Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت صمت گفت: تنها ۹.۱ درصد از مدل خودرو‌ها توانسته اند در شاخص میانگین رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصول به میزان هدف گذاری شده (۷۱ درصد) دست یابند که وضعیت خوبی نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا، امید قالیباف با اشاره به عملکرد شاخص‌های کیفی خودرو در سال ۱۴۰۰ افزود: هر چند هدفگذاری شاخص سطح کیفی خودرو محقق شده، اما تنها ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد از مدل خودرو‌ها توانسته اند در شاخص میانگین رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصول به میزان هدف گذاری شده (۷۱ درصد) دست یابند که وضعیت خوبی نیست.

وی در مورد شاخص تداوم دوام کیفیت محصول نیز گفت: از نظر بین المللی افت رضایت از کیفیت دوام محصول نسبت به کیفیت اولیه باید کمتر از ۳ درصد باشد که هدف گذاری سال قبل کمتر از ۴ درصد بود، اما فقط ۲۵.۷ درصد مدل خودرو‌ها موفق به کسب این هدف شدند که در این شاخص هم خودروسازان ضعیف عمل کردند.

سخنگوی وزارت صمت تاکید کرد: ارتقاء کیفیت خودرو‌های ساخت داخل، مطالبه به حق مردم است و وزارت صمت در خصوص کیفیت در برابر خودروسازان کوتاه نمی‌آید، اما در عین حال باید درک کرد کیفیت یک فرایند زمان بر است و تا ساختار‌ها در صنعت خودرو اصلاح نشود کسی نمی‌تواند با فشردن یک کلید، یک شبه اشکالات کیفیت خودرو را برطرف کند.

وی افزود: کیفیت خودرو قابل نقد است، اما تکرار روزانه انتقاد آن هم بدون استدلال درست جنبه تخریب به خود می‌گیرد و علاوه بر تاثیر منفی بر صادرات قطعه و خودرو، موجب دلسردی خودروسازان و قطعه سازان می‌شود.

قالیباف ضمن تفکیک کیفیت ذاتی و کیفیت مهندسی در حوزه خودرو گفت: در کیفیت ذاتی خودرو بدلیل نوع پلتفرم و طراحی آن ذاتا تا حد مشخصی قابلیت افزایش کیفیت را دارد و از سطحی به بعد کیفیت قابل افزایش نیست (یا ارتقاء کیفیت اقتصادی نیست)، اما در کیفیت مهندسی تلاش می‌شود خودرو با کمترین اشکال ممکن تحویل مشتری شود.

سخنگوی وزارت صمت افزود: در سال ۱۴۰۱ وزارت صمت اقدامات مهمی را برای افزایش کیفیت خودرو برنامه ریزی کرده است؛ بعنوان مثال می‌توان از توقف تولید خودرو‌های تیبا، سمند و ساینا بدلیل پلتفرم قدیمی و اشکالات کیفی پرتکرار و برنامه ریزی برای ایجاد پلتفرم‌های جدید (پوست اندازی پلتفرمی) و تولید خودرو‌هایی با کیفیت ذاتی بالاتر، و در بخش ارتقاء کیفیت مهندسی نیز اجرای دستور وزیر صمت برای به صفر رساندن ایرادات خودرو در زمان تحویل و تدوین شاخص‌های سخت گیرانه‌تر کیفی جهت ارزیابی سال ۱۴۰۱ نام برد.

وی گفت: نتیجه این اقدامات، بهبود شاخص‌های کیفی خودرو تا تیر ۱۴۰۱ بود بطوریکه بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران شاخص ارزشیابی کیفی (که امتیاز منفی است و باید کمتر شود) از رقم ۱۰۳/۴ در فروردین به ۹۴/۴ در تیر ۱۴۰۱ کاهش یافته که ۸.۸ درصد بهبود نشان می‌دهد.

قالیباف ادامه داد: خودروسازان در مورد شاخص تحویل خودرو بدون ایراد نیز از ۹۱.۷ درصد در فروردین به ۹۳.۵ درصد در مرداد امسال رشد داشتند که ۱.۸ درصد این شاخص بهبود نشان می‌دهد.

سخنگوی وزارت صمت راه حل اساسی افزایش کیفیت خودرو را ایجاد رقابت در صنعت خودروسازی دانست و گفت: روش دیگری که در وزارت صمت برای کیفی سازی دنبال می‌شود جایگزینی سیاست تامین مبتنی بر استفاده از چند منبع با سیاست تامین از یک یا دو منبع در یک پلتفرم است تا علاوه بر دستیابی به مقیاس اقتصادی تولید، امکان عیوب ناشی از فرایند‌های متعدد تولید به حداقل برسد.

قالیباف رشد ۲۷۱ درصدی تولید کامل خودرو تا آخر خرداد را ناشی از سیاستگذاری درست وزارت صمت در سال جاری دانست که باعث شد تولید خودرو‌های ناقص و تکمیل کاری آن خارج از فرایند اصلی خط تولید به حدود صفر برسد و منجر به بهبود شاخص‌های کیفی شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خودرو رشد شاخص صنعت قطعه سازان کیفیت خودرو سخنگوی وزارت کیفیت خودرو وزارت صمت خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۸۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰هزار خودروی وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد، گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

به گزارش مشرق، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار داشت: تا امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودروی خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به‌دنبال سوءاستفاده هستند، خریداری نکنند.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار خودروی وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به‌ترتیب به مردم واگذار می‌شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به‌زودی افزایش می‌یابد.

به‌حدی خودرو وارد شده که دیگر در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

وی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم بلکه افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

افزایش قیمت خودرو به‌دلیل نوسانات دیگر بازار است

علی‌آبادی درباره عرضه و قیمت‌گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمّی و در ابعاد قیمتی رکوردی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه‌ای است هرچند من معتقد هستم که مصرفی است اما با وجود این، از نوسانات دیگر در بازار تأثیر می‌پذیرد.

وی اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آنها تأمین می‌شود.

دیگر خبرها

  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • تشدید وابستگی ارزی صنعت خودرو با استاندارد‌های جدید/ افزایش شاخص‌های کیفی قیمت خودرو را بالا می‌برد
  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد
  • وزیر صمت:‌ ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد
  • خودرو برقی ایستاد، نفت برگشت!
  • ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی/ بازبینی آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم
  • افزایش ۵ تا ۵۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها دربازار؛ کوئیک،دنا، تارا و انواع پژو چند شد؟ | جدول قیمت ها