزمایشگاه، خرید, نصب و راه اندازی تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز از محل درآمدهای اختصاصی به میزان بیست و پنج میلیارد ریال نیز در سال گذشته خبر داد.

کد خبر 6084657

دیگر خبرها

  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • انجام حدود ۲میلیون و ۸۰۰ هزار آزمایش روتین وتخصصی​ در کرمانشاه
  • تائید فنی ۶۰ پروژه فناوری زیستی برای استفاده از اعتبار مالیاتی
  • ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی تامین مالی شد
  • تائید فنی ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی جهت استفاده از ظرفیت اعتبار مالیاتی
  • توسعه فناوری‌ها در کشور مصداق بارز کاشتن برای آینده است
  • راه اندازی دستگاه «اتوآنالایزر» در مجموعه آزمایشگاهی شهرستان گالیکش