Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@21:31:27 GMT

ربودن پسر ۱۷ ساله با ماشین لوکس پدر!

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۰۲۹۰

ربودن پسر ۱۷ ساله با ماشین لوکس پدر!

گروگانگیران مسلح در نقش مأمور پلیس، پسر ۱۷ ساله‌ای را گروگان گرفتند و در خانه‌ای زندانی کردند تا دست به اخاذی ۳۰ میلیارد تومانی از خانواده‌ وی بزنند اما ترس از پلیس نقشه آنها را نافرجام باقی گذاشت.

به گزارش ایمنا، چند روز قبل پسر ۱۷ ساله برای رفتن به کلاس زبان از منزل خود در یکی از محله‌های تهران خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با وجود اینکه هنوز به سن قانونی نرسیده و گواهینامه نداشت، پشت فرمان خودروی هیوندای پدرش نشست و به سمت آموزشگاه زبان حرکت کرد اما در یکی از اتوبان‌ها خودروی پژویی سد راهش شد و او را متوقف کرد.

سرنشینان پژو، چهار نفر بودند که سه نفر از آنها پیاده شدند و به سمت پسر نوجوان رفتند. آنها لباس شخصی به تن داشتند و اسلحه به‌دست و خود را مأمور معرفی کردند. یکی از آنها گفت گزارشی به دستشان رسیده مبنی بر اینکه پسر نوجوان مرتکب خلاف شده و تعدادی از اهالی محل به‌خاطر شرارت از او شکایت کرده‌اند. علاوه بر این آنها باید پسر نوجوان را به‌دلیل رانندگی بدون گواهینامه بازداشت کنند و به اداره پلیس ببرند.

مردان ناشناس بی‌توجه به اصرار پسر نوجوان که می‌خواست با پدرش تماس بگیرد، او را سوار بر خودروی پژو کردند. یکی از آنها نیز پشت فرمان خودروی هیوندا نشست و همگی به راه افتادند.

گزارش آدم‌ربایی

چند ساعت از این ماجرا گذشته بود و کسی از سرنوشت پسر نوجوان خبر نداشت تا اینکه پدر وی سراسیمه و نگران راهی اداره پلیس شد تا گزارش ربودن پسرش را به مأموران اعلام کند.

وی اظهار کرد: دو ساعت پس از اینکه پسرم برای رفتن به کلاس زبان از خانه خارج شد، موبایلم زنگ خورد. آن طرف خط فردی ناشناس بود که می‌گفت با همدستانش پسرم را گروگان گرفته‌اند. همزمان صدای ناله و فریادهای پسرم را می‌شنیدم که درخواست کمک می‌کرد و با شنیدن صدایش به وحشت افتادم.

گروگانگیران برای آزادی پسرم درخواست ۳۰ میلیارد تومان کردند و گفتند اگر ظرف ۲۴ ساعت این مبلغ را تهیه نکنم جان پسرم را می‌گیرند. آنها تهدید کردند که اگر پای پلیس را به ماجرا باز کنم، پسرم را بدون لحظه‌ای درنگ می‌کشند و کاری می‌کنند که حتی نتوانم جسدش را پیدا کنم اما وقتی تماس قطع شد، من راهی جز کمک خواستن از پلیس ندیدم.

با اظهارات این مرد، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان اداره آگاهی تهران با دستور قاضی عظیم سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی وارد عمل شدند و بررسی‌های گسترده برای شناسایی آدم‌ربایان آغاز شد. این بررسی‌ها تنها چند ساعت ادامه داشت تا اینکه خبر رسید آدم‌ربایان، گروگان خود را دریکی از محله‌های پایتخت با چشمانی بسته رها کرده‌اند. پسر نوجوان که در محلی خلوت رها شده بود پس از آنکه مطمئن شده بود آدم‌ربایان محل را ترک کرده‌اند با فریاد درخواست کمک کرده و توانسته بود با کمک راننده‌ای که از آن حوالی می‌گذشت به خانه بازگردد.

او سپس همراه پدرش راهی اداره پلیس شد و در توضیح ماجرای آدم‌ربایی گفت: آدم‌ربایان طوری نقش بازی کردند که باور کردم مأمور پلیس هستند. آنها پس از اینکه مرا سوار بر ماشینشان کردند، چشمانم را با پارچه‌ای بستند و من دیگر چیزی ندیدم و متوجه نشدم که مرا به کجا انتقال داده‌اند. آدم‌ربایان حدود یک ساعت رانندگی کردند تا به خانه‌ای رسیدند.

سپس مرا به داخل خانه انتقال دادند و با پدرم تماس گرفتند. آنها پس از آنکه درخواست ۳۰ میلیارد تومان برای آزادی من کردند تلفن را به دستم دادند و خواستند تا از پدرم بخواهم فوراً این مبلغ را تهیه کند. این درحالی بود که مدام شکنجه‌ام می‌کردند تا پدرم با شنیدن صدای ناله‌هایم هرچه زودتر خواسته آنها را عملی کند.

چند ساعتی از شروع این گروگانگیری می‌گذشت که ناگهان یکی از آدم‌ربایان به دیگری گفت که پای پلیس به ماجرا کشیده شده و باید هرچه زودتر گروگان را رها کنیم. آنها حسابی ترسیده و به تکاپو افتاده بودند تا هرچه زودتر مرا رها کنند. گمان می‌کنم تصور نمی‌کردند که پدر و مادرم، پلیس را در جریان قرار بدهند و وقتی متوجه شدند که پلیس در تعقیبشان است، به وحشت افتاده بودند. سرانجام بعد از چند ساعت به توافق رسیدند که برای فرار از دستگیری مرا در خیابانی خلوت و ماشینم را هم در همان محدوده رها کنند و به این ترتیب بود که من نجات پیدا کردم.

مأموران پلیس پس از شنیدن اظهارات گروگان و انجام بررسی‌های ویژه ردپای چهار فرد آشنا را در این ماجرا به‌دست آوردند و بازپرس جنایی دستور بازداشت آنها را صادر کرد و هر چهار مظنون توسط پلیس دستگیر شدند. تحقیقات از آنها برای مشخص شدن جزئیات بیشتر از ماجرای این گروگانگیری و اینکه آیا این افراد در این ماجرا نقش داشته‌اند یا نه ادامه دارد.

منبع: رکنا

کد خبر 595482

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حادثه اخبار حوادث وضعیت اخبار حوادث در ایران آدم ربایی آدم ربایی در ایران مجازات آدم ربایی آدم ربایی و سرقت آدم ربایی در تهران علت آدم ربایی گروگانگیری ماجرای گروگانگیری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آدم ربایان پسر نوجوان چند ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۰۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ مهمانی خونین در یک روز در آمریکا

آفتاب‌‌نیوز :

در این حادثه ۱۵ نفر دیگر نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته مقامات پلیس ایالتی، در این حادثه یک دختربچه هشت ساله و یک پسربچه پنج ساله که خواهر و برادر بودند، جان خود را از دست دادند.

راننده خودرو که یک زن ۶۶ ساله است به اتهام رانندگی در حالت مستی در بازداشت پلیس است و احتمالا با اتهامات جنایی روبرو خواهد شد.

راننده با وسیله نقلیه‌اش به مهمانان حاضر در محوطه برگزاری این جشن تولد برخورد کرده است.

این در حالی است که به فاصله زمانی کمی در همین روز در شهر «ممفیسِ» ایالت «تنسی» نیز حادثه تیراندازی در یک مهمانی رخ داده و این حادثه هم چندین کشته و زخمی برجای گذاشته است.

مقامات پلیس ایالتی آمریکا تایید کردند در پی تیراندازی در این مهمانی ۲ نفر کشته و دست‌کم ۱۴ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، مقامات پلیس ایالتی در ابتدا اعلام کردند در این حادثه که شنبه شب رخ داد، ۱۶ تن مورد اصابت گلوله قرار گرفتند اما ساعاتی بعد، دو تن از آنها به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.

همچنین وضعیت جسمانی یک از مصدومان وخیم گزارش شده است.

در همین حال گفته می‌شود که دو تیرانداز در این حادثه دخیل بوده‌اند.

به گزارش شینهوا، تحقیقات برای بررسی جزئیات بیشتر این حوادث جنایی در جریان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کشف جسد زن ۵۹ ساله در تالش
  • به اتهام تجاوز: دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند
  • دستگیری دو بازیکن 19 ساله لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز جنسی
  • شکارچی پسربچه‌ها اسرار جنایاتش را به گور برد
  • قتل خانم ۸۲ ساله در آباده و سرقت طلاجات او
  • سرقت طلا و قتل شهروند آباده‌ای
  • ۷ کشته و ۲۰ زخمی بر اثر انحراف ماشین از پیست مسابقه
  • راز مرگ پسر ۲۲ ساله گمشده برملا شد
  • حمله مرگبار پلیس آمریکا به بیمار جنسی؛ او به سراغ دختـر ۷ ساله آمده بود! | فیلم
  • ۲ مهمانی خونین در یک روز در آمریکا