Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت نان امسال، همان قیمت سال ۱۴۰۰ است، دولت مابه‌التفاوت نرخ هزینه تولید نان توسط نانوایی و قیمت فروش نان به مصرف‌کننده را هر شب به نانوا می‌پردازد.

به گزارش مشرق، محسن ضیایی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان، پیرامون اجرای طرح هوشمندسازی یارانۀ نان، اظهار داشت: در نانوایی‌ها حدود ۴ هزار دستگاه کارتخوان نصب شده‌ است؛ نانوایی‌هایی که هنوز به دستگاه کارتخوان مجهز نشدند، به زودی توسط بانک سپه به این دستگاه تجهیز خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این طرح، دولت یارانه نان را به صورت هدفمند هزینه می‌کند، توضیح داد: یعنی اعطای گندم به کارخانه‌ها به صورت یارانه‌ای و دادن آرد یارانه‌ای به نانوایی‌ها متوقف می‌شود اما قیمت نان برای مصرف‌کننده هیچ تغییری نمی‌کند.

ضیایی در پایان با اشاره به ثابت‌ماندن نرخ عرضۀ نان به مصرف‌کنندۀ نهایی، عنوان کرد: قیمت نان امسال، همان قیمت سال ۱۴۰۰ است، دولت مابه‌التفاوت نرخ هزینه تولید نان توسط نانوایی و قیمت فروش نان به مصرف‌کننده را هر شب به نانوا می‌پردازد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت نانو یارانه نان دستگاه هوشمند خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۱۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا قیمت مرغ گران نشد؟

یک کارشناس صنعت طیور می‌گوید مرغ تنها برای سه قلم نهاده ارز ترجیحی دریافت می‌کند و مابقی یعنی ۴۰ درصد هزینه‌های تولید ارز دولتی نمی‌گیرند؛ با این حال اما قیمت مرغ نه تنها با نوسانات نرخ ارز افزایشی نشده، بلکه حتی از نرخ مصوب نیز کمتر است.

حبیب اسدالله نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که چرا کالاهایی که ارز ترجیحی دریافت می‌کنند با نوسانات نرخ ارز گران می‌شوند؟ گفت: مرغ برای ذرت و کنجاله سویا ارز ترجیحی دریافت می‌کند و اگر قرار باشد مرغ بر اساس همان قیمت‌های وارداتی نهاده‌ها که در بازارگاه هست، نرخ‌گذاری شود باید قیمت آن بیش از قیمت فعلی باشد.

وی افزود: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بیش از ۶۸ هزار تومان است، ولی قیمت فعلی آن در بازار ۵۵ هزار تومان است. این یعنی نه تنها قیمت مرغ بالا نیست، بلکه حتی پایین‌تر از نرخ مصوب است و مرغداران در حال زیان دهی هستند.  

این کارشناس صنعت طیور تصریح کرد: البته موضوع دیگر این است که ۳۵ تا ۴۰ درصد هزینه‌های تولید مانند دارو، ‌ واکسن و... از ارز دولتی استفاده نمی‌کنند و در نتیجه وابسته به نرخ ارز در بازار آزاد هستند و هر نوسانی در نرخ ارز هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد که البته به افزایش هزینه‌های تولید توجهی نمی‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه قیمت مرغ بعد از عید کاهشی شده است، ‌ گفت: عرضه در حال حاضر زیاد و تقاضا کم است.

آمار  ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی شک برانگیز است

اسدالله نژاد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تولید و صادرات نیز اشاره کرد و گفت: اینکه گفته می‌شود ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی شده شک برانگیز است، زیرا بعد از سیاست‌های غلط گذشته در خصوص گله‌های اجداد عملا پتانسیل تولید مازاد جوجه به کشور تبدیل به چالش تامین جوجه شد و وزارت جهاد کشاورزی مبادرت به صدور واردات جوجه یکروزه و تخم مرغ نطفه‌دار برای تامین جوجه و مرغ کشور کرد.

وی اضافه کرد: با همه این تفاسیر و با لحاظ واردات تخم مرغ نطفه‌دار و جوجه یکروزه هم این حجم جوجه در کشور تامین نمی‌شود که وارد سالن‌های پرورش شوند. یعنی حتی با واردات جوجه یکروزه هم این عدد محقق نمی‌شود. بر فرض تحقق هم بازار مصرفی برای آن وجود ندارد و آسیب به مرغداران می‌رسد.

تشکل‌ها زیر بار تولید غیرکارشناسی نروند

این کارشناس صنعت طیور در پایان گفت: چون بازار کشش ندارد و صادرات هم به دلایل مختلف محقق نمی‌شود، باید در تعیین حجم تولید کارشناسی عمل کرد و تشکل‌ها نباید زیر بار تولید مازاد و غیر کارشناسی بروند.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختصاص بنزین به کد ملی قابل اجرا نیست
  • اختصاص بنزین به شماره ملی قابل اجراست
  • ۷ هزار خودرو برقی در راه کشور است
  • پرداخت ۲۰۰همت به یارانه آردو نان طی امسال در بودجه ۱۴۰۳
  • تاکید رییس سازمان بازرسی بر شفافیت زنجیره تولید، مصرف و فروش نفت
  • عرضه پساب به صنایع سالانه ۳۵۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد
  • بیش از ۱۹۲ میلیارد تومان مابه التفاوت دیه مرد و زن توسط صندوق خسارت بدنی پرداخت شد+ فیلم
  • دولت با چالش بزرگ مصرف و واردات بنزین چه خواهد کرد؟ / واردات لیتری ۶۰هزارتومان، فروش ۳هزارتومان
  • جهش ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان نسبت به ابتدای دولت سیزدهم
  • چرا قیمت مرغ گران نشد؟