Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قم عنوان کرد: دانش و دانشجویی جایگاه بسیار رفیعی دارد که در آیات و روایات نیز به آن ویژه پرداخته شده و دانشگاه فرهنگیان ماموریت تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی را به عهده دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام سید تقی موسوی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، در خصوص تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی گفت: اساساً دانش و دانشجویی، معلم و معلمی کردن در فرهنگ اسلامی جایگاه بسیار رفیعی دارد و در آیات و روایات نیز در باب اهمیت این موضوع با تاکید پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما انقلاب فرهنگ پایه بوده و ماهیت فرهنگی دارد، بیان کرد: امام خمینی (ره) در کلامی آورده‌اند که فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی این است که جان‌های انسان‌ها متحول می‌شود و به حقیقت و توحید روی می‌آورد که نتیجه تاثیر معلم است؛ بزرگ‌ترین پیروزی‌ها، پیروزی تاثیر بر انسان‌ها و هدایت آن‌ها و انقلاب درونی انسان‌ها است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قم با بیان اینکه در سال ۱۳۹۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه فرهنگیان را تأسیس کرد، افزود: یعنی محصول و موجودی‌های دانشسرا‌ها و مراکز تربیت معلم آموزش و پرورش به نام دانشگاه فرهنگیان تاسیس شد؛ دانشگاه فرهنگیان ماموریت تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی را به عهده دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان در استان قم، دو پردیس برادر و خواهر، مرکز آموزش عالی شهید مدنی و مرکز مدیریت مرکزی استان دارد.

موسوی اظهار کرد: آموزش و پرورش در شرایط فعلی با دو سونامی جمعیت دانش‌آموزی و بازنشستگی معلمان مواجه است و به نوعی منابع انسانی و معلمان آموزش و پرورش در حال تغییر هستند؛ فرصت بسیار مغتنمی است که نظام جمهوری اسلامی و متدینان به فکر این باشند که بدنه آموزش و پرورش را با معلمین متدین، متخصص و حرفه‌ای پر کنند.

وی ابراز کرد: افرادی که وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند، پس از مصاحبه و گزینش دانشجو و دانشجو معلم، مستخدم آموزش و پرورش می‌شوند و حکم زده شده و با حقوق فعالیت می‌کنند و سنوات تحصیلی فرد و سربازی او محسوب می‌شود؛ این‌ها امتیازاتی است که قانونگذار در نظر گرفته است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قم، شبانه‌روزی بودن تحصیل را دیگر امتیاز این دانشگاه دانست و گفت: یک محیط خوابگاهی همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی، اعتقادی و تفریحی تدارک دیده شده که می‌تواند در تحصیل علمی دانشجویان بسیار موثر و مفید باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان استان قم خبرگزاری دانشجو تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۰۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار با فعالان تربیتی استان زنجان با بیان این مطلب گفت: تعلیم و تربیت در دولت و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان اولویت اصلی اعلام شده و راهبرد جدی این اولویت را در تعامل با فعالان مردمی در حوزه آموزش و پرورش در نظر گرفته است. جلسات منظمی نیز با وزارت آموزش و پرورش در قالب قرارگاهی و با مصوبات اجرایی در حال انجام است. انصافا هم دکتر صحرایی، تمام توان خود را در این کار گذاشته است و برای اولین بار است که سند تحول آموزش و پرورش در این وزارت خانه در حال اجراست و نقشه راه برای آن نوشته شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در مدل حکمرانی ولایی که می‌توان لایه‌های مختلف آن را حکمرانی مردمی یا شبکه‌ای نامید، سندیتی در کار نیست و، چون تعاملات در شبکه، سیستماتیک و در هم تنیدگی است و این حکمرانی در تعلیم و تربیت باید در گام اول با مسئله شناسی در تعلیم و تربیت رسمی در قالب آموزش و پرورش یا در قالب‌های غیر رسمی با این مسائل مواجه است، روشن است که برای حل این مسائل، باید سیاست‌گذاری شده و فرآیند برنامه‌ای به وجود بیاد و کنشگران حل مسائل را با شناختی که از ظرفیت هر استان داریم، مشخص کنیم.

خسروپناه ادامه داد: گاهی برای حل یکی از مسائل، نیاز است قانون یا ماده واحده‌ای را در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شود. در این نظام شبکه‌ای، وظایف هر کدام از اعضا مشخص می‌شود، هم اکنون نیز این شبکه در دولت و آموزش و پرورش بسیار همراه است، تشکیل میز‌های تخصصی برای مسائل مرتبط با آموزش و پرورش نیز با حضور تشکل‌های مردمی از کل کشور در دبیرخانه شورا فعال شده و اعضا به صورت مجازی یا حضوری در این میز‌ها مشارکت دارند.

وی افزود: در برخی از مدارس نخبگانی کشور، تأکید بر مهاجرت نخبگانی است و با تعابیری اغواکننده، موضوع مهاجرت را مطرح می‌کنند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سرمایه عظیمی که در کشور در قالب دانش آموزان تربیت شده اند را تحویل کشور‌های دیگر می‌دهیم تا در بعضی مواقع، تئوری‌ها یا تولیداتی از آن حاصل شود، محصولات نظامی برای حمله به کشور‌های اسلامی باشد. در این زمینه باید گفت ما مقصریم و باید تدبیری در این زمینه داشته باشیم. این یک نمونه از مسئله شناسی در آموزش و پرورش است.

خسروپناه ابراز کرد: بعد از مسئله شناسی، سیاست‌گذاری و تدوین راهبرد مناسب و اینکه کدام کنشگران با چه ویژگی‌هایی باید این مسائل را حل کنند. گاهی مصوبه لازم است و زمانی نیز لازم است تعامل با وزیر آموزش و پرورش انجام شود یا روش دیگری که تا حل نهایی آن مسائل، همه مسائل بررسی و اجرا می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فعالیت‌های صورت‌گرفته برای معرفی شیعه در جهان گفت: برگزاری جلسات گفتگوی بین ادیان و تأثیرات آن در سطح جهان مسیحیت و حتی بوداییان و دیگر فرقه ها، نشانگر ظرفیت‌های عظیم تمدنی شیعی است که باید این معارف هر چه بیشتر به جهان معرفی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی
  • ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان بجنورد تکمیل شود
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود