Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه انتظامی خبرگزاری فارس_ مریم عرب انصاری: قرارمان ساعت ۱۰:۳۰ صبح، آن‌هم در مقر پلیس فتا شهرستان ری است و موضوع برنامه هم دستگیری کلاهبردار دو میلیارد تومانی.

سر ساعت به قرار می رسم. سالن پلیس فتا پر است از مراجعه کننده، البته بهتر بگویم مالباختگانی که متهم پرونده شان دستگیر شده است.

مالباختگان اعم از پیر و جوان، زن و مرد با پوشه و پرونده به دست تعدادی نشسته و تعدادی هم در حال گفت‌ وگو با هم در گوشه سالن یا راهرو ایستاده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ورود فرمانده انتظامی شهرستان ری، متهم هم با لباس زندانی و دستبند به دست وارد سالن می‌شود.

سکوت نسبی سالن می شکند،سر و صدا اوج می‌گیرد. یکی دو نفر نفرین می‌کنند، یکی هم از آن گوشه می‌گوید چه فایده بعداً با یک فیش بانکی آزاد می‌شود!

ماموران پلیس، مالباختگان را دعوت به آرامش و نشستن بر روی صندلی ها می کنند.

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری با مالباختگان صحبت می کند، آنقدر که مالباختگان هیجان دارند متهم اما آرام و به دور از هیچ استرسی دستبند به دست در گوشه سالن رو به دیوار ایستاده است!

 و اما جریان کلاهبرداری از چه قرار است؟

مأمور پلیس به آرامی و در یک اشاره اجمالی به من می گوید: « متهم دستبند به دست کلاهبردار است؛ آن هم از نوع کلاهبردار مجازی؛ یعنی به سراغ آنهایی می رفت که آگهی فروش کالا در سایت دیوار ثبت کرده بودند، تماس می گرفت و قرار می گذاشت؛ بعد هم سر قرار معامله با دادن چک رمزدار یا رسید ساز جعلی جنس‌ها را می‌گرفت و می رفت و فروشنده بی‌خبر می‌ماند و جنس و پول از دست داده».

مالباخته پرونده کلاهبرداری: طوطی کاسکو و قفس را در قبال یک رسید جعلی ۲۷ میلیون تومانی فروختم!

 از مشهد آمده است؛ همین طور که رسید ساتنا را به من نشان می‌دهد با ناراحتی می‌گوید: ۲۰ سال است که دفتر املاک دارم اما این مرد سرم را کلاه گذاشت!

 یک طوطی سخنگو با یک قفس بسیار بزرگ را در سایت دیوار برای فروش گذاشته بود و در نهایت به «هادی» متهم کلاهبرداری ۲ میلیارد تومانی فروخته است.

مالباخته با لهجه مشهدی می‌گوید: متهم به عنوان خریدار با من تماس گرفت حدود ساعت ۱۶:۵۱ بود، خواهان طوطی و قفس با هم بود، با هم صحبت کرده و توافق کردیم. در ادامه هم مبلغ معامله را که ۲۷ میلیون تومان بود ساتنا کرد و رسیدش را در هم گوشی تلفن همراه برایم فرستاد.

در ادامه هم به من گفت بارها را برایم به تهران بفرست.

می پرسم: آدرس دقیق به شما داد؟

می گوید : نه ؛ گفته بود وقتی راننده به تهران برسد لوکیشن را برایش می فرستد.

 من هم طوطی و قفس را بار زده و به تهران فرستادم؛ راننده ساعت یک بامداد به تهران رسید، به راننده گفتم امشب بخواب و فردا صبح کالا را تحویل بدهد اما متهم زرنگ تر از این حرف ها بود؛ همان شب با راننده قرار گذاشت و مجابش کرد که به فلان آدرس در محدوده یک خیابان برود و محموله را تحویل بدهد.

من هم صبح به بانک زنگ زدم، کد رهگیری ساتنا را دادم اما در کمال تعجب کارمند بانک به من گفت این کد جعلی است. 

می پرسم :کی شکایت کردید؟

جواب می دهد: پرس و جو کردم گفتند برای شکایت باید به تهران بروی،داشتم جمع و جور می کردم که به تهران بیایم و اینجا شکایت کنم که دیروز از پلیس تهران با من تماس گرفتند و گفتند مشخصات شما در گوشی متهمی که دستگیرش کرده‌اند وجود دارد؛ اگر شکایتی دارید سریع به تهران بیایید، من هم قضیه را بازگو کرده و قرار شد که  خودم را به تهران برسانم.

دیشب راه افتاده و امروز به پلیس فتا شهرستان ری آمدم که متهم را شناسایی و دستگیر کرده‌اند.

مالباخته پرونده کلاهبرداری: ظاهر چک درست بود اما در واقع جعلی بود/دوربین ۴۰ میلیونی را به راحتی از دست دادم

مهدیه ۲۳ ساله است، دوربین عکاسی ۴۰ میلیون تومانی اش را برای فروش در سایت دیوار گذاشته بود.

 می گوید: چند نفر تماس گرفتند اما به یکی دو نفر شک کردم و حتی قرار هم برای رویت دوربین نگذاشتم، اما مورد آخری که زنگ خورد اعتمادم را جلب کرد،خیلی راحت و عادی گفت که می‌خواهد آتلیه بزند و برای همین هم می خواهد دوربین بخرد، یک تعداد سوال های معمولی را هم پرسید...مثلا دوربین چند شات خورده، چقدر دستتان بوده و... .

در نهایت برای دیدن دوربین و انجام نهایی معامله قرار گذاشتیم آن هم دم در خانه مان در تهرانپارس، ساعت ۱۱ ظهر قرارمان بود. سر قرار آمد البته قبلش پرسیده بود که چک رمزدار بدهد یا ساتنا کند یا شبا؟ که من هم گفتم چک بدهد.

وقتی سر قرار آمد چک را هم آورد؛ پدرم کارمند بانک است. از چک عکس گرفتم و برای پدرم فرستادم، پدرم ظاهر چک را تایید کرد. حتی به من گفت که روی چک دست بکشم و ببینم برجستگی دارد یا نه؛ همه چیز چک در ظاهر درست بود. من هم چک را گرفته و دوربین را تحویل دادم، معامله بدون اینکه جای شک و شبهه ای داشت باشد انجام شد؛ حتی باتری دوربین نبود که قرار شد متهم یکی دو روز دیگر بیاید و باتری را تحویل بگیرد.

تا معامله تمام شد ساعت حدود ۱۲ و خرده‌ای شده بود.

معامله چه روزی انجام شد؟

پنج شنبه بود و دیگر بانکها بسته بودند که در نهایت روز شنبه برای گرفتن چک به بانک رفتم.

می پرسم : خب بعدش چه شد؟

 دختر روسری اش را با دست درست می کند و لبش را گاز می گیرد و می گوید: لحظه بدی بود وقتی کارمند بانک گفت چک جعلی است خشکم زد ... دوربینم را فروخته بودم تا یک مدل بالاتر بخرم اما دیگر نه دوربین داشتم نه پول!

می‌پرسم چند وقت درگیر این قضیه بودید می گوید: یک ماه طول کشید تا بعد از انجام شکایت و ارجاع به پلیس فتا الان اینجا در پلیس فتا دستگیر شده است.

۱۳۰ میلیون تومان پول پیش خانه بر باد رفت/ آیا پول‌مان به دستمان بر می‌گردد؟

دختر معترضانه و با صدای بلند می گوید آیا با فیلم گرفتن از متهم و این برنامه‌ها پول ما زنده می شود؟ 

دختر‌ جوان خسته و ناامید از رفتن و آمدن و پیگیری پرونده می گوید: همین حالا باید به پلیس آگاهی بروم، ۱۳۰ میلیون تومان طلایم را گرفت و الان هم که دستگیر شده است طلای من جزو اموال کشف شده نیست؛ حتما فروخته است.

از دختر جزئیات کلاهبرداری و سرقت را می‌پرسم. پدرش در همین حین پرونده‌ای را که در دست دارد، باز کرده و ورق می‌زند، فاکتور طلا ها و چکی را که رویش نوشته است ۱۳۰ میلیون تومان را نشانم می دهد.

دختر می گوید: گردنبند، سینه ریز و النگویم را برای فروش در سایت دیوار گذاشتم، آن هم برای کمک به برادرم تا پول پیش خانه اش  بیشتر شود و جابجا نشود.

می پرسم چرا طلایت را به طلا فروشی نبردی و نفروختی؟

می گوید: به چند طلا فروشی رفتم اما یکی دو تا خرید طلا نداشتند، بقیه هم پایین تر از قیمت اصلی می خریدند.من طلاها را با پس انداز چند سال کار و حقوقم خریده بود، مفت که به دست نیاورده بودم که راحت و ارزان بدهم بنابراین به فکرم رسید در سایت برای فروش بگذارم که درنهایت بعد از برقراری چند تماس با این آقایی که می‌بینید اینجا ایستاده معامله مان شد. تلفنی قرار گذاشتیم .

 سر قرار آمد اما این تیپی که الان می بینید نبودها.. شلوار جین پوشیده بود، گردنبند طلا انداخته بود و با ظاهری شیک و پیک سر قرار آمد.

 چهارشنبه ساعت ۱۲ ظهر قرارمان درب منزل بود، پدرم هم بود، متهم طلاها را گرفت و وارسی کرد، فاکتورها را نیز نگاه کرد، پدرم هم چک رمزدار را نگاه کرد حتی با بارکدخوان بررسی کردیم همه چیز درست بود طلاها را دادیم و چک را گرفتیم با توجه به اینکه ساعت کار بانک ها تا ساعت ۱۳ است دیگر نمی رسیدیم به بانک برویم، پس گذاشتیم برای فردایش پنجشنبه صبح. فردایش با پدرم رفتیم بانک که فهمیدیم سرمان کلاه رفته است.

دختر آهی می کشد و می گوید: حالا برادرم بلا تکلیف مانده است؛ طلایی که این همه سال اندوخته بودم و قراربود با پولش قرارداد اجاره برادرم را تمدید کنیم  از دست رفته و من مانده ام و چند برگ کاغذ به همراه چک بی ارزشی که باید از این اداره به آن اداره ببرم... خانم تو رو به خدا بگویید آیا ما به پولمان می رسیم؟

متهم سر قرار دستگیر شد/کشف دشنه و شمشیر و فرش و طلا

سرگرد حسین حسین آبادی رئیس پلیس فتا شهرستان ری که تیم وی دستگیری متهم را در ۴۸ ساعت انجام داده است مالباختگان را دعوت به آرامش می کند.

از سرگرد حسین آبادی در خصوص طلا و دشنه و شمشیری که روی میز چیده شده می پرسم که می گوید: اینها اموالی است که از خانه و ماشین متهم به دست آمده است.

رئیس پلیس فتا شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به ذکر جزئیاتی از پرونده دستگیری متهم پرداخته و می گوید: ماموران بعد از رصد اطلاعاتی و با پی جویی تخصصی متهم را سر قرار خرید دستگیر کرد.

متهم با موتور سر قرار آمده بود که باز جنسی بخرد و سر دیگری کلاه بگذارد اما  چنان غافلگیر شد که نتوانست حتی از‌ دشنه ای که در موتورش گذاشته بود استفاده کند.

در ادامه هم وقتی به خانه اش رفته و آنجا و ماشینش را بررسی کردیم این اموال را کشف کردیم. در ماشینش این شمشیر را بدست آوردیم. از خانه اش هم دو تخته فرش ابریشم قم و این تعداد سکه و سرویس طلا را کشف و ضبط کردیم.

توصیه آقای دزد به شهروندان: تا پول به حسابتان نیامده است جنس را به خریدار تحویل ندهید!

متهم سابقه دار است؛ چندین سال هم سابقه حضور در زندان را دارد، مواد مخدر، دزدی و سرقت و این بار هم کلاهبرداری سایبری؛ به این صورت که با افرادی که در سایت دیوار آگهی فروش کالا می گذاشتند معامله کرده و با چک و رسید ساز جعلی اموالشان را می گرفته و کلاه سرشان می‌گذاشت.

 هادی متهم پرونده خیلی آرام و راحت می گوید که شغلش راننده لیفتراک است اما چون پول نداشته سرقت کرده است.

متهم پرونده که جرمش را قبول دارد با اعتماد به نفس به شهروندان توصیه هم می کند!

متهم می گوید: افرادی که می خواهند به صورت سایبری و مجازی اموالشان را بفروشند تا وقتی که پول به حسابشان نیامده، جنس را تحویل خریدار ندهند.

کشف ۱۰ فقره کلاهبرداری سایبری/ تحقیقات همچنان ادامه دارد

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری در حاشیه طرح دستگیری کلاهبردار دو میلیارد تومانی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به جزئیات پرونده فوق اشاره و اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به فرماندهی انتظامی شهرستان ری و تنظیم شکایتی مبنی بر کلاهبرداری با شگرد رسید ساز جعلی پیگیری این پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتای شهرستان ری قرارگرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: مالباخته عنوان کرد که با درج آگهی در سایت دیوار و در قبال رسید جعلی مورد کلاهبرداری قرار گرفته است که درنهایت ماموران پلیس فتا شهرستان ری با هماهنگی و اخذ مجوز قضایی با رصد اطلاعاتی و مهندسی معکوس توانستند با استفاده از ابزارهای تخصصی دیجیتال و ادله متهم را که به نوعی از دسترس خارج شده و رد پایی باقی نگذاشته بود شناسایی کنند.

وی گفت: در نهایت با دستور قضایی و انجام عملیات منسجم، متهم دستگیر و در تحقیقات به بیش از ده فقره تقلب و کلاهبرداری اعتراف کرد.

 فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان این مطلب که شاکیان پرونده شناسایی و به پلیس فتا شهرستان ری دعوت شده‌اند گفت: در بررسی بیشتر از سوابق متهم مشخص شد که پنج فقره سابقه سرقت کلاهبرداری و جعل داشته است.

 فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به اینکه متاسفانه مردم به سادگی در بستر فضای مجازی به افراد اعتماد کرده و در دام ترفندهای متقلبانه و رسید ساز های جعلی و چک‌های جعلی کلاهبرداران می‌افتند اعلام کرد: کارشناسان مبلغ کلاهبرداری در پرونده فوق را بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورده کرده اند.

سرهنگ جلیلیان با اعلام این مطلب که پرونده مفتوح و رسیدگی به آن در حال جریان است از مردم درخواست کرد که برای خرید و فروش در بستر فضای مجازی از سایت های مورد اعتبار جهت معاملات استفاده کرده و هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه کلاهبرداری و موارد مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دستگیری کلاهبردار سایبری کلاهبردار ۲ میلیارد تومانی فرمانده انتظامی شهرستان ری با مالباختگان پرونده کلاهبرداری فرمانده انتظامی شهرستان ری شهرستان ری سایت دیوار میلیون تومان سر قرار آمد دستگیر شد برای فروش رسید ساز یکی دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۱۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سرهنگ تجری رییس پلیس فتای گلستان گفت: آمار جرائم سایبری در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: در بین جرائم سایبری بیش از ۷۰ درصد متعلق به جرائم مالی مانند کلاهبرداری رایانه‌ای و برداشت غیر مجاز از حساب افراد است که در این زمینه نیز شاهد افزایش ۶۰ درصدی جرائم بودیم.  

رئیس پلیس فتای گلستان افزود: اکثر پرونده‌ها در خصوص تبلیغات کذب و فریبنده فروش کالا در صفحه‌های اجتماعی و کلاهبرداری از طریق سایت‌های دیوار و شیپور است.

او از کاربران فضای مجازی خواست لینک‌های ناشناس و آلوده‌ای که برای آنها ارسال می‌شود را مشاهده نکنند و از گوشی خود حذف کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار رسید ساز جعلی در غرب استان تهران 
  • کلاهبردار رسید جعلی صادر در شهریار دستگیر شد
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • هشدار پلیس آگاهی برای پیشگیری از کلاهبرداری
  • کلاهبرداری فیشینگ تحت عنوان اخطاریه کشف حجاب
  • شناسایی متهم به کلاهبرداری میلیاردی در بردسکن
  • کلاهبرداری از شهروند بردسکنی با ترفند رسید جعلی
  • سرقت ۸ رأس گوسفند با سواری پژو در کاشمر
  • عدم رسیدگی مناسب در کلاهبرداری پروژه رضوان