Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@20:22:24 GMT

خرید بیش از 30 هزار محموله گندم از کشاورزان زنجانی

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۶۴۱۸

خرید بیش از 30 هزار محموله گندم از کشاورزان زنجانی

ولی الله زمانی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با فارس در تشریح جزئیات خرید تضمینی گندم، اظهار کرد: بیش از 176 هزار و 267 تن گندم کشاورزان که در سال زراعی 1401 برداشت کرده‌اند از طریق 30 مرکز فعال ملکی و خصوصی در استان خریداری شده است و به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در کمترین زمان به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه محموله‌های گندم تحویلی گندمکاران افزایش بیش از 2 برابری داشته است، اظهار کرد: تاکنون 30 هزار و 790 محموله گندم از 12 هزار و 68 گندمکار خریداری و در سیلوهای ملکی و خصوصی جهت برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره می شود.
وی گفت: بیش از 5969 میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجان که تا تاریخ 28 تیر ۱۴۰۱ گندم خود را تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت گردید.
زمانی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و 10 هزار و 920 تومان تعیین و مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با تأکید بر اینکه روند پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان در جریان است و جای هیچ نگرانی نیست، خاطرنشان کرد: باقی‌مانده مطالبات گندمکاران عزیز طی روزهای آتی به حساب آنان واریز و پرداخت مطالبات به روز می‌شود.
 وی در خصوص پرداخت وجه گندم به کشاورزان افزود: پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه فایل پرداخت وجه، به بانک کشاورزی ارسال و بعد از طی مراحل اداری به حساب کشاورزان واریز می‌شود.
 زمانی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم برای پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده انجام شده است، افزود: کشاورزان باید مدارک خود را بدون مغایرت و با ارائه کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی مراجعه کنند.
شایان ذکر است، خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان زنجانی از 28 خرداد ماه سال جاری آغاز و با توجه به روند برداشت گندم با به کارگیری مراکز خرید متعدد، تا تحویل آخرین محموله گندم از کشاورزان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/2308

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان گندم خرید تضمین استان زنجان کشاورزان زنجانی گندمکاران بهای گندم پرداخت بهای گندم زمانی غله زنجان خرید تضمینی گندم ملکی و خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۶۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، امید جهان نژادیان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.
این میزان خرید که توسط ۱۰۳ مرکز انجام شده است رشد بیش از یک برابری نسبت به مشابه پارسال را نشان می‌دهد.
در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
در سال زاراعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.
استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

دیگر خبرها

  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • برداشت گندم از مزارع مهران
  • پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی گندم به ۳۳۰ هزار تن رسید