Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه هنوز پروژه بازسازی در مناطق زلزله زده استان ناتمام است، گفت: بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده استان نیاز است.

بهمن امیری مقدم، امروز(۲۰ مرداد) در نشست بررسی مشکلات شهرستان کنگاور عنوان کرد: در دولت مردمی دکتر رییسی اصل بر کار و تلاش جهادی است و هر مدیری در حل مشکلات مردم ناتوان باشد، برکنار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

  وی با انتقاد از روند بازسازی مناطق زلزله زده استان، اظهار کرد: بر خلاف برخی شعارها، هنوز ساختمان‌های بسیاری از مجموعه های خدمات رسان و ادارات در مناطق زلزله زده بازسازی نشده‌اند و کارکنان آن‌ها در کانکس مستقر هستند که در سفر رئیس جمهور برای بازسازی آن‌ها، درخواست اعتبار شده است.

 امیری مقدم عنوان کرد: زمان زلزله با حضور رهبر انقلاب و دستور ویژه ایشان برای بازسازی ویرانی‌ها، ظرفیت های عظیمی از سوی نهادها و مجموعه های مختلف به استان وارد شد، ولی متاسفانه استفاده مناسبی از این فرصت‌ها صورت نگرفت، به طوری که هم اکنون بیش از هزار و 600 میلیارد تومان برای پایان بازسازی مناطق زلزله زده اعتبار نیاز است.

 وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه در این سال‌ها در سطح کلان، استان کرمانشاه گرفتار نوعی رهاشدگی توسعه‌ای بوده، افزود: شهرستان های شرقی استان مانند کنگاور به طور خاص به فراموشی سپرده شده اند.

مدیر ارشد استان تاکید کرد: دولت مردمی با وجود همه مشکلات، با نگاهی کلان‌نگرانه توسعه تمامی شهرستان‌های استان از جمله کنگاور را دنبال می کند. 

 وی با انتقاد از ساخت و سازهای غیرقانونی در حاشیه شهرهای استان از جمله کنگاور گفت: باید با اقتدار در مقابل اینگونه ساخت و سازهای غیرمجاز ایستاد و هیچ دستگاهی حق ارائه خدمات به این‌ بناها را ندارد.

امیری مقدم با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات مناسب و شایسته به مردم عنوان کرد: شهر زیبا حق شهروندان است و شهرداری ها باید برای تحقق این مطالبه به صورت جهادی تلاش کنند.

 وی نشاط اجتماعی را بسترساز آرامش و امنیت اجتماعی دانست و گفت: یکی از راه های ایجاد نشاط در جامعه، ساخت شهربازی و مکان های تفریحی سالم برای استفاده شهروندان است، ولی متاسفانه بسیاری از شهرهای استان از این حداقل ها هم بی بهره اند. 

 استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های ممتاز کشاورزی و دامپروری شهرستان کنگاور، عنوان کرد: ایجاد کارخانه شیر، کشتارگاه صنعتی پیشرفته و صنایع تبدیلی از جمله نیازهایی است که باید در این شهرستان ایجاد شوند.

 وی در مورد حل مشکل زمین های قولنامه‌ای این شهر، بر ضرورت همکاری مشترک شهرداری و اداره ثبت اسناد در زمینه سنددار شدن این اراضی بر اساس طرح جامع تاکید کرد.

 امیری مقدم به سفر استانی رییس جمهور اشاره کرد و گفت: سفر رئیس جمهور محبوب و مردمی آیت الله رئیسی یک فرصت برای استان بود و در این سفر بیش از ۳۳ هزار میلیاردتومان برای پروژه های کلیدی و کلان و اشتغالزای استان مصوب شد که تحولی چشمگیری در استان ایجاد می کند.

امیری مقدم همچنین با اشاره به عزم دولت سیزدهم برای تکمیل طرح های نیمه تمام گفت: متأسفانه سد آناهیتا در شهرستان کنگاور سال‌هاست رها شده، اما خوشبختانه در سفر آیت الله رئیسی به کرمانشاه برای تکمیل این پروژه، اعتبار لازم مصوب شد و پس از ۱۲ سال این پروژه از رکود خارج می شود.

وی ادامه داد: پتروشیمی کنگاور هم یکی از پروژه‌های مهم سند نفت و گاز استان است که پیمانکار آن تعیین شده و اجرایی می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه زلزله کرمانشاه استاندار كرمانشاه استانی اجتماعی بازسازی مناطق زلزله زده امیری مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۴۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۴.۲ ریشتری «روداب» سبزوار را لرزاند

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) سحرگاه جمعه شهر "روداب"، در جنوب غرب شهرستان سبزوار را تکان داد.

به گزارش ایرنا، شبکه لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زلزله ساعت وقوع این زمین لرزه را ساعت ۲ و ۳۹ دقیقه بامداد عنوان کرده است.

موقعیت وقوع این زمین لرزه به عرض جغرافیایی ۳۵.۷۹ شمالی و طول جغرافیایی آن را ۵۷.۴۹ شرقی در عمق ۶ کیلومتری زمین در ۳۱ کیلومتری شهر‌های روداب و ششتمد و ۵۰ کیلومتری سبزوار عنوان شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه سبزوار اعلام کرد: زمین لرزه ۴.۲ ریشتری که بامداد امروز شهر روداب، در جنوب غربی این شهرستان را لرزانده بود، خسارتی نداشته است.

شهر روداب، مرکز بخش ۱۴ هزار نفری به همین نام در ۴۵ کیلومتری سبزوار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند
  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • وقوع زلزله در سبزوار
  • زلزله ۴.۲ ریشتری «روداب» سبزوار را لرزاند
  • زلزله ۴.۱ ریشتری، دیباجِ سمنان را لرزاند
  • تزریق ۲ همت اعتبار برای اجرای طرح‌های کلیدی استان گلستان
  • روحانی جهادی خوی درگذشت
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • بازسازی انهار کشاورزی شهرستان فومن با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال