Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@05:20:19 GMT

آخرين وضعيت ساماندهي بازار بزرگ تهران

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۲۰۷۰

خبرگزاری آریا-آخرین اقدامات ساماندهی بازار تهران، حاکی از عزم جدی مدیریت شهری برای ایجاد فضایی آرام و بدون حادثه در بازار تهران دارد؛ جایی که برای عده‌ای نوستالژی و برای عده‌ای محل کسب معاش است.
به گزارش خبرگزاری آریا، بازار تهران بازاری است قدیمی واقع در مرکز پایتخت در منطقه 12 شهری تهران؛ روزانه جمعیت زیادی که شاید عدد آن به میلیون برسد، برای خرید و فروش به این محل مراجعه می کنند؛ این بازار در میان خیابان‌های مولوی در جنوب، مصطفی خمینی (سیروس سابق) در شرق، پانزده خرداد (بوذرجمهری سابق) در شمال و خیام در غرب قرار گرفته‌است؛در تقاطع این خیابان‌ها میدان محمدیه، چهارراه مولوی و چهارراه سیروس قرار گرفته‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افرادی که اخبار بازار تهران را پیگیری می کنند، هراز گاهی با اخبار ناخوشایند حادثه ای در بازار تهران مواجه می شوند؛ اما ایمن سازی بازار تهران و رفع مشکلات آن در حال حاضر و در گذشته در دستور کار مدیریت شهری قرار داشت و کمیته ای در این خصوص تشکیل شده بود.
بازار بزرگ تهران با جاذبه های تاریخی که دارد هر روزه حتی مسافران خارجی را در خود جای می دهد و افراد زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای خرید و فروش به آن مراجعه می کنند.
سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره آخرین اقدام برای ساماندهی بازار بزرگ تهران اظهار داشت: بازار تهران چند مشکل و چالش‌ عمده دارد و باید با نگاه بلند مدت و کوتاه مدت به آن رسیدگی شود.
وی با بیان اینکه ساماندهی بازار بزرگ تهران یک اقدام بین سازمانی است و اکنون، شرکت ساماندهی مشاغل، معاونت‌های شهرداری تهران و شهرداری منطقه 12 در راستای ساماندهی بازار تهران با یکدیگر همکاری دارند، افزود: وجود دستفروشان خیابان 15 خرداد که برای تردد شهروندان و کسبه معضل ایجاد کرده است از چالش‌هایی است که باید رفع شود و طرحی در این مورد با نگاه حمایتی تهیه شده است.
تغییر رویکرد مدیریت شهری در مواجهه با دستفروشان
بیگی با بیان اینکه رویکرد مدیریت شهری در برخورد با دستفروشان در حال تغییر است، گفت: قرار نیست با دستفروشان خیابان 15 خرداد برخورد سلبی انجام شود زیرا طرح‌های اجرایی در بازار تهران معمولاً طرح‌های ایجابی است تا منافع دستفروشان نیز دیده شود.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، وجود تولیدی‌ها و کارخانه طلا را از دیگر چالش‌های بازار بزرگ تهران دانست و گفت: بسیاری از تولیدی‌ها و کارخانجات طلا دارای آلودگی زیست محیطی و آلودگی ترافیکی هستند که طرحی در این مورد در دست تهیه است.
وی با بیان اینکه اتحادیه پوشاک بسیار جدی پای کار ساماندهی تولیدی‌ها آمده است، افزود: در طرح ساماندهی تولیدی‌های فعال در بازار تهران، باید نقاطی را در تهران مشخص کنیم که اتحادیه پوشاک تولیدی‌ها را به آن اماکن منتقل کند و کالای ایرانی با برند ایرانی را تولید و در بازار تهران فقط دفتر کار تولیدی‌ها، فعالیت داشته باشند.
بیگی یادآور شد: برای انتقال تولیدی‌ها به خارج از بازار به‌طور عمده این افراد مشکل زمین دارند و اگر بتوانیم زمینی را در جای مناسب در تهران تامین کنیم، آنها سرمایه‌گذاری لازم را انجام می دهند زیرا رونق کسب و کار آنها را در پی دارد.
وی با اشاره به وضعیت ایمنی بازار تهران نیز تاکید کرد: موضوع ایمنی بازار بزرگ تهران یک اقدام بین دستگاهی است و هر هفته جلساتی در این رابطه برگزار و سازمان آتش نشانی نیز در این خصوص ورود جدی داشته است.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران تاکید کرد: بازاری‌ها در مورد ایمنی بازار دغدغه دارند، همکاری لازم را در این زمینه انجام می‌دهند و هزینه اجرای این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری خود بازاریان انجام می‌شود و خودشان راغب هستند.
بیگی اظهار داشت: یقین داریم کار به دست خود مردم انجام می‌شود و حکومت مردم بر مردم موفق خواهد بود؛ تنها باید طرح‌ها را برای بازاریان و مردم تشریح کنیم تا آنها بدانند که منافع آنها و رفع مشکلات در این طرح‌ها دیده شده است.
به گفته وی، طرح‌های اجرایی در بازار تهران نه تنها برای شهروندان هزینه ندارد بلکه درآمدزایی نیز خواهد داشت؛ نظارت عالی برای شهرداری درآمد دارد و اگر تولیدی‌ها درآمد بیشتری داشته باشند، قاعدتاً مالیات بیشتری نیز پرداخت خواهند کرد و ارزش افزوده که پرداخت می‌کنند به نفع شهر خواهد بود.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه باید نگاه ما به آینده به گونه‌ای باشد که فرزندان ما در 10سال دیگر در این شهر بتوانند به راحتی زندگی کنند، افزود: جلسات متعددی با شهرداری‌های مناطق و دستگاه‌هایی مانند وزارت جهاد کشاورزی وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان زمین شهری برگزار شده تا زمین مناسب در اختیار تولیدی‌های بازار تهران قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ساماندهی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بازار بزرگ تهران ساماندهی بازار بازار تهران مدیریت شهری تولیدی ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گزارش عملکرد نواحی مناطق ۲۲ گانه پایتخت را در طرح تکمیلی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران اعلام کرد.

وی در خصوص طرح تکمیلی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران گفت: طرح ۱۵ روزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران ۴ گام اصلی داشت که شناسایی، جمع‌آوری، غربالگری و در نهایت ساماندهی بود که در ۱۲۴ ناحیه مناطق ۲۲ گانه به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: در گام اول شناسایی توسط شهرداران نواحی ۱۲۴ گانه شهرداری تهران صورت گرفت. در گام دوم نیز جمع‌آوری‌ها توسط ادارات خدمات اجتماعی مناطق ۲۲ گانه انجام شد. گام سوم مربوط به غربالگری اولیه بود که این کار نیز توسط اداره خدمات اجتماعی مناطق ۲۲ گانه انجام شد که در این طرح متکدیان، کودکان کار و خیابان، معتادین متجاهر و افراد کارتن خواب و بی خانمان تفکیک شدند. گام چهارم گام ساماندهی بود که توسط سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی به سرانجام رسید.

احمدی صدر پیرامون تعداد گشت‌های حامی شهر در مناطق گفت: ۱۱ منطقه هر کدام از یک گشت حامی شهر استفاده کردند، ۵ منطقه نیز هر کدام ۳ گشت حامی شهر در اختیار داشتند و ۶ منطقه دیگر از ۴ گشت حامی شهر استفاده کردند تا کار ساماندهی به خوبی صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در خصوص آمار دقیق ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت گفت: درمجموع ۷۲۹۸ نفر در این طرح ساماندهی شدند که از این بین حدود ۶۵۱ نفر متکدی، ۲۹۳۳ معتاد متجاهر و ۴۸۲ کودک کار و خیابان بودند و ۳۲۳۲ نفر را نیز افراد بی خانمان و کارتن خواب تشکیل می‌دادند که همگی مورد ساماندهی قرار گرفتند.

احمدی صدر در مورد پراکندگی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت خاطرنشان کرد: متکدیان بیشتر در مناطق یک، چهار، پنج، هفده، بیست و بیست و یک بودند و معتادین متجاهر نیز بیشتر در مناطق چهار، یازده، دوازده، پانزده و شانزده پراکنده بودند. کودکان کار و خیابان نیز در مناطق چهار، پنج، هشت، یازده، پانزده و بیست پراکندگی بیشتری داشتند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در پایان گفت: شهرداری تهران بعد از دو سال تلاش پی در پی و شبانه روزی به منظور ایجاد زیرساخت‌ها و بستر مناسب جهت ساماندهی به وضعیت مناسبی در حوزه آسیب‌های اجتماعی رسیده اما باید توجه کرد که اگر ریشه‌های ایجاد آسیب‌های اجتماعی مثل مسائل اقتصادی، حاشیه نشینی، ورود اتباع غیر مجاز، مباحث فرهنگی و فرهنگ سازی عمومی حل و فصل نشود آسیب‌های اجتماعی دوباره تکرار خواهند شد و لازم است مسؤولین، نهادها و متولیان امر به موضوعات اقتصادی، فرهنگی و فرهنگ‌سازی عمومی و … بیشتر بپردازند و به کمک مردم، سازمان‌های مردم نهاد، حاکمیت و شهرداری شاهد این باشیم که آسیب‌های اجتماعی در پایتخت روند کاهشی یافته و به ساماندهی برسد.

کد خبر 6085547

دیگر خبرها

  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • تعیین وضعیت ۳۹۰۰ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • وضعیت پارکینگ‌های کرمانشاه صدای فرماندار را درآورد
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • توسعه بازارهای روز ، اولویت شهرداری شهرکرد
  • جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)