Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد قلی‌نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: هر چند پیش بینی اولیه عامل آلودگی نفتی سواحل کنگان و عسلویه نشت از شناورها بود، اما بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که به احتمال بالاتر این لکه های حاصل نشتی یکی از سکوهای نفتی واقع خلیج فارس باشد.

وی افزود: بیشترین میزان این آلودگی نفتی اخیر در ساحل شهر بنک تا کنگان و در عسلویه در سواحل نایبند مشاهده شده که هم اکنون پاکسازی لکه‌های نفتی از این سواحل در حال انجام است و با توجه شرایط آب و هوایی، پیش بینی می‌شود پاکسازی کامل ساحل کنگان و عسلویه ار آلودگی نفتی تا یک هفته آینده ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: فرآیند پاکسازی آلودگی نفتی از این سواحل با همکاری شهرداری‌های منطقه، فرمانداری ها، اداره کل بنادر و دریانوردی و اداره حفاظت محیط زیست در حال انجام است.

وی گفت: مهمترین خواسته اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از وزارت نفت و بویژه شرکت نفت فلات قاره تعویض خطوط فرسوده انتقال نفت در این منطقه و رعایت ملاحظه های زیست محیطی در هنگام بهره‌برداری و استخراج از سکوهای نفتی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اذعان کرد: این موارد به کرات سبب آلودگی نفتی دریا و ساحل خلیج فارس در این استان شده است و پرونده‌های قضایی بسیاری با شکایت این اداره کل درجریان است.

در آلودگی نفتی اخیر، چهارشنبه گذشته لکه‌های نفتی در ساحل کنگان- بنک تا سایت شماره ۲ منطقه ویژه پارس مشاهده و پاکسازی دستی آن آغاز شد اما روز گذشته این نوع تاربال‌های (لکه های کوچک) نفت در سواحل نایبند عسلویه نیز دیده شد که به گفته قلی نژاد این آلودگی در ادامه آلودگی هفته گذشته کنگان است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لکه نفتی آلودگی ساحل محیط زیست حفاظت محیط زیست استان بوشهر آلودگی نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوشتر پاکیزه میزبان گردشگران شد

مهدی زمانپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر گفت: کهن شهر شوشتر به دلیل قدمت تاریخی و شهرت جهانی، و آب و هوای مطبوع هرساله یکی از مقاصد گردشگری پر مخاطب در استان خوزستان می‌باشد، از اینرو با توجه به اهمیت موضوع محیط زیست و اشاعه فرهنگ مشارکت عامه هرساله با نزدیک شدن به ایام نوروز برنامه‌های پاکسازی اماکن گردشگری و محور‌های مواصلاتی با حضور مسئولین انجمن‌ها و فعالین محیط زیست انجام می‌شود. 

او می‌گوید: امسال با اجرای طرح خوزستان پاکیزه در مکان تاریخی بند میزان شروع برنامه‌های پاکسازی اعلام گردید و با همکاری ادارات راه و ترابری، شهرداری‌های شوشتر و شهر‌های اقماری کلیه محور‌های محور‌های ورودی پاکسازی شد.

زمانپور ادامه داد: ویترین هر شهر ورودی‌های آن می‌باشند که مستلزم پاکیزگی و مدیریت صحیح و مستمر ارگان‌های متولی می‌باشد، نصب تابلو‌های هشدار دهنده و پیام‌های آگاهی رسان محیط زیستی، اجرای برنامه‌های مشارکتی، نشر و توزیع در فضای مجازی یکی از راه‌های انتقال آموزه‌های تاثیر گذار در زمینه محیط زیست می‌باشد. 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • عملیات مقابله با آلودگی نفتی در آب‌های بندر امیرآباد
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • فعالیت ۱۴۹ شناور سنتی و تفریحی در ساحل بوشهر در ایام نوروز
  • ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر
  • کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک تشکیل می‌شود
  • شوشتر پاکیزه میزبان گردشگران شد
  • فعالیت ۱۵۹ لنج و قایق در طرح‌های گردشگری دریایی بوشهر
  • امدادرسانی به ۲ خدمه بارج مسطح در آب‌های بوشهر انجام شد
  • انجام خدمات شبانه روزی کمیته حمل و نقل دریایی سیستان و بلوچستان برای رفاه مسافران نوروزی