Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@16:18:13 GMT

فاجعه‌ای در مهد فوتبال ایران!

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۱۷۸۴

فاجعه‌ای در مهد فوتبال ایران!

ایسنا/خوزستان تیم های لیگ یکی خوزستان و حتی نفت آبادان در لیگ برتر در حال حاضر ورزشگاهی برای بازی ندارند.

فصل جدید لیگ برتر شروع شده و لیگ یک نیز در راه است اما مهد فوتبال ایران همچون فصل قبل با معضل نبود زمین چمن و ورزشگاه مورد تایید مواجه است.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر خوزستان سه تیم در لیگ یک و سه تیم در لیگ برتر فوتبال دارد و می توان گفت تنها ورزشگاه شهدای فولاد به صورت نسبی آماده است (زمین چمن آن با مشکلاتی مواجه است) و حتی ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسیلمان در حالی که شب گذشته پذیرای بازی دو تیم نفت و مس کرمان بود، آماده میزبانی نیست؛ این ورزشگاه به دلیل قطعی برق دو برج نوری از دقیقه ۵۸ این دیدار، با نبود نور لازم مواجه بشد تا حدی که نشست خبری سرمربیان دو تیم در حالی که در تمام فوتبال دنیا عرف به برگزاری آن است، برگزار نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نکات قابل تامل این است در حالی فصل جدید لیگ دسته یک کشور در آستانه آغاز است که تکلیف میزبانی سه تیم خوزستانی در این رقابت ها نامشخص است؛ استقلال ملاثانی (پرسپولیس خوزستان) ورزشگاهی دارد که مسئولان خوزستانی دو فصل است که قول بازسازی آن را داده اند، استقلال خوزستان ورزشگاهی ندارد و تیم خلیج بندرماهشهر نیز ورزشگاهش باید بازسازی شود اما اسیر وعده ها است.

بر این اساس حتی اگر ورزشگاه غدیر اهواز که برای بازسازی به گروه ملی سپرده شده تا استقلال خورستان بازی های خانگی اش را در آن برگزار کند تا شروع لیگ یک آماده شود، بازهم دو تیم استقلال ملاثانی و خلیج فارس ماهشهر به دلیل نبود ورزشگاه و زمین چمن مناسب سردرگم و خانه به دوش هستند چون باتوجه به آغاز لیگ برتر، مطمئنا تیم های لیگ برتری خوزستان نیز به راحتی نمی توانند ورزشگاه های نسبتا آماده خود را در اختیار تیم های لیگ یکی بگذارند. ضمن این که هنوز ورزشگاه تختی آبادان نیز آماده میزبانی بازی های تیم نفت نشده است و در حال بازسازی آن هستند و ورزشگاه تختی اهواز هم همچنان در حال بازسازی است.

اما چرا باید مهد فوتبال ایران با داشتن ۶ تیم تنها در لیگ یک و لیگ برتر، از داشتن چند وزرشگاه مدرن محروم باشد و سرمایه‌های ملی آن مثل ورزشگاه‌های غدیر، تختی اهواز، تختی آبادان و ورزشگاه ماهشهر شرایط خوبی نداشته باشند و ورزشگاه نفت و گاز اروندان و ۵ مهر آبادان به نوعی از رده خارج شده باشند و سال ها نیز قول آماده سازی ورزشگاه مجدیان دزفول را بدهند؟

متولیان ورزش خوزستان باید در این شرایط به فکر راه چاره ای برای وضعیت حاد تیم های فوتبالی استانی باشند که لقب یکی از پرطرفدارترین هواداران متعصب فوتبال را نیز با خود به یدک می کشد.

نباید شرایط استان فوتبال خیز خوزستان به صورتی باشد که تیم های آن لیگی برتری و لیگ یکی آن، هنوز مسابقات شروع نشده کاسه چه کنم چه کنم به دست بگیرند یا مثل فصل گذشته استقلال خوزستان در نهایت تصمیم بگیرند در خرم آباد از حریفان خود میزبانی کنند. موضوعی که در شان این سرزمین فوتبالی نیست.

پس اگر متولیان ورزش خوزستان، معتقدند که با ۹۰ دقیقه فوتبال می توانند از خیلی از آسیب ها اجتماعی در بین جوانان جلوگیری کنند، باید خوب تر نیز بدانند که به واسطه ۶ تیم لیگ یکی و لیگ برتری تا چه اندازه خواهند توانست در تاثیرگزاری سلامت جسمی، روحی و کمک به کاهش آسیب های اجتماعی گام به جلو بردارند. پس در این بین نقش مدیرکل ورزش خوزستان و استاندار برای ساماندهی به وضعیت ورزش استان از جمله پیدا کردن چرایی نبود زمین فوتبال و ورزشگاه در مهد فوتبال ایران، پررنگ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی اخبار ورزشی خوزستان ورزش خوزستان فوتبال مهد فوتبال ایران لیگ برتر لیگ یکی لیگ یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۱۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهیل مهدی: خودمان راخرج قهرمانی یا سقوط تیم‌ها نمی‌کنیم

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور می‌گوید صداقت، شرافت و تعهد همکاران ما در سازمان لیگ و کلیه واحدها اینطور نیست که خودمان را خرج قهرمانی یک تیم یا صعود و سقوط تیمی دیگر کنیم. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سهیل مهدی در حاشیه نشست امروز (شنبه) مسئولان سازمان لیگ با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران گفت: خیلی جای تشکر دارد که رئیس فدراسیون و رئیس مجمع فوتبال کشور در جلسه امروز حضور پیدا کردند. مواردی هست که ما همواره در خدمت آقای بهاروند رئیس سازمان لیگ و جناب کشوری دبیر سازمان لیگ هستیم. برگزاری مسابقات که وظیفه اصلی سازمان لیگ به شمار می‌آید برعهده بنده است و انجام وظیفه می‌کنم. باید درباره برخی موارد مشورت می‌کردیم. برخی از این موارد چه در فصل آینده و چه در این فصل که به روزهای پایانی و حساس‌تر آن نزدیک می‌شویم با زحمات عزیزان در بخش نقل‌وانتقالات و روابط عمومی مرتبط می‌شود.

وی در ادامه افزود: باید این فصل را تمام و فصل آینده را بهتر شروع کنیم. از جمله مواردی که به صورت کلان مدنظر رؤسای فوتبال کشور . آقای تاج بود به بحث گذاشته و درباره آن صحبت شد. موظف هستیم در این مورد برنامه‌ریزی‌های‌مان را دقیق‌تر کنیم. ان‌شاءالله بتوانیم فوتبال بهتری را به خانه‌ها ببریم.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور در پاسخ به این سؤال که چرا مصوبات از همان ابتدای ابلاغ به باشگاه‌ها اطلاع‌رسانی نمی‌شود که اینگونه حاشیه‌ساز نشود، گفت: نمی‌دانم چرا اینقدر حاشیه به وجود می‌آید؟! از روز اولی که مسابقات هنوز شروع نشده و هنوز هیچ تیمی به داخل زمین نرفته بود، این دستورالعمل به باشگاه‌ها اعلام شد. اگر موضوعی، موردی و بحثی هست باید بر همین اساس باشد. خوشبختانه سه ماه بعد، فکر کنم در آبان ماه این مصوبه و موارد دیگر به باشگاه‌ها اطلاع داده شد. سازمان لیگ وظیفه دارد موارد متعددی را به باشگاه‌ها یادآوری کند. برای مثال دستورالعمل لباس را  حتماً بروید مطالعه کنید که باید کامل رعایت شود. یادآوری می‌کنم که بحث سه ملی‌پوش را حتماً مدنظر داشته باشید و اگر کمتر از آن شد حتماً باید در مسابقات شرکت کنید. اجرای این دستورالعمل‌ها کلیدی است. نکات کلیدی دستورالعمل‌ها را اول فصل به تمامی باشگاه‌ها به صورت تیتروار و در قالب یادآوری، اعلام می‌کنیم. از جمله موارد داخل این دستورالعمل‌ بازی رو در رو بود که امسال بنابر تفسیری که توسط کمیته تدوین مقررات انجام شده و مصوبه کردند، به صورت تفضیلی توضیح داده شده بود. در تمام دنیا هم همین است.‌

وی افزود: کمیسیون تدوین مقررات در اول فصل به باشگاه‌ها ابلاغ کرده و ما هم بر حسب وظایف و اهمیت آن در آبان ماه مجدداً آن را به باشگاه اعلام کردیم. امروز که به روزهای آخر فصل رسیدیم و نگرانی جامعه هواداری است و وقتی چالشی است که از طرف رسانه شیرین‌تر است، به آن پرداخته می‌شود. به نظرم  ما تصمیمی برای تیمی نگرفتیم. قبل از شروع لیگ این موضوع را اعلام کردیم و هیچ‌کس آن روز نمی‌دانسته است چه تیمی امروز گل زده دارد، چند بازی کردند و یک تیم چه امتیازی دارد. اصلاً معلوم نبود که چه اتفاقی می‌افتد. به نظرم این چالش یک مقدار فضای رسانه را تهییج می‌کند و جامعه هواداری را که علاقه‌مند به این فضاهاست. سازمان لیگ از این امر مبراست و هیچ علاقه‌ای نداریم طرفدار هیچ تیمی باشیم. صداقت، شرافت و تعهد همکاران ما در سازمان لیگ و کلیه واحدها اینجور نیست که خودمان را خرج قهرمانی یک تیم یا صعود و سقوط یک تیم کنیم.

سهیل مهدی در پاسخ به اینکه چرا سوپرلیگ قبل از شروع لیگ برگزار نشد، تأکید کرد:  قبلا پیش از شروع لیگ برگزار می‌کردیم، اما این فصل با ایام سوگواری همزمان شد که ما را تحت الشعاع قرار دارد. قبل از شروع لیگ به اصحاب رسانه عرض کردم بروید تقویم کنفدراسیون فوتبال آسیا را ببینید، امسال تقویم فشرده‌ای داریم. نتیجه این شد که اگر خاطرتان باشد بعد از مرحله یک شانزدهم جام ملت‌ها، نتیجه این شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا تقویمش را عوض کرد. یکی از سخت‌ترین تقویم‌ها را امسال کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته است، چرا که دو لیگ را همزمان کرده است، لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا و تیم‌های ما سه تا چهار روز از هفته را درگیر مسابقه می‌شوند. یک هفته اگر بازی برگزار نکنیم برای سایر تیم‌ها که کاندیدای این مسئله نیستند کار سخت می‌شود. دو روز است که به همراه همکارانم برای چینش بازی‌های فصل آینده تلاش می‌کنیم، اما هنوز به نتیجه نرسیدیم. لیگ بعدی از نظر برنامه‌ریزی لیگ بسیار سختی است. ان‌شاءالله بهترین تقویم و جدول را داشته باشیم و سعی می‌کنیم سوپرجام را قبل از شروع فصل تقدیم هواداران کنیم.

وی در مورد انتقادات اصحاب رسانه نسبت به وضعیت میکسدزون ورزشگاه‌ها و عدم احترام تیم‌های حاضر در رقابت‌ها نسبت به این موضوع، گفت: امسال مسیر میکسدزون همه ورزشگاه‌‌های لیگ برتر را تعبیه کردیم و به عزیزان گفتیم باید مسیر میکسدزون از کدام طرف باشد. میکسدزون ورزشگاه شهیدوطنی قائمشهر به نظرم یکی از بهترین جاهاست. از لحاظ وسعت، گستردگی و فضای درگیر و مسیر عبور تیم‌ها که حتماً باید از آن عبور کنند. یعنی بضاعت و فضایی که در میکسدزون ورزشگاه شهید وطنی در اختیار اصحاب رسانه قرار گرفته، بسیار عالی است.  یک ورزشگاهی مانند تختی آبادان اما ضعیف است. ساختار ورزشگاه طوری است که بیشتر از این فضا، جایی نمی‌توان در اختیار اصحاب رسانه قرار داد، اما همان هم به درستی استفاده نمی‌شود، خصوصاً در بازی‌های پرسپولیس و استقلال. عزیزانی که نظم ورزشگاه را حفظ می‌کردند، تصمیم گرفتند مسیر عبور تیم‌ها جای دیگری باشد. همین موضوع باعث شد اصحاب رسانه نتوانند از فضای میکسدزون استفاده کنند. در مورد ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک هم ما فضای آن را دیدیم و تعبیه کردیم، اما متأسفانه عزیزانی که باید کمک کنند و در لحظه آخری که تیم‌ها هدایت می‌شوند، در آن فضا قرار نگرفتند. برای فصل بعد سعی می‌کنیم حتماً این شرایط را داشته باشیم.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر در مورد اینکه بازی‌های همزمان لیگ از چه زمانی آغاز خواهد شد،  اظهار داشت: طبق آیین‌نامه قانون برگزاری همزمان مسابقات لیگ برتر حداکثر سه هفته است. بنابر تشخیص سازمان لیگ دو یا سه هفته، بازی‌ها را همزمان برگزار می‌کنیم. اجازه بدهید، وابسته به شرایط جدول و لیگ تصمیم می‌گیریم. چون برگزاری همزمان بازی‌ها یک تبعاتی دارد و اگر نشود به سایر تیم‌ها اجحاف می‌شود. زیرساخت ورزشگاه هم بحث مهمی است. اتفاقی که سال گذشته در کرمان افتاد و برق قطع شد باعث اعتراض سپاهان شد، چون آنها سال گذشته مدعی کسب عنوان قهرمانی بودند. یک مقدار تبعات بازی همزمان زیاد است. اجازه بدهید واقعاً اگر نزدیک بود سمت تعداد بازی‌ها برویم.

سهیل مهدی راجع به نظر صداوسیما برای پخش مستقیم بازی‌ها، یادآور شد: مسئولان صداوسیما  امیدوار هستند که حداقل بازی‌های شهرستانی پخش مستقیم شوند. البته بستگی به این دارد که تیم‌های کاندیدای قهرمانی چه تیم‌هایی باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به عدم صدور اجازه ورود هوادار به ورزشگاه پاس قوامین، ورزشگاه تختی در اختیار قرار می‌گیرد، گفت: به نظرم این خارج از حیطه سازمان لیگ است. اینکه بازی در  برخی ورزشگاه‌ها با حضور هوادار باشد یا خیر خارج از حیطه سازمان لیگ است.

«استقلال و پرسپولیس در هفته پایانی لیگ برتر در تهران بازی دارند، اگر تکلیف قهرمانی به هفته آخر بکشد، چه اتفاقی می‌افتد؟»، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به این پرسش خبرنگار تسنیم تصریح کرد: یکی از صحبت‌های جلسه امروز همین بود و پیش‌بینی‌هایی هم در این جلسه انجام شد. تمهیدات لازم را چیدیم منتهی همه چیز فقط استقلال و پرسپولیس نیست. باید یکی دو سازمان و باشگاه‌های دیگر هم نظر بدهند. اجازه بدهید برنامه این موضوع نهایی شود. قبل از اینکه به هفته آخر برسیم درباره آن اطلاع رسانی خواهیم کرد. در حال حاضر اصلاً نمی‌توانیم بگویم چه می‌شود، اما در آینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

«در فوتبال ما وقتی یک تیمی همزمان قهرمان لیگ و جام حذفی می‌شود بدون برگزاری بازی سوپرجام، جام می‌گیرد! این قانون در هیچ کجای دنیا نیست.» مهدی در واکنش به طرح این موضوع گفت: یکسری تصمیمات خارج از حیطه ماست. من برگزارکننده مسابقات هستم. امروز که آقای جلالی آمده است می‌تواند به‌عنوان مدیرفنی فوتبال ایران و سیاست‌گذار فوتبال کشور کمک کند. در غیر این‌صورت هیئت رئیسه سازمان لیگ به نکته‌ای که برسند به من ابلاغ می‌کنند و من هم برگزار می‌کنم. اینها که می‌فرمایید من قانون‌گذار نیستم و برگزارکننده‌ام. اگر قانون تغییر کند من سمعاً و طاعتا بازی را برگزار می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سهیل مهدی: خودمان راخرج قهرمانی یا سقوط تیم‌ها نمی‌کنیم
  • خداداد و قهرمانی روی سکوهای تختی (عکس)
  • مارکو: لیگ ایران به اندازه ۷ سال پیش بازیکن باکیفیت ندارد
  • متس هوملس آماده تمدید قرارداد با دورتموند
  • پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان
  • باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر- ۳ مقابل پرسپولیس تهران
  • حضور مربی تیم ملی در ورزشگاه دستگردی
  • باز هم این تیم بیمار ایران را به من دادند | همه دنیا ما دو نفر را می‌شناسند
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است
  • حواشی دربی اصفهان در روزی که سپاهان از بحران فاصله گرفت +فیلم