Web Analytics Made Easy - Statcounter

آشنایی با تفکر چابک و قوانین مهم agile thinking مفهوم تفکر چابک چیست؟ آشنایی با انواع تقکر چابک: اصول تفکر چابک: آیا تفکر چابک مناسب است؟ آشنایی با تفکر چابک و قوانین مهم agile thinking

به گزارش اقتصاد آنلاین، مفهوم تفکر چابک چیست؟ و چه چیزی درباره آن می دانید؟ تفکر چابک به برخی از اصول و قواعد گفته می شود، که دارای ارزش هایی هستند، و مرکز توجه آن مشتری می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع در زمانی که نرم افزارها چندان استفاده ای نداشتند، از تفکر اجایل استفاده می شده است. در این تفکر هدف اصلی تمام شرکت های دنیا و استارتاپ ها نیازهای مهم مشتری است، یعنی هر شرکتی فعالیت های خود را تنها بر اساس نیازهای مشتری انجام می داده است. با استفاده از تفکر می توان در زمینه شغلی خود موفق تر و کارآمدتر عمل نمود، زیرا با وجود رضایت مشتریان نیروی با انگیزه تری خواهیم داشت. در این مقاله به توضیحات بیشتری در این زمینه خواهیم پرداخت.

مفهوم تفکر چابک چیست؟

همانطور که می دانید، در دنیا استارتاپ ها و شرکت های معروفی وجود دارند. همه این شرکت ها در صدد کسب رضایت مشتری و جذب آن ها می باشند. تلاش تمام این شرکت ها برای بهتر شدن و بهتر ماندن است. اگر شما نیز یکی از شرکت ها و استارتاپ های دنیا هستید، چیزی جز این هدف ندارید. اما سوال اساسی این است، که چگونه می توان به یکی از شرکت های مهم در دنیا و یا در سطح خود تبدیل شد؟

زمانی که متخصصان در هر سازمان و یا شرکتی تفکر خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند، و آن را با شرایط وفق بدهند، می توانند از فواید تفکر چابک استفاده کنند. با وجود تفکر چابک شما می توانید، مجموعه ای از اصول ها و ارزش ها را داشته باشید، که در حدود نرم افزارها تعیین شده اند، و به شما کمک می کند، تا کارآمدتر عمل نمایید، از سویی می توانید به رضایت مشتریان برسید. در واقع مفهوم تفکر چابک ارتباط داشتن سازمان با نیازهای اساسی مشتریان است. همچنین این مورد از رازهای جذب مشتری در سازمان نیز می باشد.

در ابتدای امر تفکر اجایل تنها یک تئوری بوده، و هیچ کس آن را عملی نکرده بود. تا زمانی که متدهایی بر اساس این اصول و ارزش ها طراحی شدند. همانطور که توضیح داده شد، در این تفکر عنصر اصلی و مهم مشتری می باشد. هدف اکثر پروژه ها برآورده کردن آروزها و نیازهای مشتریان است. با توجه به این تعاریف تنها کسی که می تواند به خوبی نیازهای خود را عنوان کند خود مشتریان می باشند. از این رو اکثر سازمان ها باید نیازهای خود را از طریق مشتریان استخراج نمایند.

آشنایی با انواع تقکر چابک:

این نوع تفکر دارای متدهای مختلفی می باشد. یکی از متدهایی که اصول این تفکر را دارد، اسکرام است. این متد که یکی از رایج ترین های آن می باشد، رابطه ای دو طرفه میان مشتری و شرکت در نظر می گیرد. روند کار در این شیوه به این شکل می باشد، که متخصصان بعد از داشتن یک بازخورد از خروجی های کار با بررسی نیازهای مشتریان و ذی نفعان شرکت به شناسایی مشکلات و یا نقاط مثبت کار می رسند، در این صورت می توانند سازمان را بهبود دهند.

یکی از مشکلات در زمینه نرم افزارها صرف وقت و هزینه بود. در نهایت این نرم افزارها ممکن بود، با بازخوردهای خوبی همراه نباشد. اما با وجود تفکر چابک شرکت ها توانستند ارتباط موثرتری با مشتریان داشته باشند. آن ها نظرات مشتریان را به طور مستقیم دریافت و برای آن ها طرح ریزی انجام می داده اند. ارتباط داشتن با مشتری و توجه به نیازهای او از یک سو و از سوی دیگر خلق زنجیره ای از ارزش ها می تواند به رونق کسب و کارها منجر شود.

کانبان نیز نوعی دیگر از مفهوم تفکر چابک به شمار می آید. این روش یک روش ژاپنی است. در این شیوه کارها را به سه دسته برای انجام گیری، در حال انجام گیری و انجام شده تقسیم بندی می کرده اند. توجه به اصول مشتری مداری در این نوع از تفکر نیز بسیار با اهمیت می باشد. استفاده از این تفکرات دارای اهمیت زیادی رد سازمان می باشد. شما با استفاده از این اصول می توانید، مدیریت بهتری بر روی شرکت خود داشته باشید. از سویی می توانید با این اصول به مشتری مداری برسید.

اصول تفکر چابک:

تفکر چابک از اصول و چارچوب هایی تشکیل می شود، که دارای اهمیت می باشند. متخصصین در زمان تدوین این تفکر اصولی را برای آن راه اندازی نموده اند. این اصول بخش مهی از ارزش های تشکیل خواهد داد، و شامل موارد زیر می باشد:

آیا تفکر چابک مناسب است؟

در این بخش با مفهوم کلیدی تفکر چابک بیشتر آشنا شدید. اما نکته کلیدی این است، که می توانیم از این تفکر و اصول آن استفاده کنیم؟ استفاده از این تئوری نتایج مطلوبی به همراه دارد. اگر تازگی وارد حیطه شغلی شده اید، با استفاده از این تئوری می توانید موفق تر و کارآمدتر باشید. طبق این متد شما با به کارگیری این اصول می توانید، از هدر رفتن وقت و هزینه ها جلوگیری نمایید. از سویی این امکان وجود دارد، که اشتباهات پروژه خود را به حداقل برسانید. رضایت مشتری یکی دیگر از فواید این تفکر می باشد.

همانطور که می دانید، جهان کنونی به سرعت در حال پیشرفت و انحصار می باشد، تنها افرادی می توانند در حیطه شغلی خود به موفقیت برسند، که دارای مدیریت بالایی در این زمینه ها باشند. با توجه به اینکه بازارها رقابتی شده، و ارائه خدمات در سطح بالایی قرار دارد، شما زمانی موفق می شوید، که مشتریان را به سوی خود جذب کنید، و نیازهای جدید و به روز آن ها را شناسایی نمایید. دلیلی که باعث شکست گروه استارتاپ ها می شود، توجه نکردن به این اصول می باشد.

منبع: آرگا لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر کسب و کار استارت‌ آپ استار تاپ اخبار عمومی تفکر چابک اخبار مرتبط ۷ ترفند برای جذب مشتری ۱۴۰۱/۵/۱۳ اولین استارتاپ در آستانه عرضه اولیه/ تپسی ارزش سرمایه گذاری دارد؟ ۱۴۰۱/۳/۱۸ دستورالعمل پذیرش استارتاپ ها به فرابورس ابلاغ شد ۱۴۰۱/۳/۱۰ رشد و تکثیر سریع تک شاخ ها در دنیا ۱۴۰۱/۱/۲۳ تحول در جغرافیای نوآوری ۱۴۰۰/۱۲/۲۱ استارت آپ های ایرانی و موانع پیش رو ۱۴۰۰/۱۲/۱ آخرین ویدیو ها تیم های صنعتی باید قراردادها را منتشر کنند ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۲۳:۵۴ انقلاب بنیادی در حوزه بنزین؛ سهمیه سوخت به افراد به جای خودرو ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۲۱:۰۱ میم کوین چیست؟ ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۲۰:۳۳ افزایش حقوق بازنشستگان پذیرفته شد ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۱۹:۵۴ مردم نگران بدتر شدن وضعیت اقتصادی نباشند ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۱۹:۴۰ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۰۰:۳۱ فال حافظ امروز پنجشنبه ۲۰ مرداد ۰۰:۱۱ تابستان هم افسردگی می آورد! + نشانه های افسردگی تابستانی ۰۰:۰۴ فال امروز / فال روزانه شخصی ۲۰ مرداد ۲۳:۵۵ رییسی: ایران هیچگونه تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه را نمی پذیرد ۲۳:۵۴ تیم های صنعتی باید قراردادها را منتشر کنند ۲۳:۴۶ جانی دپ ایرانی کیست؟ + عکس ۲۳:۳۳ ابتهاج به خانه باز می‌گردد ۲۳:۲۷ عوارض خوابیدن با شکم خالی ۲۳:۲۴ اصلاح بخش هایی از دستورالعمل تاسیس، فعالیت و اساسنامه شرکت های مشاور سرمایه گذاری ۲۳:۱۶ امیرعبداللهیان: پیام خود را از طریق اروپا به آمریکا منتقل کرده ایم ۲۳:۱۳ رونالدو کلینیک جدیدش را افتتاح کرد ۲۳:۰۹ قصد ازدواج داری، عادات بد ماه های مختلف و بشناس ۲۳:۰۲ روزی که ۲۴ ساعت نیست ۲۲:۵۶ جمع آوری دکور «خندوانه» ۲۲:۳۲ گفت و گوی وزیر امور خارجه ایران و عمان درباره آخرین تحولات مذاکرات هسته ای ۲۲:۲۹ شکستن قولنج چه عوارضی دارد؟ ۲۲:۲۴ آشنایی با یک پلتفرم فروش آنلاین خودرو ۲۱:۴۷ مبنای اینترنت خبرنگاری اطلاعات وزارت ارشاد است ۲۱:۳۸ ازدواج دیرهنگام چه عواقبی دارد؟ ۲۱:۱۷ اگر کسی این نشانه ها را داشت از او دوری کنید ۲۱:۰۹ حقوق بازنشستگان کی افزایش می یابد؟ ۲۱:۰۱ انقلاب بنیادی در حوزه بنزین؛ سهمیه سوخت به افراد به جای خودرو ۲۰:۴۷ فکر می کنی خونت موریانه داره؟ + نشانه های وجود موریانه در خانه ۲۰:۳۳ میم کوین چیست؟ ۲۰:۲۳ ارزهای دیجیتال جهان را کربن زدایی می‌کنند؟ ۲۰:۰۰ از دولت گلایه مندیم و در جلسات مختلف اعلام نارضایتی کرده ایم ۱۹:۵۴ افزایش حقوق بازنشستگان پذیرفته شد ۱۹:۴۸ آخرین وضعیت وام مسکن روستایی ۱۹:۴۴ خوردن جوانه ها خوب است یا بد؟ ۱۹:۴۰ مردم نگران بدتر شدن وضعیت اقتصادی نباشند ۱۹:۳۷ گل تماشایی ستاره جدید پرسپولیس + فیلم ۱۹:۲۷ ادارات منطقه سیستان تعطیل شد ۱۹:۲۷ مادران بخوانند؛ آنچه باید درباره چهاردست و پا راه کودکتان بدانید ۱۹:۱۹ علاقه جالب ابتهاج به ورزش + فیلم ۱۹:۰۵ آسیب های جبران ناپذیر ورزش به مفاصل ۱۹:۰۱ قانون کاهش تورم که تورم را تشدید می کند! ۱۸:۵۷ بیماری «تاکی کاردی» قلب +عوارض و درمان ۱۸:۴۴ آمادگی صددرصدی بانک رفاه برای مشارکت در طرح‌های توسعه ای فولاد مبارکه ۱۸:۳۸ چهره های خلاق و نابغه دنیا چه ویژگی هایی داشتند؟ ۱۸:۳۲ گرمای کم سابقه، واحدهای تولید قارچ را تعطیل کرد / زیان بیش از ۶ هزار تومانی تولید هر کیلوگرم قارچ ۱۸:۱۲ قیمت مصرف کننده آمریکا در ماه جولای به ۸.۵ درصد رسید ۱۸:۱۰ والدین بخوانند؛این کارها را برای فرزندانتان نکنید ۱۸:۰۶ جاذبه های گردشگری پرتغال و زیبایی های این کشور ۱۸:۰۲ لیگ برتر فوتبال بدون تماشاگر شد! ۱۷:۵۶ ۱۸ عادت که شما را از خوشی دور می کند ۱۷:۴۰ پاسخ دیجی‌کالا به چالش‌های فروش آنلاین کتاب ۱۷:۳۳ رگ های بیرون زده چه هشداری می دهند؟ ۱۷:۳۱ ایرباس به ایران برمی‌گردد؟ ۱۷:۲۵ انقلاب بنیادی در حوزه بنزین؛ سهمیه سوخت به افراد به جای خودرو ۱۷:۱۵ اعمال ویژه شهادت امام سجاد (ع) اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کسب و کار استارت آپ استار تاپ اخبار عمومی تفکر چابک استارتاپ ها نرم افزارها رضایت مشتری ۱۴۰۱ ۰۵ ۱۹ شرکت ها ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۸۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی

واحد احیاء مستقیم شماره ۲ شرکت احیا استیل فولاد بافت استان کرمان که با نانوکاتالیست‌های DRI ایرانی بارگذاری شده بود به مرحله راه‌اندازی رسید. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شرکت احیا استیل فولاد بافت از جمله واحدهای احیاء مستقیم آهن کشور و در زمره شرکت‌های بزرگ در زمینه تولید محصول استراتژیک آهن اسفنجی با ظرفیتی بالغ بر 800 هزار تن در سال و مجموع سرمایه‌گذاری فاز نخست 460 میلیارد تومانی به شمار می‌آید.

عملیات اجرایی فاز دوم این واحد تولیدی در جهت محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال و تولید آهن آلات در شهرستان بافت کرمان و در زمینی به مساحت 612 هکتار با تولید سالانه 25 میلیون تن گندله مورد بهره برداری قرار گرفته بود که در حال حاضر برای 300 نفر به صورت مستقیم و دو هزار و 500 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است. کارخانه احیا استیل فولاد بافت، بزرگترین مجتمع صنعتی منطقه در سطح سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه است که از سال 1398 به بهره‌برداری رسیده است.

طی مناقصه برگزار شده، تولید و تحویل‌دهی نانوکاتالیست‌های DRI این واحد احیاء به شرکت گسترش فناوری خوارزمی واگذار شد.

کاربرد وسیع نانوکاتالیست‌های ایرانی؛ از تولید بنزین تا اوره و آمونیاک

شرکت دانش بنیان گسترش فناوری خوارزمی از جمله شرکت‌های مطرح فناوری نانو و از بزرگترین تولیدکننده‌های نانوکاتالیست‌های پیشرفته صنعتی، اکسید روی فعال و جاذب‌های سولفورزدایی در منطقه خاورمیانه است که تاکنون بیش از پنج هزار تن از انواع جاذب‌های سولفورزدایی را تولید و به مشتریان خود در صنایع مختلف فولاد، پالایش و پتروشیمی، تحویل‌دهی کرده است.

این شرکت نانوفناور با توسعه دانش فنی بازیابی فلزات پایه از کاتالیست‌‎های مستعمل، علاوه بر موفقیت‌های علمی و کسب جایزه طرح برتر جشنواره بین‌المللی خوارزمی، خط تولید شمش نیکل و بازیابی دیگر فلزات پایه را در میان دیگر خطوط تولید خود دارد و بدین وسیله بخش بزرگی از نیازهای خود به انواع فلزات پایه مورد استفاده در کاتالیست‌ها را مرتفع کرده است.

همکاری شرکت گسترش فناوری خوارزمی و مجتمع بزرگ احیا استیل فولاد بافت، پس از اجرای موفقیت‌آمیز و کامل قرارداد تولید و تحویل دهی نانوکاتالیست‌های ریفرمینگ احیاء مستقیم کارخانه فولاد بافت 2 و بارگذاری این نانوکاتالیست‌ها در این کارخانه، با عقد قرارداد خرید نانوکاتالیست‌های ریفرمینگ احیاء مستقیم مورد نیاز کارخانه شماره 1 فولاد بافت، وارد مرحله‌ای جدید شد و نانوکاتالیست‌های سفارش‌گذاری شده و مورد نیاز واحد احیاء مستقیم کارخانه شماره 1 فولاد بافت شامل نانوکاتالیست‌های ریفرمینگ فعال، نانوکاتالیست‌های ریفرمینگ نیمه فعال و نانوکاتالیست‌های خنثی، با بالاترین کیفیت در زمان بندی و موعد مقرر از سوی کارفرما، توسط این شرکت نانوفناور، تولید شده و به واحد صنعتی تحویل‌ داده شد.

فرآیند بارگذاری نانوکاتالیست‌های پیشرفته، با حضور نانوفناوران و متخصصان شرکت گسترش فناوری خوارزمی در تیر ماه 1402 طی دو هفته به طور کامل انجام شد. در این مرحله در مجموع، تعداد 270 تیوب ریفرمر واحد احیاء فولاد بافت 2 با نانوکاتالیست‌های تولیدی شرکت گسترش فناوری خوارزمی تحت نظارت نانوفناوران این شرکت بارگذاری شد.این واحد پس از طی مراحل اولیه، با نظارت کارشناسان و نانوفناوران شرکت خوارزمی، در فروردین ماه 1403 با موفقیت راه‌اندازی شد و اکنون به بهره‌برداری رسید.

با راه‌اندازی فاز دوم این پروژه که عملیات اجرایی آن به وسیله قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) و نظارت شرکت مهندسی برسو انجام شده است، ظرفیت تولید این مجتمع که پیش از این 800 هزار تن بود، به 1 میلیون و 600 هزار تن آهن اسفنجی در سال خواهد رسید. افزایش ظرفیت تولید در این مجموعه، دستاوردهای قابل توجهی برای فولاد بافت  که جزو هشت طرح فولادی شرکت ملی فولاد است خواهد داشت و با توجه به افزایش نیاز کشور در این زمینه، باعث افزایش فروش این واحد و تسهیل در تامین نیاز واحدهای فولادی می شود.

با بهره‌گیری از نانوکاتالیست‌های تولیدی شرکت گسترش فناوری خوارزمی، ورود این مجموعه به مدار تولید و دو برابر شدن ظرفیت آن، می‌توان انتظار داشت میزان تولید آهن اسفنجی در سال 1403، نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش یابد و برهمین اساس، فولاد بافت می تواند یکی از واحدهای اثرگذار در افزایش تولید آهن اسفنجی در سال 1403 باشد و بالتبع در کنار موضوع تامین نیاز کشور، دو برابر شدن ظرفیت تولید این واحد، بر میزان صادرات آن (به عنوان یکی از محصولات پرتقاضا در مقاصد صادراتی زنجیره ارزش فولاد) اثرگذاری قابل توجهی خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه اندازی پویش هشتگ معلم عزیزم
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • تعمیرات اساسی یدک کش فتح ۱ کوت امیر
  • فریاد شیران: واگذاری استقلال و پرسپولیس یک موفقیت برای دولت است
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • تسهیل صادرات فرآورده های سلامت محور در سال گذشته
  • چابک سازی سازمان غذا و دارو؛ هیچ کوتاهی قابل اغماض نیست
  • رشد صادرات فرآورده‌های سلامت محور/ چابک سازی سازمان غذا و دارو