Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول ارودی تدریس جهادی وتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی گفت: اردوی جهادی وتر اخیرا در روستا‌های محروم بخش جوادآباد شهرستان ورامین برگزار شد.

معروفخانی، مسئول ارودی تدریس جهادی وتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: هفتمین دوره اردوی تدریس جهادی وتر با اهداف یازدهگانه از جمله محرومیت زدایی آموزشی از مناطق محروم اخیرا با مشارکت ۴۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های تربیت دبیر شهید رجایی، فرهنگیان و دیگر دانشگاه‌ها در دو مرحله در روستا‌های محروم بخش جوادآباد شهرستان ورامین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در بخش اول این اردو یک دوره آموزشی فشرده طی سه روز با هدف آشنایی دانشجومعلمان با شیوه فعالیت و نحوه تدریس در مناطق محروم با محور معلم الگوی اسلامی، کارگروهی، ایجاد انگیزه در کودکان و نوجوانان، چالش‌های تدریس در مناطق محروم، تجربه کلاس داری، تشویق یا تنبیه، رفاقت یا حکومت در کلاس و اصول یادداشت نویسی با حضور اساتید برجسته دانشگاه و فعال در حوزه آموزش و پرورش در دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی برگزار شد.

معرفخانی اظهار کرد: در بخش دوم اردوی تدریس جهادی وتر نیز دانشجویان به مدت ۱۰ روز در روستا‌های جوادآباد، محمدآباد، دمزآباد، طغان، حصارحسن بیک، حصاربالا، خاوه و قلعه بلند نسبت به برگزاری کلاس‌های درسی جبرانی در پایه‌های ابتدایی، متوسطه اول و دوم برای دانش آموزانی که به دلیل شیوع کرونا، کمبود امکانات و عدم وجود شرایط مساعد دچار افت درسی یا ترک تحصیل شده بودند اقدام کردند.

وی تصریح کرد: در این دوره از اردوی تدریس جهادی وتر در مجموع ۳۱۵ نفر دانش آموز مورد تعلیم توسط جهادگران قرار گرفتند که از این بین ۱۷۸ نفر دختر و ۱۳۷ نفر از آنان را دانش آموزان پسر تشکیل می‌دادند.

معروفخانی اضافه کرد: جهادگران در دو نوبت صبح و بعدازظهر در مدارس به تدریس مشغول بودند و عصر‌ها در مساجد روستا‌ها متناسب با نیاز کلاس‌های فرهنگی- هنری و حلقه‌های تربیتی برگزار می‌کردند.

وی افزود: ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش از جمله اهداف اردوی تدریس جهادی وتر است؛ لذا در اردوی اخیر تلاش شد تا تمامی مطالب با شیوه‌ای نوین تدریس شود که هم آموزش را برای دانش آموزان جذاب‌تر کند و هم یادگیری را برای آنان تسریع بخشد و علاوه بر آن بر امر تربیت تاکیدات لازم را داشته باشد به همین سبب در کنار کلاس‌های درسی، حلقه‌های دیگری در قالب‌های گوناگون تشکیل شد تا مفاهیم دینی و اخلاقی به دانش آموزان آموزش داده شود و بتوان تا حد ممکن بر فضای فرهنگی و اجتماعی منطقه اثرگذار گذاشت.

معروفخانی بیان کرد: همچنین از آنجایی که بانوان علی الخصوص مادران در تربیت فرزندان و فرهنگ سازی جامعه نقش ویژه‌ای دارند، حلقه‌های مجزایی با هدف ارائه مشاوره خانواده و توانمندسازی زنان روستا ایجاد شد و همچنان نیز ادامه دارد.

وی افزود: طی مدت حضور جهادگران در منطقه بازدید‌هایی از جانب فرمانداری، بخشداری، امام جمعه، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، رئیس دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی و سایر مسئولین مربوطه صورت پذیرفت و در روز آخر از اردوی جهادی نیز نمایشگاهی از تمام فعالیت‌های هنری دانش آموزان ایجاد شد که مورد استقبال خانواده ها، معلمان و مسئولین منطقه قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محرومیت زدایی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اردوهای جهادی دانشگاه تربیت دانش آموزان برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۵۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین اختتامیه دوازدهمین دوره المپیاد دانش آموزان آماده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل هلال جمعییت احمر استان کهگیلویه وبویراحمد درحاشیه برگزاری این آیین با بیان اینکه این بازی‌ها از ۲۷ تا ۳۱ فروردین برگزار شد، گفت: ۸ گروه خواهران از ۸ شهرستان در این مسابقات شرکت کردند که تیم کهگیلویه اول و گچساران و چرام به ترتیب دوم وسوم شدند.

فلاحی دوست افزود: مسابقات این تیم‌ها در رده برادران نیز در ۸ شهرستان برگزار که شهرستان بویراحمد اول و کهگیلویه وچرام نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

وی با اشاره به اینکه طرح دادرس در ۱۰۰ مدرسه اجرا شد عنوان کرد: مربیان هلال احمر و آموزش و پرورش در این طرح دانش آموزان را با آموزش‌های لازم ازجمله ایمنی، مخاطرات طبیعی، خود امدادی، دیگرامدادی، احیای قلبی، اطفاء حریق و آتش سوزی آشنا کردند.

وی درپایان گفت:یک تیم ازخواهران ویک تیم ازبرادران به مسابقات منطقه‌ای اعزام و تیم منتخب نیز به مسابقات کشوری اعزام می‌شود.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره «تن پوش» در ورامین
  • تجلیل از دندانپزشکان جهادگر در همدان
  • آئین اختتامیه دوازدهمین دوره المپیاد دانش آموزان آماده
  • پزشکان جهادی در مناطق کم برخوردار
  • پایداری آب مصرفی ۴۵ روستا با عملیات جهادی صنعت نفت
  • تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد
  • خرداد امسال ۱۲۱ روستا از آب پایدار برخوردار می‌شوند
  • برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه
  • آزمایشگاه سیار در اختیار دانش‌آموزان محروم
  • تولید ۱۲۰ هزار تن گندم و ۵۰ هزار تن جو در ورامین