Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@10:53:43 GMT

کره جنوبی وارد رقابت اسکار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۷۲۰۳

کره جنوبی وارد رقابت اسکار شد

سینمای کره جنوبی به عنوان سومین کشور، نماینده خود را برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ معرفی کرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از اسکرین،‌ شورای فیلم کره جنوبی، فیلم «تصمیم به رفتن» ساخته «پارک چان ووک» را به عنوان نماینده این کشور در اسکار ۲۰۲۳ انتخاب کرد. 

این فیلم مهیج عاشقانه در ماه می در جشنواره کن به نمایش درآمد و جایزه بهترین کارگردانی را برای «پارک جان ووک» به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان این فیلم درباره کارآگاهی با بازی «پارک هیل» است که مسئول تحقیقات جنایی پس از سقوط مردی از قله کوه را بر عهده دارد و به مظنون اصلی پرونده که همسر مرد کشته شده با بازی «تانگ وی» است، علاقه‌مند می‌شود.

شورای فیلم کره جنوبی در توضیح دلیل انتخاب فیلم «تصمیم به رفتن» اعلام کرد: « با توجه به ویژگی های جوایز آکادمی، سبک هنر ساده فیلم، شناخته شدن نام کارگردان و همچنین توانایی ساخت و کارگردانی، امکان موفقیت در گیشه آمریکای شمالی و توانایی توزیع کنندگان خارج از کشور ، این فیلم مناسب‌ترین انتخاب بوده و انتظار داریم با استقبال خوبی مواجه شود.»

این فیلم تاکنون به ۱۹۲ کشور جهان فروخته شده و فروشی نزدیک به فیلم «انگل» ساخته «بونگ جون-هو»، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای کره جنوبی دارد. 

سینمای کره جنوبی در سال ۲۰۲۰ با فیلم «اَنگل» برای نخستین بار فاتح جایزه اسکار بین‌المللی شد و این فیلم به عنوان نخستین فیلم تاریخ این جوایز نام گرفت که همزمان جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم بین‌المللی را دریافت می‌کند.

پیش از این کشورهای ایرلند (یک دختر ساکت) و سوئیس (یک تکه آسمان) را برای رقابت در اسکار ۲۰۲۳ معرفی کرده بودند.

در این باره بیشتر بخوانید:

ایرلند رقابت اسکار بین‌المللی را کلید زد

ایران برای اسکار ۲۰۲۳ چه می‌کند؟

فرصت ۷۶ روزه سینمای ایران برای انتخاب نماینده‌ اسکار

مهلت معرفی نمایندگان منتخب کشورها برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ پس از چند سال به شرایط قبل از همه‌گیری کرونا بازگشته و کمیته اسکار کشورهای مختلف در نهایت تا سوم

اکتبر (۱۱ مهر ماه) فرصت دارند تا با بررسی گزینه‌های مختلف در نهایت نماینده رسمی سینمای خود را به آکادمی اعلام کنند.

فهرست نامزدهای اولیه شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار شامل ۱۵ فیلم در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آذر) و ۵ نامزدهای نهایی نیز روز  ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۴ بهمن) معرفی می‌شوند.

مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۱ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می‌شود.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: اسکار 2023 ، فیلم تصمیم به رفتن ، پارک چان ووک ، شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار 2023

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اسکار 2023 پارک چان ووک شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار 2023 شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار ۲۰۲۳ کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۷۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) امروز جمعه تایید کرد که در نتیجه حادثه روی داده، هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است.   به گزارش ایسنا، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های پدافندی ایران با نفوذ چند ریزپرنده برخورده کرده و آنها را منهدم کرده است.   در پی این رویداد صداهایی ناشی از انفجار در نزدیکی شهر اصفهان شنیده شد که ناشی از عملکرد سیستم‌های پدافند هوایی بوده است.   بعدا رسانه‌های داخلی ایران گزارش دادند که تأسیسات هسته‌ای ایران امن هستند.   به گزارش اسپوتنیک، در پی این رویدادها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.   آژانس در ایکس نوشت: رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار خویشتنداری شدید از سوی همه است و تکرار می‌کند که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آژانس: هیچ آسیبی به مراکز هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • یل گتوند بهترین کشتی‌گیر فرنگی ۲۰۲۳ آسیا شد
  • پیش بینی فاتح رقابت های لیگ قهرمانان اروپا 2023/24 توسط یک سگ خانگی / فیلم
  • رقابت‌های بوکس بزرگداشت نلسون ماندلا، مبارز آفریقایی
  • زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شد
  • ببینید | اسکار به تمارض
  • رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی با نانو پوشش ها
  • بهترین فیلم‌های ایرانی دهه شصتی (+عکس)