Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حوزه فضایی اتفاقات خوبی در کشور در این دولت افتاده است، اظهار کرد: در ابتدای راه هستیم و هنوز تا ۵۰۰ کیلومتری می‌توانیم ماهواره زیر ۵۰ کیلوگرم را در مدار قرار دهیم و انشاءالله در دو سه هفته آینده ماهواره بر جدیدی را تست می‌کنیم که می‌تواند ۱۰۰ کیلوگرم را در مدار قرار دهد و تا پایان دولت به ۵۰۰ و ۶۰۰ کیلوگرم خواهیم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عیسی زارع پور ظهر امروز ۲۱ مردادماه در نشست شورای اداری شهرستان راور در مورد دستاورد‌های دولت در همه عرصه‌ها اظهار کرد: کار‌های بزرگی در دولت از جمله تراز تجاری مثبت، افزایش سرمایه‌گذاری خارجی، سفر‌های عزتمندانه ریاست جمهوری و آورده‌های آن برای کشور، تجارت خارجی و ... صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰۰ روستا در کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل کرده ایم افزود: در حال حاضر ۴۵۰۰ روستا در کشور هیچ نوع ارتباطی ندارند، اما میانگین روستا‌های متصل در استان کرمان کمتر از کشور و در حدود ۶۰ درصد است و در شهرستان راور ۳۰ درصد است که قول می‌دهم تا پایان سال حداقل به ۹۰ درصد در شهرستان راور برسانیم.

زارع پور با اشاره به اجرای پروژه بزرگ فیبر نوری منازل اظهار کرد: با اجرای این طرح سرعت اینترنت و شبکه در طول سه سال آینده چند ده برابر خواهد شد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه پنجره ملی خدمات در ماه آینده ماه آینده توسط رییس جمهور افتتاح خواهد شد افزود: با افتتاح این پنجره خدمات دولتی از طریق یک آدرس اینترنتی با یکبار احراز هویت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از صحبت‌های خود در شورای اداری شهرستان راور با بیان اینکه در حوزه فضایی اتفاقات خوبی در کشور در این دول افتاده است، اظهار کرد: ماهواره نوری که با پرتابگر بومی سال گذشته پرتاب شد، در مدار عملیاتی است و در حال ارسال تصاویر است که کاملا بومی است. اما در ابتدای راه هستیم و هنوز تا ۵۰۰ کیلومتری می‌توانیم ماهواره ۵۰ کیلوگرمی را در مدار قرار دهیم و انشاءالله در دو الی سه هفته آینده ماهواره بر جدیدی را تست می‌کنیم که می‌تواند ماهواره ۱۰۰ کیلوگرم را در مدار قرار دهد و تا پایان دولت به ۵۰۰ و ۶۰۰ کیلو خواهیم رسید.

زارع‌پور با اشاره به همکاری‌های بین‌المللی و پرتاب ماهواره خیام گفت: اینکه توانستیم در کنار متخصصان اول دنیا قرار بگیریم مایه مباهات است و توافق کردیم خیام دو، سه و چهار را داخل کشور تولید کنیم.

وی با بیان اینکه چرخه فضایی ایران قابل تحسین است، خاطرنشان کرد: در سفر اخیر که به روسیه داشتم، محصولات سخت افزاری تولید جمهوری اسلامی ایران مورد اقبال شرکت‌های روسی قرار گرفت و این مایه افتخار است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر ارتباطات عیسی زارع پور مدار قرار وزیر ارتباطات شهرستان راور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۹۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی؛ از چهارشنبه تا بعدازظهر دوشنبه (۵ تا ۱۷ اردیبهشت‌) وزش باد با بیشینه سرعت (۲۴ نات) و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر به‌ویژه طی صبح تا بعدازظهر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد. به توصیه سازمان هواشناسی اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 6088080 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • کرمانشاه یکی از استان‌های پرافتخار کشور است
  • هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • سومین درخواست وزارت ارتباطات برای رفع فیلترگوگل‌پلی/ رونمایی ماهواره‌های جدید تا یکی دو ماه دیگر
  • امسال شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید
  • بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم
  • تعطیلی پنجشنبه یعنی محروم‌سازی فعال اقتصادی ایرانی از ارتباطات جهانی/ تاکنون کمیسیون اجتماعی به جمع بندی نهایی نرسیده است
  • فرمانده بسیج : آینده جهان از شبی که عملیات وعده صادق انجام شد تغییر کرد / این عملیات قاعده جدیدی در دنیا بنیان کرد
  • آینده جهان از شب عملیات وعده صادق تغییر کرد