Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@07:06:16 GMT

منبع کوهرنگ امشب به مدار آبرسانی شهرکرد اضافه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۰۸۲۷

منبع کوهرنگ امشب به مدار آبرسانی شهرکرد اضافه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالعلی ارژنگ امشب در جمع خبرنگاران گفت: بعد از قطعی آب ۱۱ حلقه چاه در شهرکرد شامل ۲ حلقه از فرودگاه، ۳ حلقه از شهرداری و ۶ حلقه از چاه‌های کشاورزی شهرکرد وارد مدار شده و در مجموع دبی ورودی چاه‌ها ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است که بخشی از کسری آب را تامین می‌کند.

فرماندار شهرستان شهرکرد افزود: از صبح امروز خط پدافندی سامان به شهرکرد نیز فعال شده و حدود ۸۰ لیتر بر ثانیه از این خط وارد مخزن منظریه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف زیاد امروز ارتفاع آب در مخازن را به کمتر از نیم متر رساند

وی با بیان اینکه کاهش فشار و قطعی آب در چند روز گذشته باعث افزایش مصرف شبکه طی امروز شد، ادامه داد: مصرف زیاد امروز مردم باعث شد کد ارتفاعی مخازن کاهش یابد و این کد به ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر و حتی به کمتر از نیم متر نیز برسد.

ارژنگ اظهار داشت: برنامه این بود که به صورت سهمیه و با عدالت آب را در مناطق تقسیم کنیم اما متأسفانه کاهش کد ارتفاعی مخازن این اجازه را نمی‌دهد.

تا پایان امروز آب کوهرنگ به مدار اضافه می‌شود

فرماندار شهرکرد بیان کرد: اکیپ‌های کاری در تصفیه‌خانه کوهرنگ مشغول فعالیت هستند و تا پایان امروز آب کوهرنگ به مدار اضافه می‌شود.

وی افزود: نیاز آبی شهرکرد در شرایط عادی حدود ۶۵۰ لیتر بر ثانیه است ولی در شرایط فعلی که مخازن خالی هستند باید بالغ بر ۸۰۰ لیتر بر ثانیه آب تامین شود.

ارژنگ در پایان گفت: ۷۰ دستگاه تانکر آب از سراسر کشور به شهرکرد اعزام شدند و با این آب‌رسانی سیار و اضافه شدن آب منبع کوهرنگ بحران را پشت سر خواهیم گذاشت.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

 

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار شهرستان شهرکرد مخزن آب منبع کوهرنگ سیل سرچشمه لیتر بر ثانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۰۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص کیفی ۱۲ شهر بر مدار پاکی/ هوای شهر زاهدان در وضعیت خطرناک قرار گرفت

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارند، لازم است بدانیم امروز هوای یک شهر در وضعیت بسیار خطرناک قرار دارد و هوای ۲۰ شهر سالم و پاک ثبت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلان‌شهر زاهدان با شاخص ۵۰۰ در وضعیت هوای بسیار خطرناک (قهوه‌ای) قرار دارد، در حالی که روز گذشته شاخص کیفی هوای این استان بر مدار ناسالم برای عموم (قرمز) قرار داشت.

در همین راستا، شرایط امروز کیفی هوای در کلان‌شهر اصفهان با شاخص ۱۱۶، در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد، به طوری که روز گذشته هیچ‌یک از شهرها در وضعیت ناسالم (نارنجی) ثبت نشدند.

قابل توجه است که سنجش کیفیت هوا امروز در کلان‌شهرهای کرج با شاخص ۷۱، تهران با شاخص ۷۰، شهرکرد با شاخص ۵۳، اهواز با شاخص ۸۰، زنجان با شاخص ۷۲، قم با شاخص ۶۰، اراک با شاخص ۷۶ و همدان با شاخص ۵۲، وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته بیست‌وششم فروردین، شهرهای ارومیه، اصفهان، کرج، تهران، اهواز، زنجان، قم، کرمان، یاسوج و اراک وضعیت هوای سالم (زرد) بودند.

به این ترتیب، امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهرهای تبریز با شاخص ۴۵، ارومیه با شاخص ۴۱، بوشهر با شاخص ۴۴، بیرجند با شاخص ۳۹، مشهد با شاخص ۴۵، سمنان با شاخص ۴۶، سنندج با شاخص ۳۱، کرمان با شاخص ۳۷، کرمانشاه با شاخص ۳۹، یاسوج با شاخص ۴۹، رشت با شاخص ۳۵ و یزد با شاخص ۳۸، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد.

بر این اساس روز گذشته شاخص کیفیت هوا در شهرهای تبریز، بوشهر، شهرکرد، بیرجند، مشهد، سمنان، سنندج، کرمانشاه، رشت، همدان و یزد در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

لازم است بدانیم، امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای اردبیل، ایلام، بجنورد، شیراز، قزوین، گرگان، خرم‌آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای اردبیل، ایلام، بجنورد، شیراز، قزوین، گرگان، خرم‌آباد، ساری و بندرعباس بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) ثبت نشدند، اما یک شهر بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، یک شهر ناسالم (نارنجی)، هشت شهر سالم (زرد)، تعداد ۱۲ شهر پاک (سبز) و شمار ۹ شهر بدون داده ثبت شده‌اند، به‌طوری که روز گذشته یک شهر ناسالم (قرمز)، تعداد ۱۰ شهر سالم (زرد)، شمار ۱۱ شهر پاک (سبز) و تعداد ۹ شهر بدون داده درج شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 744822

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارشهای قابل توجه درمناطق جنوبی کشور
  • شاخص کیفی ۱۲ شهر بر مدار پاکی/ هوای شهر زاهدان در وضعیت خطرناک قرار گرفت
  • فاز اول عملیات آبرسانی به ۴ شهر ۶۰ درصد پیشرفت دارد
  • چاه آب معلم کلای ساری بهسازی شد
  • بهسازی ۳۵ حلقه چاه آب در دستور کار
  • ظرفیت انتقال و تصفیه ۱۸۰۰ لیتر آب بر ثانیه در تصفیه‌خانه شیخی‌جان
  • افتتاح پروژه انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان موجب انتقال ۳۰۰ لیتر آب بر ثانیه می‌شود
  • بیش از ۲۷۰۰ مترمکعب به ظرفیت مخازن آب روستایی کردستان اضافه شد
  • ۲۷۰۰ مترمکعب به ظرفیت مخازن آب روستایی کردستان در سال گذشته اضافه شد
  • ظرفیت آبرسانی در مازندران ۶۵۰ لیتر برثانیه افزایش می یابد