Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@11:56:12 GMT

داعش مسئولیت ترور عضو ارشد طالبان در کابل را پذیرفت

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۷۱۷۷

داعش مسئولیت ترور عضو ارشد طالبان در کابل را پذیرفت

گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار مرگبار در مدرسه‌ای در شهر کابل که منجر به کشته شدن عضو ارشد طالبان گردید را پذیرفت.

به گزارش مشرق، گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار مرگبار روز گذشته در شهر کابل را بر عهده گرفته است.

داعش اعلام کرده است که عامل انتحاری این گروه به‌رغم وجود لایه‌های امنیتی مختلف، خود را به این مدرسه رسانده و جلیقه خود را منفجر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه تروریستی مدعی شده است که علاوه بر عضو ارشد طالبان چندین نفر از اعضای دیگر این گروه نیز در این حمله کشته شدند.

عصر روز گذشته پنجشنبه ۲۰ مرداد انفجاری در مدرسه دینی رحیم‌الله حقانی در منطقه شش‌درک‌ کابل رخ داده که براساس گزارش‌ها، «رحیم الله حقانی»،از اعضای ارشد طالبان و مدیر این مدرسه در این انفجار کشته شده است.

در همین حال برخی منابع اعلام کردند که این فرد برادر حقانی است. تاکنون آمار دقیقی از شمار تلفات این انفجار گزارش نشده و هیچ فرد یا گروهی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است.

«بلال کریمی»، معاون سخنگوی طالبان تأیید کرد که شیخ رحیم‌الله حقانی، از اعضای ارشد این گروه در حمله‌ای در کابل کشته شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت داعش طالبان حمله تروریستی افغانستان طالبان افغانستان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ارشد طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت طالبان از اتباع نیمی از اعضای داعش خوراسان


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به نقش فزاینده اعضای تاجیکستانی داعش خوارسان درباره حملات اخیر این گروه تروریستی نوشت: تنها در سال گذشته، تاجیک‌ها در حملاتی در روسیه، ایران و ترکیه و همچنین نقشه‌هایی برای انجام حملات در اروپا که پیش از انجام خنثی شد، دخیل بودند.

گزارش افزود: کارشناسان می‌گویند گمان می‌رود داعش خوراسان چندین هزار نیرو داشته باشد که تاجیک‌ها بیش از نیمی از آنها را تشکیل می‌دهند.

رسانه آمریکایی نیویورک تایمز تأکید کرد آنچه اتباع تاجیکستان را در برابر جذب توسط داعش آسیب‌پذیر می‌کند، نظام کنونی، دین‌ستیزی و فقر فزاینده در این کشور است که به نارضایتی‌ها دامن می‌زند و میلیون‌ها کارگر مهاجر را به جستجوی زندگی بهتر در خارج از این کشور سوق می‌دهد.

 

«محمد یعقوب مجاهد» وزیر دفاع و رئیس کمیسیون امور امنیتی حکومت طالبان پیش از این گفته بود اتباع تاجیکستانی و پاکستانی در حملات داعش بر مساجد، خانقاه‌ها، علمای مذهبی و مکان‌های عمومی در افغانستان دست داشته‌اند.

وی همچنین تصریح کرده بود شمار زیادی از اتباع تاجیکستانی و پاکستانی در عملیات نیروهای طالبان کشته و شماری هم بازداشت شده‌اند‌.

وزیر دفاع حکومت طالباداعش خوراسانن همچنین از کشورهای تاجیکستان و پاکستان خواسته بود تا مرزهایشان را کنترل کنند.

دیگر خبرها

  • نصف اعضای داعش خراسان اتباع این کشور هستند
  • روایت طالبان از اتباع نیمی از اعضای داعش خوراسان
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • داعش مسئولیت انفجار شب گذشته در کابل را برعهده گرفت
  • حقانی: دنیا باید بپذیرد که افغانستان کشور مستقل است
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • می‌خواهیم بر اساس احترام متقابل با دنیا تعامل کنیم
  • چهار کشته و زخمی در انفجار غرب شهر کابل
  • انفجار یک خودرو در غرب کابل