Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@00:12:58 GMT

چگونه گیربکس اتوماتیک را عیب یابی کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۱۷۶۶

چگونه گیربکس اتوماتیک را عیب یابی کنیم؟

گیربکس اتوماتیک قسمت‌های مختلف گیربکس اتوماتیک به شرح زیر است: چگونه گیربکس اتومات کار می کند؟ تفاوت گیربکس‌های دستی و اتوماتیک اما برای اینکه بتوان این گیربکس‌ها را سالم نگهداشت، چه کارهایی باید کرد؟ حال اگر خودتان تصمیم دارید عیب یابی کنید چه باید کنید؟ سخن پایانی

به گزارش اقتصاد آنلاین؛گیربکس یا همان جعبه دنده، به دو نوع دستی یا اتوماتیک تقسیم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گیربکس‌های اتوماتیک، نیاز به تعویض دنده توسط راننده وجود ندارد و به صورت خودکار یا همانطور که از نامشان بر می‌آید، اتومات این کار توسط خود جعبه دنده انجام می‌شود.

اما اگر این جعبه دنده‌ها دچار ایراداتی شوند چگونه باید به علت این اشکال پی برد و چگونه آن را رفع نمود؟ تعمیر این گیربکس‌های اتومات دغدغه‌ای است که هر شخصی که خودروی اتوماتیک دارد را رها نمی کند. برای اطلاع از این موارد با ما همراه باشید.

گیربکس اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک نیرو را از موتور خودرو دریافت می‌نماید و با افزایش قدرت یا دنده یک، یا افزایش سرعت، دنده‌ی پنج به دیفرانسیل و چرخ‌ها انتقال می‌دهد.

قسمت‌های مختلف گیربکس اتوماتیک به شرح زیر است:

مبدل‌های گشتاور

کامپوتر مرکزی، شیرهای برقی

کلاچ گیربکس اتوماتیک

چرخ‌دنده‌های گیربکس اتوماتیک

چگونه گیربکس اتومات کار می کند؟

در مرحله‌ی اول از شروع به کار گیربکس اتوماتیک، نیروی مکانیکی از موتور گرفته شده و به وسیله گشتاور به گیربکس انتقال پیدا می‌کند. سپس نیرویی که از گشتاور دریافت می‌شود، شافت ورودی گیربکس را به حرکت در می‌آورد.

این سیستم، متشکل از یک کنترل‌کننده‌ی الکتریکی و چندین چرخ دنده‌است که در یک محفظه قرار دارند. کامپیوتر مرکزی در داخل گیربکس، وظیفه‌ی تغییر دنده را بر عهده دارد.  اما تعمیر این گیربکس‌ها به دلیل حساسیت بالایی که دارند، پیچیدگی‌های فراوانی دارند.

تفاوت گیربکس‌های دستی و اتوماتیک

یکی از بارزترین تفاوت‌ها در بین این دو گیربکس نبود کلاچ در گیربکس‌های اتوماتیک است. به همین دلیل دیگر در این خودروها نیاز به تعویض دستی دنده وجود ندارد. در ابتدا می توانید حالت دنده را بر روی قسمت Drive تنظیم نمایید تا خودرو خود باقی کارها را انجام دهد.

اما برای اینکه بتوان این گیربکس‌ها را سالم نگهداشت، چه کارهایی باید کرد؟

اگر هر یک از این نکات را پشت گوش بیاندازید، قطعا با مشکل مواجه می‌شوید:

همیشه سعی کنید روغن موتورهای گیربکس‌های اتوماتیک را به موقع تعویض نمایید. اگر روغن دیگر کارایی لازم را نداشته باشد، فشار بیشتری به سیستم وارد می‌کند و در نتیجه این امر به بالا رفتن دمای آب و آمپر آب منجر می‌شود. توجه کنید، نقش روغن ، روانکاری و سهل کردن روند اصطکاک میان اجزای مختلف چرخ‌دنده است. اگر به موقع آن را تعویض نکنید، در عوض پس از مدتی مجبورید تا کل این جعبه دنده را تعویض نمایید.

تلاش کنید همیشه از روغن‌هایی استفاده کنید که استاندارد باشد. تلاش کنید از روغن موتوری استفاده کنید که مختص خودروی شما باشد. توجه کنید ممکن است دمای موتورها با یکدیگر متفاوت باشد، در نتیجه ویسکوزیته روغن نیز می‌تواند متغیر باشد.

غیر از تعویض روغن به طور مرتب، بهتر است سرویس دوره‌ای گیربکس خود را نیز به طور مرتب انجام دهید. سعی کنید از مراکزی استفاده کنید که در این امر تخصص کافی را داشته باشند.

تلاش کنید در هنگام حرکت گیربکس خود را تعویض ننمایید. حالت‌های مختلف گیربکس اتوماتیک به صورت مکانیکی تعویض می‌شوند که این امر توسط تعدادی کلاچ و نواری انجام می‌گیرد که درون جعبه دنده قرار دارد. تعویض هنگام حرکت، می‌تواند گیربکس را دچار اصطکاک بالا کند.

تلاش کنید در حالت خلاص رانندگی نکنید. این ماشین‌های به نحوه‌ای طراحی شده‌اند که در سرازیری‌ها می‌توانند سوخت کمتری مصرف کنند.

در زمانی که گاز می‌دهید سعی کنید حالت drive را انتخاب نکنید. انتخاب حالت D و فشار دادن پدال گاز باعث می‌شود تا خودروی شما خسارت جبران ناپذیری را در پی داشته باشد

تا توقف کامل، حالت پارک را انتخاب نکنید.

چگونه گیربکس اتوماتیک را عیب یابی کنیم

عیب یابی برای تعمیر گیربکس اتوماتیک

یکی از راه‌های معتبر برای تشخیص عیب یک گیربکس اتوماتیک، تست جاده‌ای اتومیبل است. فراموش نکنید نکاتی که راننده بیان می‌کند نیز می‌تواند به تشخیص عیب کمک کند. اما تست جاده‌ای باید توسط خود تعمیرکار و با دورموتورهای متفاوت و سرعت‌های متفاوت انجام پذیرد.

پس از اینکه تعمیرکار با تست جاده‌ای موفق به تشخیص عیب موتور شد ، زمان آن می رسد که جعبه دنده را باز کند و با دمونتاژ کردن آن به عیب یابی بپردازد.

تعمیرکاران در ابتدای امر تلاش می کنند تا قطعات جعبه دنده را شستشو دهند، سپس قسمت‌های مختلف را بررسی می‌کنند، چنانچه قسمتی نیازمند تعمیر باشد آن را تعمیر می‌نمایند. در صورت نیاز آن را تعویض کرده و قطعه‌ی جدید را جایگزین می کنند.

حال اگر خودتان تصمیم دارید عیب یابی کنید چه باید کنید؟

ممکن است شیر برقی خودرو ضعیف یا خراب شده باشد.

ممکن است نشان‌دهنده‌ی زمان تعویض روغن باشد

ممکن است فشار روغن کمتر یا بیشتر از حدوده معین باشد.

حال اگر هنگام تعویض دنده از ۱ به۲ یا ۲ به ۳ ، گیربکس ضربه زد به این معناست که شاید راننده مدتی نامنظم و نامتعادل به پدال گاز فشار آورده است. چنانچه شما پدال را متناسب فشار ندهید، باعث می‌شوید گیربکس تحلیل نادرستی انجام داده و به نادرستی دنده‌ها را تعویض می‌نماید درنتیجه در مدت زمانی این اتفاق رخ خواهد داد.

اما اگر این مشکل به دلیل نقص فنی باشد نشان‌دهنده‌ی این مطلب است که یا سطح روغن گیربکس کم است، یا تنظیمات گیر بکس به دلایل زیر نامعتبر شده است:

در حالت d‌ در هنگام ترافیک رانندگی نموده اید

دمای گیربکس افزایش یافته است.

شیر برقی خراب شده است و روغن ها از کلاچ خارج می شوند.

اگر خودروی شما در حالت d باشد و به اندازه‌ای که گاز می خورد و پدال گاز را فشار می‌دهید، حرکت نکند یکی از دلایل زیر می‌تواند رخ داده باشد:

یا فیلتر روغن گیربکس شما دچار گرفتگی شده است که در این حالت اگر ماشین را خاموش و روشن کنید، مسافت کوتاهی را طی می‌کند، اما دوباره این اتفاق رخ می‌دهد.

یا کلاچ گیربکس یا باندها از بین رفته‌اند که این نشان‌دهنده استفاده نادرست از خودروی شماست.

اگر با جابجایی دسته دنده اتوماتیک یا لیور تغییر وضعیت ایجاد نشد، علت معمولاً خراب شدن سوئیچ چند منظوره یا سلکتور گیربکس است که در اثر تماس با آب اتفاق می‌افتد. همچنین ممکن است یک یا چند پین در اثر کثیفی گرفته شده باشند.

اگر با افزایش سرعت، گیربکس شما دنده عوض نمی‌کند و در دنده یک باقی می‌ماند، احتمال دارد یکی از موارد زیر رخ داده باشد:

در ترافیک سنگین و یا سربالایی های تند رانندگی می‌کنید، با خاموش کردن و خنک شدن موتور این موضوع رفع می‌شود.

ممکن است در سیستم خنک کننده موتور نقصی رخ داده باشد یا سطح مایع خنک کننده در مخزن کم شده باشد که باید این مشکل را هرچه سریعتر رفع کنید.

شاید در اثر گرفتگی صافی گیربکس حرارت  بالا رفته و گردش روغن گیربکس مختل شده . این مورد در زمینه کیلومترهای بیش از صد هزار اتفاق می‌افتد، اما اگر این موارد رخ نداده باشد باید به کارشناس مراجعه کنید.

‌ چنانچه دسته دنده در حالت p قفل شده باشد نشان‌دهنده چیست؟ اگر سوئیچ خودرو در وضعیت p باز مانده باشد ،پس از چند دقیقه خارج شدن از حالت پارک چنانچه ترمز را دو بار فشار دهید، و این حالت رفع شود، طبیعی است و بیشتر برای ایمنی نصب شده است. اما گاهی در وضعیت p گیر می‌کند و حتی راننده پس از چندین بار ترمز کردن نمی‌تواند آن را از این حالت خارج کند. این مشکل ایرادی را برای کارکرد گیربکس ایجاد نمی کند، اما باید تلاش کنید در صدد رفع آن برآیید. مطمئن باشید در زمان کوتاهی با هزینه اندک می‌توانید آن را رفع کنید.

سخن پایانی

گیربکس‌های اتوماتیک که بیشتر برای سهولت در امر رانندگی طراحی شده‌اند، نیاز به کلاچ را در اتومبیل‌هایی که از این نوع جعبه دنده استفاده می‌کنند رفع می‌کند. همچنین شما نیاز به تعویض دنده در ماشین خود ندارید، بلکه خود جعبه دنده در حالتی طراحی شده است که این امور را برای شما انجام می‌دهد. این اصلی‌ترین تفاوت در گیربکس‌های اتومات و گیربکس‌های دستی است.

اما فراموش نکنید که برای اینکه عمر گیربکس‌های اتوماتیک شما بیشتر شود، حتما باید مواردی را رعایت کنید و از انجام برخی موارد قطعا بپرهیزید. در غیر اینصورت زیان‌های جبران ناپذیری به گیربکس خود خواهید زد.

همیشه سعی کنید روغن موتورهای گیربکس‌های اتوماتیک را به موقع تعویض نمایید. تلاش کنید همیشه از روغن‌هایی استفاده کنید که استاندارد باشد. سعی کنید در حالت خلاص رانندگی نکنید. تا توقف کامل، حالت پارک را انتخاب نکنید. غیر از تعویض روغن به طور مرتب، بهتر است سرویس دوره‌ای گیربکس خود را نیز به طور مرتب انجام دهید.

حال اگر چراغ چشمک زن خودروی شما روشن شد، یا در هنگام تعویض دنده، گیربکس شما ضربه بزند، اگر به اندازه‌ای که پدال گاز را فشار می‌دهید خودرو حرکت نکند، از مشکلاتی است که با مراجعه به مقاله‌ی بالا می‌توانید علت آن را دریابید و اگر خود قادر به تعمیر آن بودید اقدام کنید. اما بهترین حالت مراجعه به کارشناسانی است که در این امر مهارت دارند. آنها نیز با تست جاده‌ای هر چه بهتر متوجه می‌شوند که چه مشکلی برای گیربکس اتوماتیک شما رخ داده است. پس از بازکردن قطعات وشستشوی ان به تعمیر یا تعویض قطعه اقدام خواهند کرد.

 

منبع: pskecu لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر گیربکس نگهداری خودرو اخبار خودرو اخبار مرتبط علائم رایجی که بیانگر خرابی گیربکس خودرو است ۱۴۰۱/۵/۱۳ چرا چراغ ترمز روشن نمی شود؟ بررسی علل روشن نشدن چراغ ترمز ۱۴۰۱/۵/۲۰ با این ترفند با یک نگاه رنگ شدگی خودرو را تشخیص می دهید ۱۴۰۱/۵/۱۹ با این ترفند ساده؛ از دستکاری کیلومتر خودرو مطلع می شوید ۱۴۰۱/۵/۱۷ قبل از خرید شاسی بلند به این نکات توجه کنید ۱۴۰۱/۵/۱۷ این سر و صداهای خودرو را جدی بگیرید تا کار به جای باریک نکشد ۱۴۰۱/۵/۱۶ آخرین ویدیو ها شکوه جنگل‌ آمازون از منظر فضا ۱۴۰۱/۰۵/۲۲ ۰۰:۲۲ شکستن شیشه خودروی گردشگران در خراسان رضوی! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ۲۳:۴۶ لحظه انتقال سلمان رشدی به بیمارستان با هلیکوپتر + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ۲۳:۱۶ آخرین وضعیت سلمان رشدی، مرتد بزرگ + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ۲۲:۳۱ اولین فیلم از لحظه حمله به سلمان رشدی ۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ۲۱:۵۴ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۰۱:۲۴ چگونه گیربکس اتوماتیک را عیب یابی کنیم؟ ۰۱:۰۴ فال ابجد روزانه شنبه ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۱ / عشق زندگیتان را خواهید یافت ۰۰:۵۵ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۵۰ فال حافظ امروز شنبه ۲۲ مرداد + تفسیر دقیق ۰۰:۲۵ کاهش شهرهای قرمز کرونا به ۷۸ شهر ۰۰:۲۲ شکوه جنگل‌ آمازون از منظر فضا ۰۰:۱۳ طارمی، سردار و جهانبخش در پوستر ویژه FIFA ۰۰:۱۱ فال امروز / فال روزانه شخصی ۲۲ مرداد ۲۳:۵۵ حقایق شگفت انگیز درباره عطسه ۲۳:۴۰ آشنایی با خواص سنگ ها در اسلام؛ از آورندگان برکت تا تضمین کننده سلامتی ۲۳:۳۳ سلمان رشدی زیر تیغ جراحی است ۲۳:۲۰ نقاط ضعف شوهرتان را بشناسید ۲۳:۱۳ فیلتر ماشین ظرفشویی های مختلف را چطور تمیز کنیم؟ ۲۳:۰۴ آیا ترور سلمان رشدی در آستانه‌ احیای توافق هسته‌ای اتفاقی است؟ ۲۳:۰۴ رفع تیرگی پوست گردن با نسخه خانگی ۲۳:۰۰ آخرین وضعیت ترافیکی جاده چالوس ۲۲:۵۴ بهترین روش نگهداری از برنج خام + ۱۰ نکته کلیدی ۲۲:۵۲ تاکید بر نقش محصولات ذوب آهن اصفهان در تحول صنعت ساختمان کشور ۲۲:۴۹ چه کسی به سلمان رشدی حمله کرد + اولین عکس ۲۲:۳۲ با همسر عصبی و پرخاشگر چه باید کرد؟ ۲۲:۳۱ آخرین وضعیت سلمان رشدی، مرتد بزرگ + فیلم ۲۲:۰۳ سلمان رشدی کیست؟ ۲۲:۰۱ اینگونه با سوگ از دست دادن همسر کنار بیایید ۲۱:۵۴ اولین فیلم از لحظه حمله به سلمان رشدی ۲۱:۵۳ چگونه یک زن شاغل، مادر و همسر نمونه باشیم؟ ۲۱:۳۷ ترفندهایی برای داشتن خانه همیشه خوشبو ۲۱:۲۱ حمله به سلمان رشدی در آمریکا ۲۱:۲۰ واقعیت‌هایی در مورد ریزش مو/ ۸ باور اشتباه که باید فراموش کنید ۲۱:۱۹ مثبت اندیشی چه تاثیری در کسب مهارت ها دارد؟ ۲۱:۱۲ ثروتمندان سال ۹۹ کمتر از فقرای سال ۸۴ لبنیات مصرف کرده‌اند! ۲۱:۰۸ دفع حشرات موذی از خانه با روش هایی بجز سمپاشی ۲۱:۰۵ مشکل مهریه با تعیین حق ثبت حل می‌شود؟ ۲۰:۵۶ گل دوم سپاهان به استقلال توسط رامین رضاییان + فیلم ۲۰:۴۹ کاربردهای عجیب اسفنج آشپزخانه که نمی دانید ۲۰:۳۷ مردان سبزه چه باید بپوشند؟ ۲۰:۳۶ بررسی پیشنهادها درباره مذاکرات وین ادامه دارد ۲۰:۲۶ دردسر های مصرف «فیبر» زیاد + عوارض ۲۰:۲۱ اولین گل فصل لیگ ایران سوپرگل بود + فیلم ۲۰:۰۶ ۴۸درصد آمریکایی ها همچنان از تورم ناراضی‌اند ۲۰:۰۰ خداحافظی با بیماری قلبی و دیابت با یک ویتامین ۱۹:۴۴ اعلام رشته های جدید کنکور سراسری ۱۴۰۱ ۱۹:۳۹ همین نکات ساده شما را بهترین همسر دنیا می کند ۱۹:۳۴ استقلال صفر – سپاهان دو؛ مورایس برنده جدال پرتغالی ها ۱۹:۲۶ ۱۲ نکته ای که زنان باوقار و جذاب رعایت می کنند ۱۹:۲۴ پیش بینی بورس؛ برجام و بازارهای جهانی شاخص کل را به کدام سو می برد؟ ۱۹:۲۲ جاده چالوس یک طرفه شد ۱۹:۰۷ هنگام تغییرات در آشپزخانه، به این نکات توجه کن ۱۹:۰۲ کشف بقایای ساختمان اداری بزرگ ۵۶۰۰ ساله در تهران! ۱۸:۵۷ رویترز: انتقال نفت توقیف شده ایران در یونان به یک نفتکش ایرانی آغاز شد ۱۸:۵۵ آرام کردن کودکان مضطرب؛ چطور و چگونه؟ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گیربکس نگهداری خودرو اخبار خودرو گیربکس های اتوماتیک گیربکس های اتومات گیربکس اتوماتیک استفاده کنید سلمان رشدی گیربکس ها تست جاده ای طور مرتب نشان دهنده گیربکس خود تعویض دنده خودروی شما ۱۴۰۱ ۰۵ ۲۱ جعبه دنده تلاش کنید سعی کنید پدال گاز ۲۲ مرداد عیب یابی رخ داده اگر خود حال اگر ۱۴۰۱ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۱۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول

انواع مدل‌های تارا، ۲۰۷ دنده‌ای، رانا و سورن امروز با کاهش قیمت روانه بازار شدند.

به گزارش مشرق، تارا اتوماتیک V۴ که یکی از گران‌ترین سواری‌های داخلی در بازار است، امروز دوشنبه سوم اردیبهشت بیشترین افت قیمت بین محصولات ایرانخودرو را تجربه می‌کند و نسبت به دیروز ۱۵ میلیون ارزان شده.

قیمت تارا اتوماتیک V۴ در بازار آزاد به یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان رسید و تارا اتوماتیک V۲ که دقیقا یک میلیارد قیمت خورده، درقیاس با دیروز کاهش قیمت ۱۰ میلیونی را به ثبت رسانده است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما، ۲۰۷ دنده‌ای، تارا دنده‌ای V۱، سورن پلاس دوگانه‌سوز و سورن پلاس بنزینی نیز هر کدام پنج میلیون ارزان شدند. قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

دوم اردیبهشت ۱۴۰۳

سوم اردیبهشت ۱۴۰۳

سورن پلاس دوگانه‌سوز EF۷ مدل ۱۴۰۳

۸۴۰ میلیون تومان

۸۳۵ میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی EF۷ مدل ۱۴۰۲

۶۴۰ میلیون تومان

۶۳۵ میلیون تومان

دنا پلاس مدل ۱۴۰۲

۸۴۰ میلیون تومان

۸۴۰ میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده‌ مدل ۱۴۰۲

۹۴۵ میلیون تومان

۹۴۰ میلیون تومان

دنا پلاس توربو اتوماتیک مدل ۱۴۰۲

یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان

پارس سال XU۷p مدل ۱۴۰۲

۶۸۰ میلیون تومان

۶۸۵ میلیون تومان

۲۰۷ با موتور TU۳ مدل ۱۴۰۳

۶۹۵ میلیون تومان

۶۹۰ میلیون تومان

۲۰۷ دنده‌ای ارتقایافته مدل ۱۴۰۳

۸۲۰ میلیون تومان

۸۱۵ میلیون تومان

۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۸۰ میلیون

یک میلیارد و ۸۰ میلیون

رانا پلاس ارتقایافته مدل ۱۴۰۳

۶۵۵ میلیون تومان

۶۵۰ میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته مدل ۱۴۰۳

۷۲۵ میلیون تومان

۷۲۰ میلیون تومان

تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۲

۸۲۵ میلیون تومان

۸۲۰ میلیون تومان

تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۱۰ میلیون تومان

یک میلیارد تومان

تارا اتوماتیک V۴ مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان

یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲

۶۷۵ میلیون تومان

۶۷۰ میلیون تومان

منبع:فرارو

دیگر خبرها

  • انواع گیربکس اتوماتیک
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۵ اردیببهشت ۱۴۰۳
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردبیهشت ۱۴۰۳
  • قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت ال نود در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه