Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@14:27:04 GMT

سبقت بایدو از تسلا در زمینه خودروهای خودران

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۸۴۰۷

سبقت بایدو از تسلا در زمینه خودروهای خودران

مدیر عامل بایدو می‌گوید فناوری رانندگی خودکار بازوی الکتریکی این شرکت از تسلا جلوتر است. رابین لی مدیر اجرایی شرکت بایدو دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت خودرو‌های الکتریکی و زیرمجموعه بایدو، Jidu Auto، از نظر فناوری‌های رانندگی خودران، یک نسل از تسلا جلوتر است.

لی افزود: درک ما از وسایل نقلیه هوشمند این است که الکتریکی بودن نیمه نهایی است در حالی که هوشمند بودن نهایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جو شیا ییپینگ، مدیر اجرایی جیدو نیز در بیانیه‌ای گفت: جیدو قصد دارد بتواند ۸۰۰ هزار خودروی خودران خود را در سال ۲۰۲۸ تحویل دهد. جیدو همچنین قصد دارد مدل دوم خود را برای تولید انبوه در سال ۲۰۲۴ تحویل دهد.

ربات خودرو‌های جیدو علاوه بر تجهیز خودرو به فناوری نرم افزار رانندگی خودران که توسط بایدو ارائه می‌شود، دارای دو لیدار و ۱۲ دوربین خواهند بود. لیدار‌ها سیستم‌های شناسایی هستند، مشابه رادار‌ها که به جای امواج رادیویی از نور لیزر پالسی استفاده می‌کنند. شایان ذکر است تسلا از سانسور لیدار استفاده نمی‌کند.

ساخت خودرو‌های برقی بایدو در حالی انجام می‌شود که شرکت‌های فناوری زیادی در سراسر جهان پس از موفقیت تسلا در تجاری سازی خودرو‌های برقی، برای توسعه خودرو‌های هوشمند با هم رقابت می‌کنند.

شرکت Xiaomi Corp و Didi Global از دیگر غول‌های فناوری چینی هستند که به دنبال جاه‌طلبی‌های خود هستند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: خودرو قیمت خودرو تسلا تسلاموتورز خودروهای وارداتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۸۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود

به گزارش علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا گفت، ربات انسان‌نمای تسلا هنوز در آزمایشگاه است، اما ممکن است تا پایان سال آینده آماده فروش شود.

چندین شرکت روی ربات‌های انسان‌نما شرط‌بندی کرده‌اند تا کمبود نیروی کار احتمالی را برآورده کنند و کار‌های تکراری صنایعی مانند لجستیک، انبارداری، خرده‌فروشی و تولید خطرناک یا خسته‌کننده را انجام دهند.

ماسک در یک کنفرانس تلفنی به سرمایه گذاران گفت: حدس می‌زنم ربات تسلا به نام «اوپتیموس» (Optimus) بتواند تا پایان سال جاری وظایف خود را در کارخانه انجام دهد.

ربات‌های انسان نما برای چندین سال توسط هوندا ژاپن و هیوندای موتور بوستون داینامیکس در حال توسعه بوده اند.

امسال، استارت‌آپ «فیگور» Figure تحت حمایت مایکروسافت و انویدیا اعلام کرد که با شرکت خودروسازی آلمانی «بی ام و» (BMW) برای استقرار ربات‌های انسان‌نما در تأسیسات این خودروساز در ایالات متحده، همکاری امضا کرده است.

میلیاردر ماسک قبلاً گفته بود که فروش ربات‌ها می‌تواند بخش بزرگ‌تری از تجارت تسلا نسبت به سایر بخش‌ها از جمله خودروسازی باشد.

ماسک با اشاره به توانایی‌های هوش مصنوعی گفت: «فکر می‌کنم تسلا در بین هر سازنده ربات‌های انسان‌نما بهترین موقعیت را دارد تا بتواند با استنباط کارآمد از خود ربات به تولید حجم برسد.»

ماسک سابقه ناکامی در تحقق وعده‌های جسورانه دارد. در سال ۲۰۱۹، او به سرمایه گذاران گفت که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از خودرو‌های خودران روباتاکسی را راه اندازی خواهد کرد.

تسلا اولین نسل ربات «اوپتیموس» خود را با نام «بامبل بی» (Bumblebee) در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه کرد. امسال، این شرکت ویدیویی از نسل دوم ربات دوپا که یک تی شرت را در محل شرکت تا می‌کند، منتشر کرد.

ویدئوی فیگور که در فوریه از ربات «۰۱» خود منتشر شد، آن را در حال ساخت قهوه نشان می‌دهد، در حالی که بوستون داینامیک هفته گذشته از یک پلت‌فرم الکتریکی برای ربات انسان‌نما اطلس خود رونمایی کرد که در حال چرخش و تغییر از حالت خوابیده به حالت ایستاده و راه رفتن دیده می‌شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟
  • تصاویری جذاب از معرفی تسلا مدل ٣ پرفورمنس ٢٠٢۴
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)
  • قیمت خودرو‌های تسلا کاهش می‌یابد
  • EV2؛ خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ کیا آماده رقابت با تسلا می‌شود