Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در مطلبی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، به انتقاد از سیاست‌های تحریم‌های ایالات آمریکا پرداخت و از خسارات هنگفتی که تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران به وجود آورد، سخن گفت.

وی با انتشار یک عکس در صفحه توییتر خود نوشت: «ایالات متحده امپراطوری تحریم‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحریم‌های ایالات متحده که دولت (دونالد) ترامپ (رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا وضع کرد، دست‌کم 200 میلیارد دلار خسارت اقتصادی به ایران وارد کرد».

گزارش‌ها حاکی از آن است که  این مطلب بخشی از گزارش انجمن تحقیقات حقوق بشر چین است که به تخلفات حقوق بشری آمریکا در غرب آسیا و آسیب‌های وارده به ایران پرداخته است.

انگلیس، روسیه، چین،‌آلمان، ایالات متحده، فرانسه و اتحادیه اروپا و ایران در سال 2015 توافق هسته‌ای موسوم به برجام را امضا کردند اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد و تحریم‌های جامعی را مجدداً‌ علیه جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرد و سیاست «فشار حداکثری» را علیه ایران در پیش گرفت به امید آن که ایران با توافق مورد قبول آمریکا موافقت کند اما این سیاست نه تنها نتیجه‌ای در برنداشت بلکه ایران پس از یکسال عمل به تعهدات برجامی، کاهش تعهدات خود را آغاز کرد.

«حسن روحانی» رئیس‌جمهور پیشین جمهوری اسلامی ایران در زمان ریاست‌جمهوری خود درباره خسارات تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران گفته بود: « البته آمریکا بیش از ۲۰۰ میلیارد خسارت مستقیم به ما زده است اما ما به دوستان گفتیم فعلاً این را برای مراحل بعد بگذارید. در مرحله اول می خواهیم با برداشتن تحریم‌ها وارد برجام شود و بعد می‌توانیم حرف هایمان را بزنیم»./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: چین ژائو لیجیان ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۶۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین، تارنمای شبکه اقتصادی بلومبرگ دیروز (سوم اردیبهشت) در گزارشی با اشاره به تصویب تشدید تحریم های جدید علیه صادرات نفت ایران در مجلس آمریکا نوشت: تحلیلگران بازار نفت معتقدند که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از انجام هرگونه حرکتی که می تواند قیمت نفت خام یا بنزین را برای مصرف کنندگان آمریکایی افزایش دهد، بیزار است.

به گفته کارشناسان، رئیس جمهوری آمریکا احتمالا از اختیارات پیش بینی شده در این طرح برای اعمال معافیت ۱۸۰ روزه در اجرای این تحریم ها استفاده و از اجرای سختگیرانه آن اجتناب خواهد کرد.

به نوشته بلومبرگ، وضعیت کنونی تا حدودی مشابه اوضاعی است که دولت بایدن با روسیه و تهاجم آن به اوکراین مواجه است. اگرچه کاخ سفید تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده، اما در همین حال تلاش کرده تا ضمن محدود کردن درآمدهای این کشور اجازه دهد صادرات نفت آن همچنان جریان داشته باشد تا عرضه جهانی تحت فشار قرار نگرفته و تورم که از جمله دغذغه های انتخاباتی بایدن است، افزایش نیابد.

واشنگتن همچنین در روزهای اخیر و با وجود تمدید تحریم ها علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، با تداوم صدور نفت آن کشور موافقت کرد.

به گفته شرکت مشاوره انرژی کلیر ویو (ClearView Energy Partners) مستقر در واشنگتن، در صورت اجرا و اعمال تحریم های جدید، قیمت های جهانی نفت می تواند به میزان ۸.۴۰ دلار افزایش یابد.

رویترز پیشتر به نقل از کلیر ویو نوشته بود که ۲ طرح مصوب مجلس، "در صورت اجرا و اعمال می‌توانند بر صادرات نفت ایران تأثیر مستقیم بگذارند. "

به گفته این گروه پژوهشی، در طرح نخست که "قانون توقف پهلوگرفتن نفتکش های ایران" (SHIP / Stop Harboring Iranian Petroleum) نامگذاری شده، بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌هایی که "آگاهانه" در حمل و نقل، انتقال، تراکنش مالی و فرآوری نفت خام و محصولات نفتی ایران شرکت می‌کنند، تحریم می شوند. کشتی هایی که این ممنوعیت را نقض کنند به مدت ۲ سال از ورود به بنادر آمریکا منع خواهند شد.

با این حال، این طرح شامل معافیت های ۱۸۰ روزه است که بایدن می تواند از آن برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت استفاده کند.

مصوبه دوم نیز یک طرح ضد ایران و چین است که تحریم‌های ثانویه بر نفت ایران را به هرگونه معامله خرید نفت از ایران توسط یک موسسه مالی چینی گسترش می دهد. این تحریم ها با ارزیابی های سالانه آغاز شده و اجرای آن تا سال ۲۰۲۹ ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا در این مورد نیز می تواند معافیت های دوره ای تحریم ها را اعمال کند.

کد خبر 846699 منبع: ایرنا برچسب‌ها نفت ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد