Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@20:25:30 GMT

«ابتهاج» در آغوش خاک مادری آرام ‌می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۷۴۱۳

«ابتهاج» در آغوش خاک مادری آرام ‌می‌گیرد

به گفته مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در طی آخرین هماهنگی‌ها صحبت مستقیم با دختر مرحوم ابتهاج موافقت رسمی خانواده این هنرمند گیلانی مبنی بر به خاک سپردن پیکر مرحوم در رشت اعلام شد.

به گزارش مشرق، رضا ثقتی امروز مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به درگذشت امیر هوشنگ ابتهاج و پیگیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساعات اولیه فوت این هنرمند گیلانی اظهار کرد: از ساعات اولیه فوت مرحوم ابتهاج وزیر فرهنگ پیامی صادر و طی تماسی با خانواده مرحوم آمادگی هماهنگی برای انتقال پیکر این هنرمند ایرانی و گیلانی به کشور را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نظرات در خصوص دفن پیکر مرحوم ابتهاج متفاوت بود چراکه در وهله اول در نظر داشتند تا در تهران به خاک سپرده شود، گفت: طی پیگیری‌های انجام‌شده و نظر و همراهی استاندار گیلان و پیگیری اداره کل ارشاد اسلامی گیلان اعلام آمادگی برای به خاک سپردن پیکر این هنرمند گیلانی در رشت اعلام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه همه مدیران استانی و گیلانی همراه و هماهنگ برای انتقال پیکر این هنرمند گیلانی به رشت بودند، بیان کرد: همراهی بسیار خوب نماینده محترم ولی‌فقیه استان، مدیران ارشد استانی، شهری و همچنین ابراز عواطف و علاقه مردم فهیم گیلانی مبنی بر انتقال پیکر این هنرمند گیلانی منجر به تلاش مضاعف شد تا این هنرمند ارزشمند در رشت به خاک سپرده شود.

ثقتی با بیان اینکه از لحظات اول اعلام فوت این مرحوم هماهنگی‌ها با خانواده مرحوم ابتهاج صورت گرفت، گفت: با رایزنی وزارت ارشاد و امور خارجه پیگیر موضوع شدیم و بر مبنای ریلی که وزیر مشخص و با هماهنگی وزارت خارجه توسط دیپلماسی عمومی این وزارتخانه، انتقال پیکر مرحوم ابتهاج به ایران و رشت انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه در طی آخرین هماهنگی‌ها و صحبت مستقیم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با دختر مرحوم ابتهاج موافقت رسمی خانواده این هنرمند گیلانی مبنی بر به خاک سپردن پیکر مرحوم در رشت اعلام شد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود آخر هفته آینده پیکر مرحوم ابتهاج در رشت به خاک سپرده شود و با دستور مستقیم استاندار گیلان ستاد بزرگداشت و خاک‌سپاری مرحوم ابتهاج در اداره کل ارشاد و با نظارت استاندار متشکل از مدیران شهری، دستگاه‌های اجرایی، چهره‌ها و مفاخر ادبی و فرهنگی گیلان راه‌اندازی و دختر مرحوم ابتهاج نیز اعلام آمادگی کرد تا در جلسات به‌صورت مجازی حضورداشته باشد.

وی با اذعان به اینکه برای محل تدفین هنرمند گیلانی چند مکان ازجمله تالار مرکزی رشت یا باغ محتشم پیشنهادشده که باید طی رایزنی با خانواده مرحوم ابتهاج و استاندار گیلان به نتیجه نهایی برسیم، بیان کرد: فرصت تاریخی برای مردم فرهنگ دوست گیلان است زیرا باوجوداینکه این شخصیت ادبی و فرهنگی گیلانی در آن‌سوی دنیا دار فانی را وداع گفته اما دولت، مسؤولین استانی و ازجمله مردم فهیم گیلانی مطالبه می‌کنند تا فرزند هنرمند آن‌ها در خاک پرافتخار گیلان تدفین شود و این سندی از جامعه فرهیخته ونشان از غنای فرهنگ مردم فرهیخته رشت است.

ثقتی با تأکید بر اینکه مردم فرهنگ دوست رشت و گیلان پای مفاخرشان همیشه بوده و خواهند ماند، گفت: پیام چهره ملی و همچنین انتشار در صفحه رسمی اینیستاگرام رهبر معظم انقلاب نیز نشان از چهره ماندگار این هنرمند گیلانی دارد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مرحوم ابتهاج علاقه‌مند بود تا در ارغوان تهران دفن شود اما سال‌های اخیر وقتی مطلع شد که در تملک نبوده اعلام کرد که علاقه‌مند است در رشت تدفین شود و این پیگیری‌ها به این معنی است که خواسته مرحوم ابتهاج نیز همین است.

 وی با بیان اینکه وقتی جمعی از فرهیختگان در نزد مرحوم ابتهاج رفته تا اعلام کنند که حاضرند برای خرید خانه تلاش کنند، گفت: مرحوم ابتهاج به آن‌ها اعلام کرد، اگر اهتمامی دارید برای خانه ابدی من در رشت اهتمام داشته باشید، گفتنی است اوایل هفته آینده کل برنامه‌های خاک‌سپاری بحث ما نظر مردم خواهد رسید.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت هوشنگ ابتهاج درگذشت هوشنگ ابتهاج خاکسپاری هوشنگ ابتهاج وزارت ارشاد امیرهوشنگ ابتهاج خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هنرمند گیلانی مرحوم ابتهاج انتقال پیکر پیکر مرحوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیلی: گفتگوی عمیق در جامعه و فرهنگ ما جریان دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جامعه یک جامعه زنده است. خیلی‌قوی است و فرآیند گفتگو بسیارخوب است. چرا نسبت به جامعه خود بدبین هستیم؟ من نسبت به جامعه و فرهنگ غنی خود بسیار امیدوار هستم. شاید اندازه من با جوانان سروکار نداشته باشید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در اتاق وزارت نمی‌نشینم و تحلیل کنم و از این جلسه به جلسه دیگر بروم. من کلاس درس با دانشجویانی دارم که متولد ۸۳-۸۲ هستند. ۵۰ نفرند و درس اندیشه سیاسی رهبران انقلاب اسلامی را دارم.

اسماعیلی افزود: این درس کاملا ایدئولوژیک است. با بچه‌هایی که می‌دانم تفاوت‌های ذهنی آنها با من به‌عنوان معلم آنها، خیلی زیاد است.

وی گفت: من دانشگاهی و اهل فرهنگ و رسانه هستم و با اینها ارتباط دارم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد
  • استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی برای تحقق شعار سال
  • کشاورزان گیلانی برای دریافت سهمیه کود شیمایی خود اقدام کنند
  • نمایی از جنس حمایت در فرهنگ و هنر شیروان
  • اسماعیلی: گفتگوی عمیق در جامعه و فرهنگ ما جریان دارد
  • شالیکاران گیلانی نسبت به دریافت حواله کود، اقدام کنند
  • اعزام ۲ قایقران و یک مربی گیلانی به رقابت‌های آب های آرام کسب سهمیه المپیک پاریس
  • پیام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان به تهیه کننده سریال «نون خ»
  • مشارکت میلیاردی شهروندان گیلانی در پرداخت زکات فطره
  • ۷۸ درصد نوزادان گیلانی در شهر‌ها متولد شدند