Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:38:30 GMT

الشباب ۶ نفر را در سومالی اعدام کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۸۳۰۸

الشباب ۶ نفر را در سومالی اعدام کرد

به گزارش ایرنا از تارنمای الصومال الجدید، گروه تروریستی الشباب ۶ نفر را به اتهام جاسوسی برای دولت سومالی، آمریکا و کنیا در شهر «جلب» واقع در منطقه جوبا در جنوب سومالی اعدام کرده است.

بر اساس این گزارش، این ۶ نفر در میدان شهر جلب در ملأ عام اعدام شدند.

الشباب اعلام کرده است که این افراد به جاسوسی برای دولت سومالی و کشورهای حامی آن اعتراف کرده و گفته‌اند که در تسهیل حملات هوایی علیه عناصر الشباب و کشته شدن برخی از آنها دست داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه تروریستی الشباب پیش تر نیز هفت نفر را به جرم جاسوسی برای دولت سومالی و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا اعدام کرده بود.

الشباب یک گروه مسلح تروریستی وابسته به شبکه القاعده است و بسیاری از عملیات‌ تروریستی را که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده، پایه‌ریزی کرده است.

الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا در موگادیشو پایتخت سومالی یورش برده‌ و چند عملیات‌ خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.

گروه الشباب قصد حمله به واحدهای اتیوپی در نیروهای مأموریت اتحادیه آفریقا در سومالی را «AMISOM» داشته است و نیروهای هوایی اتیوپی علیه گروه الشباب در سومالی بارها دست به حمله زده‌اند.

نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی تحت پشتیبانی سازمان ملل متحد است و نزدیک به ۲۰ هزار سرباز که اتباع اوگاندا، اتیوپی، بوروندی و کنیا هستند در آن فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها گروه تروریستی الشباب اتحادیه آفریقا سومالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی الشباب اتحادیه آفریقا سومالی گروه تروریستی الشباب اتحادیه آفریقا سومالی اتحادیه آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو نهاد و چهار صهیونیست در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا قرار گرفتند

به گزارش جام جم آنلاین، خبرگزاری رویترز به نقل از بیانیه شورای اتحادیه اروپا نوشت که گروه نژادپرست یهودی «لحاوا» به همراه گروه «جوانان ستیغ» و دو تن از فعالان آن تحریم شده اند.

اسرائیل کرانه باختری را در جنگ ۱۹۶۷ به تصرف خود درآورد و از آن زمان تاکنون این منطقه تحت اشغال نظامی بوده و شهرک‌ های صهیونیست نشین به طور مداوم گسترش یافته ‌اند. فلسطینی ها کرانه باختری را به همراه قدس شرقی و غزه جزئی از کشور مستقل خود می دانند.

دیگر خبرها

  • کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم
  • امیرعبداللهیان دوست من نیست اما ما باید بتوانیم تلفن را برداریم و با گفت‌وگو کنیم | نمی توانیم سپاه را تحریم کنیم
  • دو نهاد و چهار صهیونیست در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا قرار گرفتند
  • اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد