Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@23:05:11 GMT

۱۰ هزار تروریست در مرز عراق و سوریه حضور دارند

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۱۱۹۵

۱۰ هزار تروریست در مرز عراق و سوریه حضور دارند

رئیس ستاد مبارزه با تروریسم سازمان ملل گفت: حدود ۱۰ هزار نفر از عناصر داعش در منطقه فعالیت می کنند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری المعلومه، رئیس ستاد مبارزه با تروریسم سازمان ملل تصریح کرد که حدود ۱۰ هزار نفر از عناصر داعش در منطقه فعالیت می کنند و این گروه از بی ثباتی برخی حکومت های منطقه و محدودیت های همه گیری کرونا سوء استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولادیمیر ورونکوف، رئیس ستاد مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد در نشست خبری با رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد که گروه تروریستی داعش همچنان از درگیری های محلی، بی ثباتی حکومت ها و نابرابری های اجتماعی موجود، سوء استفاده و حملات تروریستی خود را سازماندهی می کند.

ولادیمیر ورونکوف تاکید کرد: مرزهای بین عراق و سوریه همچنان به شدت آسیب پذیر هستند و حدود ۱۰ هزار نفر از عناصر داعش در این منطقه فعالیت می کنند، و این گروه تروریستی سعی دارد عملیات انتقام جویانه انجام دهد.

رئیس ستاد مبارزه با تروریسم افزود: از نظر تامین مالی، رهبران داعش بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون دلار دارایی را مدیریت می کنند که بسیار کمتر از برآوردهای سه سال پیش است. و همانطور که گزارش شده، این گروه سعی دارد از محدودیت های همه گیری کرونا و اینترنت برای جذب هواداران سوء استفاده کند.

وی افزود: داعش استفاده قابل توجه از سیستم های هوایی بدون سرنشین به ویژه در شمال عراق را افزایش داده است.

وی ضمن استقبال از بازگشت جنگجویان داعش به کشورهای خود، ابراز نگرانی کرد که پیشرفت‌های محدودی که تاکنون در بازگرداندن جنگجویان تروریست خارجی و اعضای خانواده‌شان به کشورهایشان حاصل شده است، در مقابل تعداد افرادی که تحت تأثیر شرایط نامناسب انسانی قرار دارند، ناچیز است و بیش از ۶۰ کشور در جهان در معرض چالش های امنیتی شدید و مشکلات انسانی قرار دارند.

در این نشست، دبیر کل سازمان ملل از کشورهای عضو خواست تا به تلاش‌های خود برای تسهیل بازگشت ایمن و داوطلبانه همه افرادی که هنوز در کمپ‌ها و سایر پناهگاه ها گیر کرده اند، ادامه دهند و از تبدیل مجدد آنها به تروریست در نتیجه شرایطی که در آن اردوگاه ها زندگی می کنند، جلوگیری کنند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت سازمان ملل متحد داعش سوریه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رئیس ستاد مبارزه با تروریسم سازمان ملل ۱۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۱۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رئیس سازمان بودجه

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3069690 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • برنامه‌های خوبی در سازمان تربیت بدنی ارتش پیش‌بینی شده است
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • برگزاری نخستین نشست کمیته قضایی ایران، عراق و سوریه
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رئیس سازمان بودجه