Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین در پیامی توئیتری نوشت: روس‌ها به طور قطع از جنگ با اوکراین حمایت می‌کنند. آن‌ها باید از حق عبور از مرز‌های بین المللی محروم شوند تا زمانی که یاد بگیرند به دیگران احترام بگذارند.

این توئیت به نوعی بازتاب درخواست‌های پیشین ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین برای ممنوعیت سفر یک ساله و اخراج روس‌های مقیم کشور‌های غربی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلنسکی در این باره گفته بود این اتفاق باید بیافتد تا " روس‌ها در دنیای خودشان زندگی کنند تا زمانی که فلسفه خود از زندگی را تغییر دهند. "
این سخنان در حالی مطرح شده است که مقامات اوکراین در شبانه روز گذشته روسیه را به شلیک راکت از اطراف یک نیروگاه هسته‌ای تصرف شده متهم کردند که منجر به کشته شدن حداقل ۱۳ نفر و زخمی شدن ۱۰ نفر شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اوکراین می‌گوید شهر مارهنتس در روز‌های اخیر به دست نیرو‌های روسی افتاده است شهری که به گفته مسکو مخالفان دولت اوکراین در آن سکونت دارند.

ارتش اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد نیرو‌های روس چندین منطقه در شهر مارهنتس از جمله یک معدن زغال سنگ را بمباران کرده اند. شهردار نیکوپول، یکی از مناطق نزدیک مارهنتس در تلگرام خود نوشته که نیرو‌های روسی هفته هاست این شهر را مورد هدف قرار داده اند.

زلنسکی نیز در یک سخنرانی ویدئویی در اواخر شب گذشته ضمن درخواست از متحدان اروپایی و آمریکایی برای ارسال تجهیزات نظامی بیشتر گفت: کی یف گلوله باران امروز روسیه در منطقه دنیپروپتروفسک را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مقامات اوکراین شهروندان روسی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران

وزیر خارجه بلژیک در اظهارنظری خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، از اتحادیه اروپا خواست تا نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تحریم‌های جدید علیه تهران گنجانده شود.

به گزارش مشرق، حاجا لحبیب، وزیر خارجه بلژیک در واکنش به عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی، با موضع‌گیری خصمانه علیه ایران، از اتحادیه اروپا خواست تا تحریم‌های جدید علیه تهران، سپاه پاسداران را نیز شامل شود.

لحبیب در آستانه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ درباره پیشنهاد خصمانه و فاقد مبنای قانونی تروریستی اعلام کردن سپاه، گفت: تا این لحظه درباره اینکه بر چه مبنای قانونی می‌توان سپاه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد، هیچ اجماعی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: درباره این مساله بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

دیپلمات ارشد بلژیک همچنین مدعی شد: علاوه بر این، فکر می‌کنم که باید تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینانی(که در کرانه باختری) دست به خشونت می‌زنند نیز گسترش یابد. باید توازن را رعایت و اطمینان حاصل کنیم تا به اتخاذ استاندارد دوگانه متهم نشویم!

سران اتحادیه اروپا هفته گذشته بر سر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران توافق کردند و بسیاری از از آنها خواستار گسترش تحریم‌ها به برنامه پهپادی و موشکی تهران شدند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه اروپا برای تحقیقات مستقل درباره گورهای جمعی خان‌یونس
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • درخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراین
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران