Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا علی فرخنده در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار ایراد شد، افزود: شناخت فتنه رسانه‌ای غرب مهمترین وجه سواد رسانه‌ای محسوب می‌شود و در جنگ ترکیبی که امروز دشمن به راه انداخته و جنگ اراده‌ها، یک اصل زیربنایی است.

وی گفت: ۱۷ مرداد سالگشت شهادت محمود صارمی است که به همراه سردار شهید ناصری در مزار شریف افغانستان به شهادت رسیدند به نام روز خبرنگار نامگذاری شده تا از زحمات خبرنگاران قدردانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی ادامه داد: خراسان جنوبی از دیرباز در حوزه رسانه ظرفیت‌های غنی را در خود پرورش داده که از مهمترین آنها دکتر کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات ایران است.

وی گفت: با وجود ۱۵۰ رسانه فعال در استان شاهد ظرفیت بسیار خوبی در این حوزه هستیم.

فرخنده اظهار داشت: استکبار جهانی همه تلاش و توان خود را در حوزه منابع مالی و انسانی و امکانات تجمیع کرده‌ تا جای شهید و جلاد را در نگاه جوان مومن انقلاب اسلامی و جهان اسلام تغییر دهد.

وی افزود: غرب با استفاده از ابزار پیش‌برنده رسانه به دنبال عملیات روانی در جوامع اسلامی است تا در نبرد اراده‌ها با ضعیف کردن اراده جوان پرورش یافته در دامن پاک اسلام و انقلاب به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: دشمن به دنبال برجسته‌سازی برخی موضوعات است تا نگاه کلان را از جوان ما بگیرد و آنچه در کلان نظام و انقلاب اتفاق افتاده هم پیش‌روندگی و هم پیش‌برندگی انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد.

وی گفت: البته همزمان عقب‌ماندگی‌هایی به دلیل ضعف مدیریتی عده‌ای قبل و بعد از انقلاب صورت گرفته است که باید به آن توجه کرد.

فرخنده افزود: دشمنی که میلیون‌ها دلار برای شبکه‌های ماهواره‌ای هزینه می‌کند آیا به دنبال حل مشکلات مردم است، چرا وقتی مردم نیاز به واکسن پیدا می‌کنند غربی‌ها حاضر به ادای حق مسلم نمی‌شوند و رسانه‌های غربی برای سلامت مردم احساس نگرانی نمی‌کنند.

وی گفت: غرب به دنبال پمپاژ ناامیدی در جامعه و تضعیف اراده زن و مرد ایرانی است و برای ایجاد بستر جنگ نظامی از ابزار رسانه سوءاستفاده می‌کنند همانطور که از زن استفاده ابزاری دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: حساسیت جایگاه رسانه و توجه به نیروهای رسانه‌ای اهمیت و ارزش والایی دارد و توجه به این جایگاه ضروری است.

وی به وقوع حادثه قطار مشهد - یزد در طبس اشاره کرد و گفت: اولین خبری که از حادثه مخابره شود، سرنوشت‌ساز است و تنظیم‌کننده تیتر خبر می‌تواند رسانه غربی یا رسانه جمهوری اسلامی باشد و جلوی توطئه دشمن را بگیرد لذا باید اورژانس رسانه‌ای هم جزو تیم‌های حاضر در صحنه باشد.

فرخنده اضافه کرد: دولت سیزدهم در شرایط فعلی کشور این‌ جسارت و شجاعت را به خرج داده تا برای حل مشکلات مزمن اقتصاد کشور جراحی اقتصادی را آغاز کند و مردم همراهند اما رسانه غرب شیطنت می‌کند تا بین نگاه مردم و مسوولان فاصله ایجاد کند.

وی گفت: دشمن هزینه می‌کند تا راه خدا را سد کند اما غافلند که اراده خدا بر مدار دیگری قرار گرفته است.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی افزود: امروز رسانه باید طبق فرموده مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب نهال امید را در جامعه بکارد و محاصره تبلیغاتی دشمن را بشکند.

وی گفت: همینه نظام سلطه پوشالی است اما وقتی ما کم‌کاری کنیم آنها بیکار نمی‌نشینند و در حوزه سانسور خبر ۳۰ میلیون دلار سالیانه هزینه می‌کنند.

فرخنده با قدردانی از تلاش اصحاب رسانه اظهار داشت: مسوولان آنچه که رسانه‌ها بازتاب می‌دهند را صادقانه پیگیری کنند و مردم هم از رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی بین خود و مسوولان بهره بگیرند.

نماز جمعه این هفته بیرجند به مناسبت روز خبرنگار با حضور منسجم اصحاب رسانه همراه بود.

برچسب‌ها روز خبرنگار سواد رسانه ای خطبه ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز خبرنگار سواد رسانه ای خطبه ها روز خبرنگار سواد رسانه ای خطبه ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خراسان جنوبی روز خبرنگار رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد

پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، با انتشار پستی در کانال شخصی خود گفت پیام‌رسان موردبحث در رتبه‌ی اول دانلودشده‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی در چین قرار دارد و محبوبیتش روزبه‌روز در حال افزایش است.

تلگرام در چین فیلتر است و کاربران برای دسترسی به آن باید از VPN استفاده کنند. دورف می‌گوید چینی‌ها از تلگرام خوش‌شان می‌آید و همواره راهی برای استفاده از آن پیدا می‌کنند.

هفته‌ی گذشته دولت چین به اپل دستور داد که تلگرام، واتساپ، سیگنال و تردز را از اپ استور این کشور حذف کند. دورف می‌گوید از آن زمان آمار دانلود تلگرام در چین به‌هیچ‌وجه افت نکرده است.

مدیرعامل تلگرام معتقد است که حذف این پیام‌رسان از اپ استور چین، در واقع اقدامی علیه اپل محسوب می‌شود: «مقامات چین در حال فشار آوردن به تعداد بیشتری از مردم برای مهاجرت از آیفون به گوشی‌های اندرویدی تولیدشده توسط شرکت‌های چینی نظیر شیائومی هستند.» او در ادامه به قابلیت سایدلود در گوشی‌های اندرویدی اشاره کرد و گفت حذف تلگرام از اپ استور در نهایت باعث مهاجرت تعداد بیشتری از مردم این کشور به پلتفرم اندروید خواهد شد.

پاول دورف در ادامه‌ی سخنانش گفت که «اپل بار دیگر گل به‌خودی زد» و دلیل این اتفاق، سیاست انحصارگرایانه‌ی «باغ محصول» است. به اعتقاد دورف، حذف پیام‌رسان‌ها از اپ استور چین در نهایت باعث کاهش سهم آیفون در بازار موبایل این کشور خواهد شد.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
  • چرا ماشین ترورهای شخصیتی از کار نمی‌افتد؟ / راه‌اندازی کانال معدوم اکبر گودرزی در یک پیام‌رسان!
  • تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل برسد
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم
  • پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • آموزش: چگونه مانع افزایش حافظه مصرفی پیام‌رسان‌ها شویم؟