Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@15:29:10 GMT

پلوسی: چین نمی تواند مانع از رفتن ما به تایوان شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۸۱۹۶

پلوسی: چین نمی تواند مانع از رفتن ما به تایوان شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سخنانی ادعا کرد که ایالات متحده به چین اجازه نخواهد داد تایوان را منزوی کند.

بر اساس این گزارش، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که اخیراً به تایوان سفر کرده بود و این اقدام با واکنش شدید پکن مواجه شد، در نشستی خبری در واشنگتن افزود: به چین اجازه منزوی کردن تایوان را نخواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلوسی ادامه داد: آنها از مشارکت تایوان در اجلاس سازمان بهداشت جهانی که می تواند تاثیر ارزشمندی داشته باشد جلوگیری می کنند. آنها می توانند مانع از رفتن مقامات تایوان به آنجا شوند اما نمی توانند از سفر ما به تایوان ممانعت کنند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود: هدف از سفر ما به تایوان اعلام این بود که رابطه قوی بر اساس وضعیت موجود مورد حمایت آمریکا را ابراز کنیم و من تاکید کردم که سیاست آمریکا در قبال تایوان تغییری نکرده است.

لازم به ذکر است که پلوسی سه‌شنبه هفته گذشته به‌رغم هشدارهای پکن، وارد تایوان شد و چین در واکنش به این اقدام تحریک‌آمیز آمریکا، ضمن تحریم پلوسی و خانواده‌اش، از روز پنجشنبه رزمایش نظامی گسترده‌ای را در اطراف جزیره تایوان آغاز کرده است.

پکن تایوان را بخشی از قلمرو خود و اقداماتی همچون سفر پلوسی را نقض سیاست «چین واحد» می‌داند. این در حالی است که آمریکا در ادامه سیاست‌های جنگ‌طلبانه خود همچنان به حمایت و فروش اسلحه به تایوان ادامه داده است.

در همین راستا «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین نیز گفت که چین جایی برای نیروهای جدایی طلب تایوان نخواهد گذاشت. زیرا اتحاد مجدد تایوان با امری اجتناب ناپذیر است. این مقام چین تمامی تلاش های آمریکا برای استفاده از تایوان برای مهار چین را محکوم به شکست توصیف کرد.

کد خبر 5560530

منبع: مهر

کلیدواژه: تایوان چین ایالات متحده امریکا نانسی پلوسی رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه ایالات متحده امریکا اوکراین عراق نوار غزه جنگ اوکراین تایوان تنش آمریکا و چین جنبش جهاد اسلامی ترکیه مقاومت فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست آمریکا در قبال تنش ایران و رژیم‌صهیونیستی

ایالات متحده آمریکا تلاش‌های گسترده‌ای در دستور کار خود قرار داد تا به‌صورت مستقیم وارد صحنه درگیری با کشورهای منطقه به‌خصوص ایران نشود. 

تجربه حضور مستقیم واشنگتن در دفاع از مسیر کشتیرانی به نفع اسرائیل در دریای سرخ و در برابر انصارالله یمن، نتیجه‌ای جز حقارت و شکست برای آمریکا دربرنداشت؛ این درحالی است که توان انصارالله با توان جمهوری اسلامی ایران قابل مقایسه نیست.

تحت تأثیر گسترش جنایات اشغالگران در غزه، امروز مقامات کاخ‌سفید به‌خوبی دریافته‌اند وقوع کوچک‌ترین درگیری نظامی میان ایران و رژیم صهیونیستی، درنهایت دخالت آمریکا را گریزناپذیر می‌کند.

در مسیر این راهبرد، مقامات کاخ‌سفید در سه هفته اخیر برای اجرای آتش‌بس در نوار غزه مسائلی را هرچند به ظاهر به نفع واشنگتن اما برای خروج اسرائیل از بحران غزه در دستور کار خود قرار دادند و حتی در مواقعی کاخ‌سفید به‌خصوص بایدن به‌خاطر شدت جنایات در غزه مخالفت‌هایی را در برابر سیاست‌های نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل انجام داد. 

در این میان، زمانی‌که رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق حمله کرد نگرانی‌های  آمریکا درباره انتقام ایران از اسرائیل گسترش یافت و حتی سعی داشت با ارسال پیامی‌هایی، تهران را از حمله تلافی‌جویانه علیه رژیم صهیونیستی منصرف کند، چراکه واشنگتن از پیامدهای منطقه‌ای و حتی فرامنطقه‌ای آن به‌شدت نگران بود.

جمهوری اسلامی ایران بر اساس منشور ۵۱ سازمان ملل در خصوص دفاع مشروع، حق مقابله به مثل در برابر حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری در دمشق را داشت؛ ضمن اینکه تهران از ابتدای جنگ در نوار غزه اعلام کرده بود هیچ نوع تمایلی برای گسترش دامنه جنگ در منطقه ندارد؛ نکته‌ای که روز گذشته و پس از حمله تلافی‌جویانه بار دیگر توسط مقامات کشورمان مطرح شد. اما رژیم صهیونیستی پس از شکست‌های مکرر در برابر رزمندگان مقاومت فلسطین، به دنبال راهی برای فرار از باتلاق غزه است و بهترین رفتار برای شخص بنیامین نتانیاهو، درگیر کردن قدرت‌های منطقه‌ای با فرامنطقه‌ای است؛ در حالی که نه ایالات متحده به دنبال تنش در منطقه است و نه جمهوری اسلامی ایران. اما اسرائیل قصد داشت با حمله به کنسولگری ایران در دمشق این برنامه را به مرحله اجرا درآورد. 

حمله موشکی و پهپادی ایران به پایگاه هوایی نواتیم و رامون در صحرای نقب پیامی برای ایالات متحده و همپیمانان غربی اسرائیل به همراه داشت، چراکه جمهوری اسلامی ایران بر سر منافع ملی خود با هیچ کشور و دولتی تعارف نخواهد داشت و واشنگتن به‌خوبی این مسئله را می‌داند.

هرچند ایالات متحده از روزهای ابتدای جنگ غزه در کنار صهیونیست‌ها حضور داشت اما در هفته‌های اخیر خودش را از صحنه فلسطین کنار کشید. 

با وجود این، کاخ‌سفید از همان روزهای ابتدای هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در دمشق توسط اسرائیل، رفتاری دوگانه در پیش گرفت، به‌طوری‌که ابتدا اعلام کرد در کنار اسرائیل در برابر ایران حضور خواهد داشت و تمام امکانات و تجهیزات خود را در اختیار این رژیم قرار می‌دهد اما روز گذشته با حمله موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی، بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به نتانیاهو هشدار دارد در برابر ایران واکنش نشان ندهد، چراکه آمریکا با یک نگاه واقع‌بینانه و ترس از اتفاقی که ممکن است خارج از معادلات واشنگتن اتفاق بیفتد، اسرائیل را از هرگونه اقدام نظامی علیه ایران بر حذر می‌دارد. 

دیگر خبرها

  • موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی: ایران توانست به اسرائیل آسیب برساند/ آمریکا و اسرائیل نتوانستند مانع حمله ایران شوند
  • بورل: خاورمیانه در لبه پرتگاه است
  • خاورمیانه در لبه پرتگاه است
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی | آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت تجاوز شدند
  • بورل : خاورمیانه در لبه پرتگاه است
  • سیاست آمریکا در قبال تنش ایران و رژیم‌صهیونیستی
  • مؤسسه امنیتی رژیم صهیونیستی: آمریکا و اسرائیل نتوانستند مانع حمله ایران شوند
  • موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی: آمریکا و اسرائیل نتوانستند مانع حمله ایران شوند
  • ببینید | خط و نشان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای اسرائیل و آمریکا
  • چرا زمین‌لرزه تایوان تلفات کمی داشت؟