Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید ابراهیم رئیسی که به تازگی به استان کرمان سفر کرده در آخرین اظهارات خود بار دیگر اتهاماتی را متوجه دولت حسن روحانی کرد. اوکه بارها در سخنرانی‌های مختلف گوشه چشمی به دولت روحانی و انداختن بار مسوولیت برگردن قبلی‌ها داشت، این بار به موضوع ساخت یک میلیون مسکن اشاره کرد و با بیان اینکه «می‌بینیم در سال‌های مختلفی زیر ساخت‌های لازم را انجام ندادند و من هم در جایگاهی نیستم که دائما بگویم فلان کار را نکرده‌اند خیلی جاها مشکل داریم" گفت: «سالی یک میلیون مسکن باید می‌ساختند و نساختند خیلی کارها باید انجام میشد که نشد ولی به هر حال ما باید عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم یعنی الان حرکت دولت باید تحولی و انقلابی باشد »

انتقاد او از ساخته نشدن مسکن آن هم به صورت میلیونی در حالی است که یکی از وعده های که بارها از سوی ابراهیم رئیسی مطرح شده بود به ساخت چهار میلیون مسکن تا پایان دولت بر می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم رئیسی که برای رئیس جمهور شدن لیستی از شعارهای پرطرفدار را انتخاب کرده بود «ساخت سالی یک میلیون مسکن» را در این لیست خود جای داد و در همین راستا گفته بود: «در حوزه مسکن ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی شعار انتخاباتی نیست. هم نیاز کشور و هم قانون است. »

رئیسی امروز بیشتر از یکسال است که سکان قوه مجریه را به دست دارد و در کنار تمام وعده‌های اجرا نشده ساخت یک میلیون مسکن هم در این لیست قرار می‌گیرد و بر اساس گفته‌های وزیر مسکن،راه و شهرسازی تا شهریور ماه تنها ۱۰۰هزار واحد مسکونی آماده تحویل خواهد بود.

البته ناگفته نماند وعده بزرگ دولت روز به روز از سوی اطرافیان آقای رئیس جمهور آب می شود. رستم قاسمی در اظهار نظرخود با تاکید بر این که روند کار در اجرای طرح نهضت ملی مسکن باید سرعت بخشیده شود، گفته است قرار نیست سالی یک میلیون مسکن ساخته شود. او همچنین می‌گوید: تا پایان دولت باید ۲ میلیون مسکن ساخته و به بهره‌برداری برسد.

سخنان رستم قاسمی، نوعی عقب نشینی از آن وعده را به ذهن متبادر می‌کند. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعیین سهم هر استان در طرح نهضت ملی مسکن و ثبت آن در سامانه گفته بود : بالغ بر یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی در دست اجراست که تا شهریور ماه ۱۰۰ هزار واحد تحویل خواهد شد.

این سخن هم نوعی عقب نشینی از وعده چهار میلیون مسکن است. درست است که او یکبار گفته بود که این وعده به معنای ساخت سالیانه یک میلیون مسکن نیست و ساخت مسکن بیشتر از یک سال طول می‌کشد اما وقتی سخن جدید او را که نشان می‌دهد تا شهریور ماه فقط صد هزار مسکن آماده می‌شود در کنار طرح موضوع ساخت دو میلیون مسکن – به جای چهار میلیون – در دولت فعلی قرار دهیم، به دو موضوع می‌رسیم. یا رستم قاسمی‌باز هم گاف داده و این تنها یک اشتباه لفظی از همان نوع اشتباه گرفتن وزارت نفت با وزارت راه و شهرسازی است؛ یا این که واقعا متوجه شده که این وعده بزرگ چندان عملیاتی نیست و اندک اندک سعی دارد از این وعده عقب نشینی کند.

رئیسی در پردیس

علی نیکزاد ، نائب رییس اول مجلس هم در ۳۱ تیر ماه از وعده ساخت ۴ میلیون مسکن در شانه خالی کرد و در این رابطه گفت : در رابطه با مسکن هیچ مشاوره‌ای در زمان انتخابات از جانب بنده به جناب رئیس‌جمهور انجام نشده است.

نیکزاد با اشاره به وعده دولت مبنی بر ساخت یک میلیون مسکن در سال اشاره کرد: شائبه‌ای مبنی بر اینکه وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال توسط دولت آقای رئیسی از جانب بنده پیشنهاد شده است وجود دارد که بنده این موضوع را به صراحت تکذیب می‌کنم و در رابطه با مسکن هیچ مشاوره‌ای در زمان انتخابات از جانب بنده به جناب رئیس‌جمهور انجام نشده است.

۲۱۲۱

۲۱۲۱

کد خبر 1661359

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی حسن روحانی مسکن رستم قاسمی ساخت یک میلیون مسکن تا شهریور ماه واحد مسکونی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود

گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه ظهر سه‌شنبه در نشست شورای مسکن استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های استان مرکزی در خصوص ساخت مسکن، فضای آموزشی و مسجد، اظهار کرد: تاکنون زمین بیش از ۵۵ هزار واحد تحویل شده و وارد مرحله صدور پروانه ساختمانی، نقشه و ساخت شده است بنابراین تعهد استان در خصوص ساخت مسکن محقق می‌شود.

استاندار مرکزی در خصوص تعهد این استان در افزایش سرانه فضای آموزشی و مسجد گفت: با توجه به اجراطرح‌های مسکونی اقدام ملی و افزایش جمعیتی که در این شهرک‌ها خواهیم داشت و توجه به توسعه سرانه‌های آموزشی و فرهنگی نیز ضروری است.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه تعهد استان مرکزی برای ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی محقق می‌شود، افزود: برای تحقق این مهم دفتر فنی استانداری و مدیرکل توسعه و تجهیز مدارس استان مکلف هستند با همکاری یکدیگر، تیمی در راستای حل موانع موجود و تسریع این امور تشکیل دهند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز برای ساخت یک مسجد و مدرسه در طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی اراک متولی شده است و جهاد خانه‌سازی در شهرک شهید سلیمانی اراک نیز در حال ساخت مسجد است.

مخلص الائمه با بیان اینکه پیش بینی لازم برای تأمین آب مصرفی در شهر جدید امیرکبیر شده است، گفت: در ارتباط با طرح شهید سلیمانی که گاهی گلایه‌هایی داشتیم استان مرکزی، نخستین استان است که تأمین مالی ویژه برای متقاضیانی که دهک پایین هستند و توان مالی برای تکمیل را ندارند اختصاص داده که امید است به زودی این موانع رفع شود.

وی افزود: در ارتباط با طرح مسکونی یاس فراجا که سال‌ها رها شده و از دیگر سو با افزایش قیمت مواجه بود، در صورتیکه سند صادر شود تسهیلات نیز پرداخت خواهد شد.

استاندار مرکزی افزود: به همان میزان که تأمین زیرساخت‌هایی همچون تأمین آب، برق، گاز و مخابرات در طرح‌های اقدام ملی ضروری است باید زیرساخت‌های آموزشی هم مورد توجه قرار بگیرد.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه نگرانی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان برای ساخت مدرسه در طرح‌های اقدام ملی مسکن به جا است، گفت: باید ساخت فضای آموزشی در مسکن‌های ملی آغاز شود تا بتوانیم از ظرفیت خیرین برای تکمیل و توسعه آنها استفاده کنیم.

کد خبر 6062921

دیگر خبرها

  • بذرپاش : امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • وعده وزیر راه: هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • برنامه زمانبندی تحویل واحد‌های مسکونی
  • تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد ماه تحویل متقاضیان می شود
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد تحویل متقاضیان می شود